Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-22, 15:12
Medlem
Har sen igår fått problem med att komma in på vissa sidor (google, piratebay, di.se ..) medan andra sidor funderar klockrent.

Har comhem, trådlöst hemma och de konstiga är att den andra datorn fungerar utan några som helst problem, dvs kommer in överallt..

Detta har varit uppe tidigare och jag har försökt med de lösningar som finns ute men inget har fungerat. Har provat med superanitispyware, SmitfraudFix, Spyware Doctor och ewido onlinescan. Alla hittar något och tar bort detta men problemet kvarstår.

Vad gör jag för fel, hur åtgärdar jag detta?
Senast redigerad av buttmanuel 2008-06-22 kl. 15:45.
Citera
2008-06-22, 15:57
Medlem
927s avatar
vilka typer av filer är det som hittas?
Citera
2008-06-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vilka typer av filer är det som hittas?

Adware tracking cookie hittade jag nyss med superantispyware.

Har sett att det är fler än bara jag som har haft detta problem..

Bör kanske tillägga att de började med poker/antivirus sidor som kom fram. Nu efter alla dessa antispyware/antivirus så kommer dessa sidor inte fram längre.. så det problemed är löst..
Senast redigerad av buttmanuel 2008-06-22 kl. 16:15.
Citera
2008-06-22, 16:56
Medlem
927s avatar
precis som jag trodde, cookies är ju bara txt filer och dessa lär dyka upp i datorn så länge du surfar

jag tippar på att det va en vundoinfektion, det kan räcka med att det finns kvar en dll fil som stör webbläsaren
Citera
2008-06-22, 17:14
Medlem
Citat:
precis som jag trodde, cookies är ju bara txt filer och dessa lär dyka upp i datorn så länge du surfar

jag tippar på att det va en vundoinfektion, det kan räcka med att det finns kvar en dll fil som stör webbläsaren

Du kan det här märker jag.. hur gör jag för att hitta denna fil?
Citera
2008-06-22, 17:25
Medlem
927s avatar
jag menar att det kan gå åt flera program för att få bort alla dessa filer (ibland är det en, ibland är det tio eller mer) men i ditt fall är ju problemet löst då du inte får upp några mer popups. dessa filer syns i en HJT logg (iaf de som används just då) annars kan du kolla i sytem32 mappen efter märkliga dll filer
Citera
2008-06-22, 17:30
Medlem
Jag har samma problem, och min bror funkar det felfritt för.
Citera
2008-06-22, 17:33
Medlem
Jag har samma problem, men vissa hemsidor funkar ibland med IE men aldrig med FF, väldigt störande.
Citera
2008-06-22, 17:35
Medlem
Senaste sajten jag inte kommer inte på nu är www.qaboss.com, helt jävla omöjligt att ta mig in där!
Senast redigerad av Isterband 2008-06-22 kl. 17:37.
Citera
2008-06-22, 19:15
Medlem
927s avatar
har man scannat datorn med sitt AV, tex superantispyware och malwarebytes antimalware samt testat två olika webbläsare så borde inte problemet vara malware. istället kan va nåt med nätverkskortet eller troligare nåt fel hos isp'n. jag vet inte vad som är smartast men man kan ju göra en traceroute till sida som man har problem med
http://hotpot.se/Ping.htm
Citera
2008-06-22, 19:35
Medlem
Citat:
jag menar att det kan gå åt flera program för att få bort alla dessa filer (ibland är det en, ibland är det tio eller mer) men i ditt fall är ju problemet löst då du inte får upp några mer popups. dessa filer syns i en HJT logg (iaf de som används just då) annars kan du kolla i sytem32 mappen efter märkliga dll filer

Är inne i system32 mappen och det finns väldigt väldigt många .dll filer. Lite mera detaljer, vad letar jag efter?

PS Vad är HJT logg, var hittar man det?
Citera
2008-06-22, 19:50
Medlem
Har kört en traceroute mot www.mythos.com och ett par andra sidor och jag kommer fram dit jag ska, men öppnar jag en webbläsare och besöker adressen så tar det stopp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in