• 1
  • 2
2009-06-07, 20:51
Medlem
initcollege

Hei igen!

Idag drmmer alla om att f brja p det dr perfekta gymnasiet, dr man knner en viss tillhrighet och inte minst en gemenskap. Det jag nskar att politikerna och samhllet verhuvudtaget visste r att det finns skolor som krossar drmmar. Jag har sjlv drabbats av International IT college Of Sweden 's fiffleri (mer knt som initcollege) och ska hr nedan bertta om ngra situationer som uppsttt under lsret. Ngra av dessa r tips frn andra kllor.

Initcollege visar upphovsrttsskyddad film vid ett flertalet tillfllen. Trots varningar frn elever s fortstter skolan med detta.
Initcollege anklagelar ett gng elever och drar slutsatser p odemokratiska stt.
Orttvis bedmning och diskriminering mot elever.
Betyg till elever som inte lst vissa kurser.
Lrare i fretagsekonomi publicerar provet i frvg p sin internet portal http://stockholminter.net/. P s stt fr elever inte anvnda sin fulla potential och man har i princip pluggat helt i ondan.

Ja ni, det finns ett flertal punkter till men jag terkommer med dem efter vidare analys. Det knns som att det finns hur mycket som helst att skriva om denna skola, bde positivt och negativt. Jag tnkte iaf avsluta med ngra positiva.

Om du r snll och tjallar ner folk belnas du.
Gillar du att se amerikanska filmer? Ja d har du hamnat rtt.
hm... tredje punkten?

Vad tycker ni? :S
Citera
2010-09-19, 17:27
Medlem
Lste trden av en slump, gr sjlv p skolan och r medveten om att den kan ha framsttt som oseris eftersom de knappt haft heltidsanstllda. Det ndrades till ht 2010 och nu r det inga flera hltimmar och lrare som kommer och gr. Skolan samarbetar med kth, karolinska och mnga fler + alla lrare r hgt utbildade och serisa. Skolan r ganska strikt och passar mest de som r serisa pluggare. Vra lrare r som sagt hgt utbildade, har mnga rs erfarenhet av forskning och arbete inom de mnen de undervisar. Tex Robert Bromley, honom hittar ni mycket om p google. Hgt uppsatta, Robert Bromley ger varje r bort en resa till en vlfrtjnt frsta elev, elever har tidigare ftt hlla tal infr fn, och gtt p cannes filmfestival.

Vi har engagerade lrare som r att hurra fr, underbara lrare och skolambassadrer. Ni borde inte dma allt fr mycket utan att ha varit dr under en lngre period och bara fr att den inte passade dig borde den inte smutskastas. S fr att jmna ut the scores lite s skriver jag det hr.

On top of it all, s har vi mjlighet att ta engelska examen frn Cambridge universitet, vilket alla gymnasieskolor inte kan erbjuda. Ett otroligt engagerat elevrd, som fr chans att pverka mycket som jag personligen sitter i och som gr allt fr eleverna.

Haft lite otur, men en bra skola.
Citera
2010-10-18, 02:37
Medlem
Ribbskottets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sescht

Detta r fr mig som elev p skolan helt befngt, din propaganda r helt i niv med rektorns.
Jag kan hlla med om att mycket blivit bttre till denna termin men det r dock fortfarande alldeles fr mycket skitsnack frn ledningen enbart med syftet att locka elever till skolan.
Har du ngonsin varit p KTH eller karolinska med skolan och gjort labbar?
Har du ftt tagit lektioner i golf som det str att alla elever fr mjlighet att gra i skolans broschyr?

De nya lrarna r verlag bra men det finns fortfarande fr mnga som inte har i en skola att gra, orttvisa betyg, dlig information och till och med hot mot elever som "smutsar ner" skolans rykte r en vardag p International IT College of Sweden.
Citera
2010-11-25, 19:07
Medlem
WigaBigas avatar
Allts ingen gymnasium att rekomendera
Citera
2011-02-06, 23:35
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WigaBiga
Allts ingen gymnasium att rekomendera

Jag stller samma frga. Min tjej som bara pratar engelska men gr nivn ver SFI, alts SAS heter den tror jag. Hon vill brja p ITCS. Trden hr r vldigt intressant d den r ganska mycket emot men ngra f verkar positiva. Jag vill sttta henne i detta och vill att hon hamnar rtt sklart. Vad r kostnaderna? r det serist? Vad blir man egentligen utbildad till? Tror ni hon kan kra SAS och detta College paralellt. Existerar alternativ?

Alla rd mottages..ven som PM sjlvklart

Tackar p frhand
Citera
2011-02-07, 16:27
Medlem
Jag funderade p att g denna utbildning en gng i tiden. Jag gick dit p ppet hus med en kompis och vi blev bda direkt avskrckta frn att stta vra ftter dr igen. Trngt, smutsigt och instngt var knslan man fick av lokalerna. Hela tillstllningen kndes dligt organiserad och oseris, med guider som inte kunde svara p vra frgor och en elevrdsordfrande som fick ett nervst sammanbrott nr han skulle tala infr 30 personer.

Stt barnen i en riktig skola istllet.
Citera
2011-02-12, 21:03
Medlem
Zokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sescht
Lste trden av en slump, gr sjlv p skolan och r medveten om att den kan ha framsttt som oseris eftersom de knappt haft heltidsanstllda. Det ndrades till ht 2010 och nu r det inga flera hltimmar och lrare som kommer och gr. Skolan samarbetar med kth, karolinska och mnga fler + alla lrare r hgt utbildade och serisa. Skolan r ganska strikt och passar mest de som r serisa pluggare. Vra lrare r som sagt hgt utbildade, har mnga rs erfarenhet av forskning och arbete inom de mnen de undervisar. Tex Robert Bromley, honom hittar ni mycket om p google. Hgt uppsatta, Robert Bromley ger varje r bort en resa till en vlfrtjnt frsta elev, elever har tidigare ftt hlla tal infr fn, och gtt p cannes filmfestival.

Vi har engagerade lrare som r att hurra fr, underbara lrare och skolambassadrer. Ni borde inte dma allt fr mycket utan att ha varit dr under en lngre period och bara fr att den inte passade dig borde den inte smutskastas. S fr att jmna ut the scores lite s skriver jag det hr.

On top of it all, s har vi mjlighet att ta engelska examen frn Cambridge universitet, vilket alla gymnasieskolor inte kan erbjuda. Ett otroligt engagerat elevrd, som fr chans att pverka mycket som jag personligen sitter i och som gr allt fr eleverna.

Haft lite otur, men en bra skola.
Hr har vi en hjrntvttat elev/lrare

Nej, skolan suger de kan ge en med iq 50 mvg bara fr att det r en snll elev eller fr att det r en st tjej
Var ju 2-3 lrare som var bra, men resten var idioter. Sen s kte vl rektorn in fr bedrgeri har jag fr mig
Liknade Hitler gjorde han ocks, kort med mustasch och skulle hlla sina "viktiga" tal i stora salen som bara var massa skitsnack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in