Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Efter detta blev det bara bättre och bättre och efter 4 och en halv vecka tyckte jag att det var hög tid supa igen. Dock på ett lite mer kontrollerat sätt.
Såhär i efterhand tycker jag inte att det var värt att supa så hårt så länge. Så alla ni där ute. Ta det lugnt. 
När jag läste ditt inlägg så kände jag igen mig på många sätt! Jag håller verkligen med dig när det gäller citatet. Själv försöker jag att identifiera mig i ett liv som nykter alkoholist. Tyvärr håller det inte för mig att försöka supa kontrollerat för när jag väl dricker så drar jag i mig som en tvättsvamp och det finns inga gränser. När jag väl sätter igång blir det fler-dagarssupande och jag låser in mig och vill inte tala med någon, så ditt inlägg lät väldigt bekant när det gäller det också.
Jag kan bara instämma med att det är bäst att ta det lugnt! Det är ju så lagom roligt när man försöker nyktra till efter hårdare supande, och får världens abstinensproblem! En gång hörde jag röster som talade genom väggarna och svarade mig när jag talade, och jag kunde känna gestalter som kom genom ytterdörren och in i sovrummet. Det värsta var nog att känna fotstegen av folk som sprang runt mig på madrassen när jag försökte sova trots svettningar och speedat hjärta.
P.g.a. igenkännings-faktorn får du en klar 5/5 av mig!
Peace!