• 2
  • 3
2008-06-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buttmanuel
Malwarebytes hittade problemet, det var filen som vi misstänkte. Datorn fungerar åter som den ska.

Är väldigt tacksam för hjälpen!!!!

Jag kollar med samma program nu, även om jag inte har någon misstänksam .dll-fil som du
Hur lång tid tog sökningen?^^
Citera
2008-06-23, 06:37
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Det är fullständigt uteslutet. Har en MASSA grejer som jag inte kan flytta... Och har jag väl installerat om Windows och felet uppenbarar sig igen, ja då är ju den senaste halvtimmen med ominstallation helt onödigt. Nej, det är bättre att försöka lösa skiten helt och hållet.
Finns det någon möjlighet att det skulle vara strul med routrar osv? För dom har vi bytt och det har allmänt krabbat med nätet här hemma.

flytta?? det är inget du behöver flytta men isf kan ju lägga det direkt under c:
jag förstår inte hur du tänker.... ja det kanske blir 30 min som datorn jobbar och du får svara på några frågor men vad är det emot de typ 30 timmar som kanske haft detta problem...

isf måste du ju testa utan router, det är ju en självklarhet.
Citera
2008-06-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
flytta?? det är inget du behöver flytta men isf kan ju lägga det direkt under c:
jag förstår inte hur du tänker.... ja det kanske blir 30 min som datorn jobbar och du får svara på några frågor men vad är det emot de typ 30 timmar som kanske haft detta problem...

isf måste du ju testa utan router, det är ju en självklarhet.

Men om jag ska ominstallera Windows XP är jag väl tvungen att formatera allt på C:?...eller?
Citera
2008-06-23, 13:39
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Men om jag ska ominstallera Windows XP är jag väl tvungen att formatera allt på C:?...eller?

Nä du behöver bara formatera vars du har installerat XP.
Citera
2008-06-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Nä du behöver bara formatera vars du har installerat XP.

Och det har jag på C: där jag också har en massa viktiga filer utspridda. Betyder det att dom filerna kommer tas bort? Eller är det bara C:/Windows som kommer ominstalleras?
Citera
2008-06-23, 17:14
Medlem
927s avatar
installationen hittar windows på C:/Windows och där väljer du installera windows igen. det som möjligtvis kan gå fel är det som finns i mappen mina dokument, kanske nåt mer som jag inte kommer på nu. det här aldrig hänt mig och jag har installetat om om ett antal burkar from 98an till xpsp2.
först tycker jag att du ska testa koppla bredbandet förbi routern, även ringa din isp support

http://support.microsoft.com/kb/315341/sv method 2 skulle jag välja.
ta en kopia på (båda) wpa.dbl filerna. måste du aktivera xp igen så testa först att klistra in dessa filer i system32 mappen och starta om
Citera
2008-06-23, 17:17
Medlem
Hjälpte inte att koppla förbi med router så det får bli en ominstallation helt enkelt =/
Får se vad som händer
Citera
2008-06-23, 23:26
Medlem
*bump*

Har nu installerat om XP men samma jävla problem kvarstår! Jävla less man kan bli på sånt här...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in