2009-04-11, 03:41
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFolköl
5/5 Alkohol är en drog. Fattar inte vafan dom tog bort skiten från drogforumet.

Testa och sup typ varje dag i 10 år elller rök CB i 10 år typ varje dag så får du se vad du mår värst utav!!!!!!!!
Vem fan utmanar sitt öde på ett så slösaktigt och tråkigt sätt? Inget är farligt om man brukar det rätt. Onödigt att jämföra med något och allra minst cannabis som antagligen är den mest missbrukade drogen som finns.

5/5.
Citera
2009-08-07, 02:25
Medlem
IKAROZs avatar
bra tråd

http://www.youtube.com/watch?v=oYd60U2QC0Y
When A Man Loves A Woman (1994)

ang alkoholism.såg meg ryan i denna film som en kvinna på väg ut ur alkoholismen och hur missförstådd hon känner sig tom i sitt hem.

tycker det är klockrent , ärligt och igenkännande

kanske någon av er därute känner så?se denna film.
Citera
2009-08-07, 10:55
Medlem
Bullsquids avatar
En av de bästa rapporter jag läst, känner igen mej otroligt mycket i det som skrivs (tex inte kunna sluta dricka, känna att man e värdelös etc)
Citera
2009-08-07, 14:14
Medlem
Är det ingen av er som varit med om liknande fylleresor som knappt sover efter ett tag?
Det blir som att man ligger i någon slags dvala, man varken sover eller är vaken. Men man är på något sätt ändå med i matchen och svarar hyfsat snabbt på tilltal och frågor. Man ligger och vrider sig och drömmer, utan att egentligen sova. Visst, man kanske somnar till på riktigt i någon timma, men största delen av tiden så ligger man ändå i den här "dvalan" och drömmer.

Har aldrig hållt på riktigt lika länfge som TS, dock, men runt en vecka i sträck blev det för några år sedan när jag söp mycket. Sömnlösheten - som jag försökte beskriva - infann sig runt dygn fyra.

Fascinerande rapport. Riktigt imponerande att du lyckas återskapa händelserna och sätta dygnen i kronologisk ordning. Det skulle jag aldrig fixa efter så mycket supande.
Citera
2009-08-07, 14:25
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Är det ingen av er som varit med om liknande fylleresor som knappt sover efter ett tag?
Det blir som att man ligger i någon slags dvala, man varken sover eller är vaken. Men man är på något sätt ändå med i matchen och svarar hyfsat snabbt på tilltal och frågor. Man ligger och vrider sig och drömmer, utan att egentligen sova. Visst, man kanske somnar till på riktigt i någon timma, men största delen av tiden så ligger man ändå i den här "dvalan" och drömmer.

Har aldrig hållt på riktigt lika länfge som TS, dock, men runt en vecka i sträck blev det för några år sedan när jag söp mycket. Sömnlösheten - som jag försökte beskriva - infann sig runt dygn fyra.

Fascinerande rapport. Riktigt imponerande att du lyckas återskapa händelserna och sätta dygnen i kronologisk ordning. Det skulle jag aldrig fixa efter så mycket supande.

Hehe jag blir så så fort jag kommit över runt 1,5 promille typ? Inte kul.
Citera
2009-08-07, 22:03
Medlem
Bulks avatar
Har med undantag av några veckor druckit varenda dag i fyra år. De sista månaderna har det eskalerat . Socialt fungerar det fortfarande även på jobbet.

Sköter allt precis som vanligt men törsten efter en öl eller vad fan som helst, kommer runt 16-18 tiden. Håller på tills jag inte orkar mer eller då jag vet att jag måste jobba tidigt dagen efter.

Men tiden är inne för något radikalt. Köpte antabus i Thailand men hittar alltid en anledning till att inte ta tabletten "just nu".

Aldrig bakis, aggresiv men känner av problemen med självförtroendet som kommer som ett brev på posten.
Citera
2009-08-08, 00:50
Medlem
Bullsquids avatar
Har själv supit extremt mycket (i över ett halvår drack jag nästan dagligen)
känner verkligen hur kroppen säger ifrån ibland men ändå slutar man inte

har åkt på alkoholförgiftning med flera ggr inklusive idag
(rödflammigt ansikte och händer, huvudvärk, feber etc)
Citera
2009-08-08, 21:48
Medlem
wsbs avatar
Har läst båda rapporten. Kan relatera till en del av det du skriver. Det är sjukt hur lätt det är att flyta in i ett alkoholrace, utan att man funderar alltför mycket över det. Rätt som det är så har man druckit några veckor i sträck...

Ja, alkohol är en farlig drog.
Citera
2009-08-08, 22:06
Medlem
"Ja, alkohol är en farlig drog." -Håller med-MEN Har man en ex klasskamrat som alltid har rökt+ röker nu så allt jag kan säga att det är skrämmande att att prata med honom..= Helt väck (Iofs har han alltid kört hårt).Men..
Citera
2009-08-08, 23:08
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
"Ja, alkohol är en farlig drog." -Håller med-MEN Har man en ex klasskamrat som alltid har rökt+ röker nu så allt jag kan säga att det är skrämmande att att prata med honom..= Helt väck (Iofs har han alltid kört hårt).Men..

Menade inte att propagera för andra droger, säger bara att alkohol är läskigare och farligare än vad man kan tro, men det förstår man ofta väldigt sent.

Berätta om din vän. Har inte träffat någon som rökt genom flera decenier, även om några bekanta är på väg. Har han tappat verklighetsuppfattningen? Kan han inte uttrycka sig/tala normalt över huvud taget? Hur länge har han rökt ungefär? Har han pysslat med andra droger än cannabis?
Citera
2009-08-24, 17:40
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk

Att se någon som har kört hårt på alkohol under några år är heller ingen rolig syn. Ryckningar, skaknigar, kräkningar, djup depression, svårt med talförmågan och dålig balans även i nyktert tillstånd.
Citera
2009-08-24, 19:36
Medlem
chriztalizahs avatar
Jävligt bra rapport.
Känner igen en del. Har knarkat från å till i mer än 15 år,
men det svåraste att hantera tycker jag e alkoholen. Inte bara
ur ren beroendesynpunkt utan även dess "biverkningar" / skador.

Något som jag finner intressant e att du säger att du dricker numera, men
med en helt annan kontroll.
En vedertagen inställning inom behandlingar och bland läkare e ju att :
har du väl utvecklat ett beroende så e det extremt få som klarar av att
återgå till ett "normalt" drickande. En siffra jag har hört e under 10 %.

Jag befinner mig just nu i en fas där jag e nykter å står på antabus.
Jag känner att diskussionen kring att avsluta antabusbehandlingen och testa att leva "som vanligt"
igen e jävligt jobbig. Jag känner ju att det inte e så att jag har druckit
för sista gången å jag vill nog gärna testa å se hur det går.
Min attityd till alkohol har ju förändrats enormt mycket tack vare att jag fått lite perspektiv
vartefter jag varit nykter å kan se det hela lite mer objektivt.
Men det känns som oavsett vad man säger så e det ens "beroende" som talar.
Det går liksom inte ens att föra en diskussion kring detta då det e bara ursäkter för att kunna återgå till missbruket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in