Svara
2013-12-28, 03:52
Medlem
kongoss avatar
intressant läsning. Jag är inne på dag 13 (tror jag?) och känner i högsta grad igen mig. för egen del har det från dag åtta eller nio mest handlat om att dodge:a bakfyllan (självbevarelsedrift). idag har jag druckit en flaska fisherman och två flaskor aurora. Jag börjar bli riktigt, riktigt skev. Men vågar inte nyktra till. håller nog ut till nyår sen får det räcka.
Citera
2013-12-28, 22:24
Medlem
bdbdbdbds avatar
Intressant, känner igen mig rätt mkt i en nu rättså gammal rapport, kanske gjorde samma sak den där sommaren, minns inte...

Har flera gånger druckit över en månad varje dag men då inte extremt alla dagar, även haft psykosliknande tillstånd som du verkade ha några dagar där.

Alkohol hade nog mkt med att jag mådde såpass dåligt psykiskt att jag gjorde en hälsoundersökning som b la omfattade alkohol, där jag helt ärligt fyllde i kryssfrågor hur mycket jag drack, slutade med att jag fick nån depressionsdiagnos som skulle botas med SSRI och Bensodiazepiner (som skulle vara i 3 veckor, förlängdes många ggr och har inte slutat än så länge på typ 5 år...)

Har nog druckit 9/10 dagar senaste tiden, men kanske bara 1 eller 2 så jag blir full. Blandar med benso istället och isolerar mig hemma med dator och TV ungefär, jättesmart

Ändå tänker jag om jag ska orka ta mig ut på krogen idag... Har ingen alkohol hemma så kanske därför + möjlighet att träffa folk som har droger, så lite problem har man nog, en blandmissbruksperiod som pågått rätt länge, vore intressent med en sådan rapport också

Intag idag är en starköl och det som var kvar i en whiskeyflaska c a 10 cl och en 10mg diazepam/stesolid/valium.
Citera
2014-01-31, 10:39
Medlem
svampssons avatar
så där, då har jag läst igenom både del 1 och del 2 för andra gången på ett par månader. Jag anser nästan att den här historien borde fungera som utbildningssyfte för ungdomar som är helg alkolister, som jag själv varit och är med jämna mellanrum. Det kan LÄTT gå utför så som din historia är bevis på. Jag har själv varit i liknande sits där man eggar varandra att supa och för tillfället känns det som det enda rätta att göra just då, först för att man är taggad, sen för att något roligt ska hända, efter det för att bli kvitt bakfyllan och slutligen för att bli kvitt känslan av att vara en total loser som alla hatar och snackar sit om. Jag tycker fortfarande det här är en av de bästa och framförallt viktigaste tripp och rustrapporter på flashback och förmodligen på nätet
Citera
2014-03-04, 17:24
Medlem
meduzan2013s avatar
Sjukt intressesant fan va man läste och fastnade 5 av 5 ÖL på de
Citera
2014-05-31, 17:42
Medlem
insectqueens avatar
Detta är en av dom absolut bästa rapporterna i detta ämnet, får ångest bara av att läsa om det skönt att det löste sig hade lätt kunnat sluta på psyket det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in