• 1
  • 2
2008-06-22, 15:12
Medlem
Har sen igr ftt problem med att komma in p vissa sidor (google, piratebay, di.se ..) medan andra sidor funderar klockrent.

Har comhem, trdlst hemma och de konstiga r att den andra datorn fungerar utan ngra som helst problem, dvs kommer in verallt..

Detta har varit uppe tidigare och jag har frskt med de lsningar som finns ute men inget har fungerat. Har provat med superanitispyware, SmitfraudFix, Spyware Doctor och ewido onlinescan. Alla hittar ngot och tar bort detta men problemet kvarstr.

Vad gr jag fr fel, hur tgrdar jag detta?
Senast redigerad av buttmanuel 2008-06-22 kl. 15:45.
Citera
2008-06-22, 15:57
Medlem
927s avatar
vilka typer av filer r det som hittas?
Citera
2008-06-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vilka typer av filer r det som hittas?

Adware tracking cookie hittade jag nyss med superantispyware.

Har sett att det r fler n bara jag som har haft detta problem..

Br kanske tillgga att de brjade med poker/antivirus sidor som kom fram. Nu efter alla dessa antispyware/antivirus s kommer dessa sidor inte fram lngre.. s det problemed r lst..
Senast redigerad av buttmanuel 2008-06-22 kl. 16:15.
Citera
2008-06-22, 16:56
Medlem
927s avatar
precis som jag trodde, cookies r ju bara txt filer och dessa lr dyka upp i datorn s lnge du surfar

jag tippar p att det va en vundoinfektion, det kan rcka med att det finns kvar en dll fil som str webblsaren
Citera
2008-06-22, 17:14
Medlem
Citat:
precis som jag trodde, cookies r ju bara txt filer och dessa lr dyka upp i datorn s lnge du surfar

jag tippar p att det va en vundoinfektion, det kan rcka med att det finns kvar en dll fil som str webblsaren

Du kan det hr mrker jag.. hur gr jag fr att hitta denna fil?
Citera
2008-06-22, 17:25
Medlem
927s avatar
jag menar att det kan g t flera program fr att f bort alla dessa filer (ibland r det en, ibland r det tio eller mer) men i ditt fall r ju problemet lst d du inte fr upp ngra mer popups. dessa filer syns i en HJT logg (iaf de som anvnds just d) annars kan du kolla i sytem32 mappen efter mrkliga dll filer
Citera
2008-06-22, 17:30
Medlem
Jag har samma problem, och min bror funkar det felfritt fr.
Citera
2008-06-22, 17:33
Medlem
Jag har samma problem, men vissa hemsidor funkar ibland med IE men aldrig med FF, vldigt strande.
Citera
2008-06-22, 17:35
Medlem
Senaste sajten jag inte kommer inte p nu r www.qaboss.com, helt jvla omjligt att ta mig in dr!
Senast redigerad av Isterband 2008-06-22 kl. 17:37.
Citera
2008-06-22, 19:15
Medlem
927s avatar
har man scannat datorn med sitt AV, tex superantispyware och malwarebytes antimalware samt testat tv olika webblsare s borde inte problemet vara malware. istllet kan va nt med ntverkskortet eller troligare nt fel hos isp'n. jag vet inte vad som r smartast men man kan ju gra en traceroute till sida som man har problem med
http://hotpot.se/Ping.htm
Citera
2008-06-22, 19:35
Medlem
Citat:
jag menar att det kan g t flera program fr att f bort alla dessa filer (ibland r det en, ibland r det tio eller mer) men i ditt fall r ju problemet lst d du inte fr upp ngra mer popups. dessa filer syns i en HJT logg (iaf de som anvnds just d) annars kan du kolla i sytem32 mappen efter mrkliga dll filer

r inne i system32 mappen och det finns vldigt vldigt mnga .dll filer. Lite mera detaljer, vad letar jag efter?

PS Vad r HJT logg, var hittar man det?
Citera
2008-06-22, 19:50
Medlem
Har krt en traceroute mot www.mythos.com och ett par andra sidor och jag kommer fram dit jag ska, men ppnar jag en webblsare och besker adressen s tar det stopp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in