2008-06-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Har kört en traceroute mot www.mythos.com och ett par andra sidor och jag kommer fram dit jag ska, men öppnar jag en webbläsare och besöker adressen så tar det stopp.

Har problem med att öppna samma sida jag med.

Andra sidor som jag inte får upp är google, di.se, piratebay.. kolla om det är samma sidor som vi inte kommer in i, då vet vi 100% att det är ngn virus/spam..
Citera
2008-06-22, 20:13
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttmanuel
Är inne i system32 mappen och det finns väldigt väldigt många .dll filer. Lite mera detaljer, vad letar jag efter?

PS Vad är HJT logg, var hittar man det?

ställ in så du ser dom senat ändrade filerna i mappen överst, dll filerna kan innehålla vilka bokstäver som helst men inga siffror. tex qyjgvhjx.dll, jdebkxgb.dll, wljtqnjj.dll och "liknade" (man kan även hitta ini filer med liknade namn).

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg
Citera
2008-06-22, 20:16
Medlem
Citat:

Andra sidor som jag inte får upp är google, di.se, piratebay.. kolla om det är samma sidor som vi inte kommer in i, då vet vi 100% att det är ngn virus/spam..

Jag kommer in på Google, di.se och piratebay.
Citera
2008-06-22, 20:17
Medlem
927s avatar
Citat:
Har kört en traceroute mot www.mythos.com och ett par andra sidor och jag kommer fram dit jag ska, men öppnar jag en webbläsare och besöker adressen så tar det stopp.

vad är det högsta värdet du får på dom 5 första hoppen (tex 50 ms)?
Citera
2008-06-22, 20:20
Medlem
927s avatar
Citat:

om dessa sidor va nere så kan du va säker på att tex detta forum skulle översvämmas med ämnen om just detta på några minuter
Citera
2008-06-22, 21:56
Medlem
Har också märkt att mina kontakters meddelanden på msn bara "försvinner" ibland... Inte alla meddelanden men ibland så har dom visst skrivit något men jag får inte meddelandet varvid dom skriker lite på mig om varför jag inte svarar dom
Senast redigerad av Isterband 2008-06-22 kl. 22:04. Anledning: stavfel
Citera
2008-06-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vad är det högsta värdet du får på dom 5 första hoppen (tex 50 ms)?

28 ms =/
Citera
2008-06-22, 23:51
Medlem
Citat:
ställ in så du ser dom senat ändrade filerna i mappen överst, dll filerna kan innehålla vilka bokstäver som helst men inga siffror. tex qyjgvhjx.dll, jdebkxgb.dll, wljtqnjj.dll och "liknade" (man kan även hitta ini filer med liknade namn).

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg

Känns som att vi börjar komma ngnstans. Hittade en fil som heter "kiyuxarn.dll" från 080621 kl 08.39. Filen innan som var .dll kommer från 080507 så det måste vara den här "kiyuxarn.dll".

När jag försöker ta bort den så går det inte, filen är kanske skrivskyddad mm står det.

Min fråga, kan det vara denna fil och hur får jag bort den isf? Då google inte fungerar kan jag inte söka på den..

Andra datorn, tjejens, har ej lösenordet
Citera
2008-06-22, 23:56
Medlem
927s avatar
Citat:
28 ms =/

det är bra, du får väl testa installera om windows. tar ju bara en dryg halvtimma eller så (med xpsp2 iaf)
Citera
2008-06-23, 00:01
Medlem
927s avatar
Citat:
Känns som att vi börjar komma ngnstans. Hittade en fil som heter "kiyuxarn.dll" från 080621 kl 08.39. Filen innan som var .dll kommer från 080507 så det måste vara den här "kiyuxarn.dll".

När jag försöker ta bort den så går det inte, filen är kanske skrivskyddad mm står det.

Min fråga, kan det vara denna fil och hur får jag bort den isf? Då google inte fungerar kan jag inte söka på den..

Andra datorn, tjejens, har ej lösenordet

det lär va en vundo fil, testa scanna datorn med ett program som heter malwarebytes antimalware så får du se (annars får du ta bort filen i felsäkert läge)
Citera
2008-06-23, 00:09
Medlem
Citat:
det är bra, du får väl testa installera om windows. tar ju bara en dryg halvtimma eller så (med xpsp2 iaf)

Det är fullständigt uteslutet. Har en MASSA grejer som jag inte kan flytta... Och har jag väl installerat om Windows och felet uppenbarar sig igen, ja då är ju den senaste halvtimmen med ominstallation helt onödigt. Nej, det är bättre att försöka lösa skiten helt och hållet.
Finns det någon möjlighet att det skulle vara strul med routrar osv? För dom har vi bytt och det har allmänt krabbat med nätet här hemma.
Citera
2008-06-23, 00:25
Medlem
Citat:
det lär va en vundo fil, testa scanna datorn med ett program som heter malwarebytes antimalware så får du se (annars får du ta bort filen i felsäkert läge)

Malwarebytes hittade problemet, det var filen som vi misstänkte. Datorn fungerar åter som den ska.

Är väldigt tacksam för hjälpen!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in