2008-06-25, 09:27
Medlem
Hatefuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Intressant var den, men att ens jämföra det här med Bukowski är ju bara löjligt. Visst kan TS, just under de dagar då rapporten utspelar sig, påminna en del om någon karaktär i en Bukowskiroman. Men tempus, felstavningar etc tyder inte speciellt mycket på att texten är speciellt "proffsigt" skriven (självklart kan den vara intressant ändå). Men du påstår alltså, på fullaste allvar, att det här är nästan lika bra SKRIVET som en grym jävla författare som har sålt hundratusentals böcker världen över?

Haha. Nej, det gör jag inte. Tror du, på självaste allvar, att jag GJORDE det?
Citera
2008-06-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Intressant var den, men att ens jämföra det här med Bukowski är ju bara löjligt. Visst kan TS, just under de dagar då rapporten utspelar sig, påminna en del om någon karaktär i en Bukowskiroman. Men tempus, felstavningar etc tyder inte speciellt mycket på att texten är speciellt "proffsigt" skriven (självklart kan den vara intressant ändå). Men du påstår alltså, på fullaste allvar, att det här är nästan lika bra SKRIVET som en grym jävla författare som har sålt hundratusentals böcker världen över?

Detta inlägget kändes väldigt seriöst.
Citera
2008-06-25, 23:11
Medlem
PJeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Efter detta blev det bara bättre och bättre och efter 4 och en halv vecka tyckte jag att det var hög tid supa igen. Dock på ett lite mer kontrollerat sätt.

Såhär i efterhand tycker jag inte att det var värt att supa så hårt så länge. Så alla ni där ute. Ta det lugnt.

När jag läste ditt inlägg så kände jag igen mig på många sätt! Jag håller verkligen med dig när det gäller citatet. Själv försöker jag att identifiera mig i ett liv som nykter alkoholist. Tyvärr håller det inte för mig att försöka supa kontrollerat för när jag väl dricker så drar jag i mig som en tvättsvamp och det finns inga gränser. När jag väl sätter igång blir det fler-dagarssupande och jag låser in mig och vill inte tala med någon, så ditt inlägg lät väldigt bekant när det gäller det också.

Jag kan bara instämma med att det är bäst att ta det lugnt! Det är ju så lagom roligt när man försöker nyktra till efter hårdare supande, och får världens abstinensproblem! En gång hörde jag röster som talade genom väggarna och svarade mig när jag talade, och jag kunde känna gestalter som kom genom ytterdörren och in i sovrummet. Det värsta var nog att känna fotstegen av folk som sprang runt mig på madrassen när jag försökte sova trots svettningar och speedat hjärta.

P.g.a. igenkännings-faktorn får du en klar 5/5 av mig!

Peace!
Citera
2008-06-27, 17:28
Medlem
Minns din förra rapport, denna fortsättning håller lika bra kvalité tycker jag!
5/5
Citera
2008-06-27, 20:00
Bannlyst
Bra som fan att det kom en fortsättning till slut. Mycket intressant och läskig läsning !
Citera
2008-06-27, 20:36
Medlem
miness avatar
det är alltså så, att den sanna alkoholeuforin infinner sig inte förrän man är en bra bit nere i spiralen?

ter sig ganska logiskt ändå
Citera
2008-06-29, 03:16
Medlem
Snöblinds avatar
Åh. Jag har längtat efter del två här..
Verkligt gripande rapport, jag är glad att du tog dig i kragen - och imponerad över din viljestyrka!
Citera
2008-06-29, 09:38
Medlem
Pledianss avatar
Alkohol är ta mig fan farligare än datura + muskot tillsammans. Du beskrev mkt bra hur hjärntvättad man kan bli mitt i sitt missbruk, att hjärnan vägrade göra kopplingen att misären beror på alkoholen och inget annat.
Citera
2008-06-29, 14:43
Medlem
jackees avatar
Mycket rolig läsning såhär på söndagseftermiddagen.
5/5.
Citera
2008-06-30, 03:22
Medlem
Grymt bra rapport! 5/5
trodde aldrig alkohol kunde bli så där allvarligt
Citera
2008-06-30, 03:32
Medlem
Intressant läsning, jag känner igen mig mycket i din ångest och paranoia (stavas?) efter ett par dagars supande eller bara efter en tung kväll med för mycket alkohol.

Hur mycket och ofta super du i dags läge och har du berättät för några mer vänner om dessa dagar då du drack som mest? Och ifall du har gjort det, vad var deras reaktioner?

/ B
Citera
2008-06-30, 11:13
Medlem
Gravity2s avatar
Usch och fy, jävlar vad illa det där lät
Jag tyckte jag var sliten efter tio dagars supande på Roskilde förra året, men det här tog priset.

Jag blir genuint glad att det löste sig på ett vettigt sätt, starkt jobbat!
Inte många som skulle pallat att lägga ner spriten så fort och hållt sig ren i en månad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in