• 1
  • 2
2008-06-22, 21:06
Medlem
Hejsan. För ett litet tag sedan skapade jag ett lattjo-konto på Pokertime (i ett annat namn) och jag har lyckat tjäna ihop en slant där.

Nu är det så att jag har ett konto på unibet ( som ligger på samma nätverk ) och har tänkt få dit Pokertime pengarna till de kontot, men jag är osäker på om chipdumpning är sådär jättebra o göra då de kanske kommer på mig.

Vad är konsekvenserna med o bli tagen för chipdumpning och finns det några bra sätt att chipdumpa på?
Citera
2008-06-22, 22:38
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kegalol
Hejsan. För ett litet tag sedan skapade jag ett lattjo-konto på Pokertime (i ett annat namn) och jag har lyckat tjäna ihop en slant där.

Nu är det så att jag har ett konto på unibet ( som ligger på samma nätverk ) och har tänkt få dit Pokertime pengarna till de kontot, men jag är osäker på om chipdumpning är sådär jättebra o göra då de kanske kommer på mig.

Vad är konsekvenserna med o bli tagen för chipdumpning och finns det några bra sätt att chipdumpa på?

Konsekvenserna är antagligen inte allvarligare än att ditt lattjo konto blir avstängt, och kanske ditt andra konto på unibet. Det mest diskreta sättet är väl att gå in på ett 6mannabord och förlora pengar till alla, eller köra en sit n go och köra lite seriöst, för att sedan efter kanske 15 minuter "tilta" och förlora, beroende på hur mycket pengar det är. Jag har dock ingen erfarenhet av chipdumpning så du får hoppas någon som kan mer än mig svarar
Citera
2008-06-22, 22:41
Medlem
Förutom att deras system kommer med stor sannolikhet varna när en en spelare förlorar stort till en annan vinnare med samma IP.

Då finns risken att de behåller dina pengar. För bägge kontona.
Citera
2008-06-23, 00:53
Medlem
Jag har alltså inte tänkt casha ut på direkten eller liknande, utan jag fick gratis $10 på pokertime för ett tag sedan som inte var reggat i mitt namn (utan min polare hade bara skrivit något låtsas) och nu har jag tänkt lägga till dessa pokertime vinster på mitt riktiga konto så bankrullen blir aningen större.

Eftersom det inte kommer ske någon insättning på pokertimekontot så kan de väl inte tro att jag tagit någon annans konto för att slänga över pengarna dit? Det kan ju likaväl vara någon dum jävel (eller kompis) som vill möta mig heads-up

Förövrigt så skulle jag givetvis inte sitta på samma ip, och de rör sig endast om $100 cirka vilket jag då skulle räcka med en $100 + $1 heads-up för att de ska föras över. Låter väl ganska lätt att klara, eller? Jag har ingen aning om hur klienterna reagerar för sånt.
Citera
2008-06-23, 00:58
Bannlyst
Citat:
Jag har alltså inte tänkt casha ut på direkten eller liknande, utan jag fick gratis $10 på pokertime för ett tag sedan som inte var reggat i mitt namn (utan min polare hade bara skrivit något låtsas) och nu har jag tänkt lägga till dessa pokertime vinster på mitt riktiga konto så bankrullen blir aningen större.

Eftersom det inte kommer ske någon insättning på pokertimekontot så kan de väl inte tro att jag tagit någon annans konto för att slänga över pengarna dit? Det kan ju likaväl vara någon dum jävel (eller kompis) som vill möta mig heads-up

Förövrigt så skulle jag givetvis inte sitta på samma ip, och de rör sig endast om $100 cirka vilket jag då skulle räcka med en $100 + $1 heads-up för att de ska föras över. Låter väl ganska lätt att klara, eller? Jag har ingen aning om hur klienterna reagerar för sånt.

Jag har dumpat asmycket och kan säga att primanätverket är bland de svåraste att dumpa på hur lite de än gäller, men har du loggat in på båda kontona på samma dator så är det ganska kört att dumpa skulle jag säga. de du kan göra är ett du spelar över pengarna till en annan polare som aldrig loggat in på dina konton , sen förlorar han till ditt unibetkonto det skulle nog funka till 100% , å ett tips är att köra sit o goes ist för cashgame.
Citera
2008-06-23, 02:04
Medlem
Ok, tack för tipsen. Det skulle vara surt att inte kunna föra över dessa pengar nu när jag fått upp dom till 800 kr nu (vet, inte så mycket men de är helt klart en bra början på en bankrulle).

Om någon har något tips om hur jag bör gå tillväga när jag dumpar dom till ett annat konto, eftersom jag antagligen inte kommer ha 800 kr på de andra kontot som de ska dumpas till, så jag måste lira ett antal SitNgo's innan alla pengar är överförda vilket kan verka vara ganska suspekt.

Edit: pokertime och unibet är på microgaming network, någon som vet hur mycket koll dom har på dumpning där?
Senast redigerad av kegalol 2008-06-23 kl. 02:12.
Citera
2008-06-23, 04:36
Medlem
Det är väl för fan bara att skriva in de korrekta personuppgifterna och ta ut pengarna istället för att hålla på med sådan här skit?
Citera
2008-06-23, 08:26
Citat:
g då skulle räcka med en $100 + $1 heads-up för att de ska föras över. Låter väl ganska lätt att klara, eller? Jag har ingen aning om hur klienterna reagerar för sånt.

Det absolut dummaste du kan göra.
Du kan inte bryta ditt spel mönster radikalt och tro att det skall funka.
Citera
2008-06-23, 12:07
Medlem
Apelsinens avatar
Spela HU cash-game och spela lite vettig poker mot dig själv, från två olika IP-adresser så klart. Dumpade själv över ca. €80 utan några problem alls, sköt det lite snyggt så är det ingen fara.
Citera
2008-06-23, 12:13
Medlem
PokerByJozos avatar
Ett säkert tips till alla er som plockarr gratispengar lite här och var...

...bygg upp er till vad som enligt var och en är en bra slant, gär sedan en insättning via neteller, plocka därefter ut pengarna lätt och utan problem.

kegalol om du nar ett unibetkonto med pengar på så kan du ju överföra därifrån till neteller och i sin tur till pokertime och därefter plocka ut din vinst utan risk.

Neteller alt. Moneybookers är nästan ett måste om man vill spela på många olika pokerrum och plocka ut pengar hit och dit
Citera
2008-06-23, 13:53
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokerByJozo

...bygg upp er till vad som enligt var och en är en bra slant, gär sedan en insättning via neteller, plocka därefter ut pengarna lätt och utan problem.

kegalol om du nar ett unibetkonto med pengar på så kan du ju överföra därifrån till neteller och i sin tur till pokertime och därefter plocka ut din vinst utan risk.

Neteller alt. Moneybookers är nästan ett måste om man vill spela på många olika pokerrum och plocka ut pengar hit och dit

Självklart är det en massa bonus-krav som måste uppfyllas för att man ska kunna plocka ut några pengar...
Citera
2008-06-23, 14:08
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokerByJozo

Du förutsätter dock att TS är över arton år gammal.

Ts ifall du verkligen är över arton, skulle du vilja förklara var problemet uppkommer när du ska ta ut dessa pengar från pokerkontot till bankkonto? Jag vill ärligt veta för jag har själv spelat upp mig från 0 kr till +4500 kr och jag har aldrig haft några som helst problem med att få ut pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in