2008-06-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Har krt en traceroute mot www.mythos.com och ett par andra sidor och jag kommer fram dit jag ska, men ppnar jag en webblsare och besker adressen s tar det stopp.

Har problem med att ppna samma sida jag med.

Andra sidor som jag inte fr upp r google, di.se, piratebay.. kolla om det r samma sidor som vi inte kommer in i, d vet vi 100% att det r ngn virus/spam..
Citera
2008-06-22, 20:13
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttmanuel
r inne i system32 mappen och det finns vldigt vldigt mnga .dll filer. Lite mera detaljer, vad letar jag efter?

PS Vad r HJT logg, var hittar man det?

stll in s du ser dom senat ndrade filerna i mappen verst, dll filerna kan innehlla vilka bokstver som helst men inga siffror. tex qyjgvhjx.dll, jdebkxgb.dll, wljtqnjj.dll och "liknade" (man kan ven hitta ini filer med liknade namn).

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg
Citera
2008-06-22, 20:16
Medlem
Citat:

Andra sidor som jag inte fr upp r google, di.se, piratebay.. kolla om det r samma sidor som vi inte kommer in i, d vet vi 100% att det r ngn virus/spam..

Jag kommer in p Google, di.se och piratebay.
Citera
2008-06-22, 20:17
Medlem
927s avatar
Citat:
Har krt en traceroute mot www.mythos.com och ett par andra sidor och jag kommer fram dit jag ska, men ppnar jag en webblsare och besker adressen s tar det stopp.

vad r det hgsta vrdet du fr p dom 5 frsta hoppen (tex 50 ms)?
Citera
2008-06-22, 20:20
Medlem
927s avatar
Citat:

om dessa sidor va nere s kan du va sker p att tex detta forum skulle versvmmas med mnen om just detta p ngra minuter
Citera
2008-06-22, 21:56
Medlem
Har ocks mrkt att mina kontakters meddelanden p msn bara "frsvinner" ibland... Inte alla meddelanden men ibland s har dom visst skrivit ngot men jag fr inte meddelandet varvid dom skriker lite p mig om varfr jag inte svarar dom
Senast redigerad av Isterband 2008-06-22 kl. 22:04. Anledning: stavfel
Citera
2008-06-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vad r det hgsta vrdet du fr p dom 5 frsta hoppen (tex 50 ms)?

28 ms =/
Citera
2008-06-22, 23:51
Medlem
Citat:
stll in s du ser dom senat ndrade filerna i mappen verst, dll filerna kan innehlla vilka bokstver som helst men inga siffror. tex qyjgvhjx.dll, jdebkxgb.dll, wljtqnjj.dll och "liknade" (man kan ven hitta ini filer med liknade namn).

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg

Knns som att vi brjar komma ngnstans. Hittade en fil som heter "kiyuxarn.dll" frn 080621 kl 08.39. Filen innan som var .dll kommer frn 080507 s det mste vara den hr "kiyuxarn.dll".

Nr jag frsker ta bort den s gr det inte, filen r kanske skrivskyddad mm str det.

Min frga, kan det vara denna fil och hur fr jag bort den isf? D google inte fungerar kan jag inte ska p den..

Andra datorn, tjejens, har ej lsenordet
Citera
2008-06-22, 23:56
Medlem
927s avatar
Citat:
28 ms =/

det r bra, du fr vl testa installera om windows. tar ju bara en dryg halvtimma eller s (med xpsp2 iaf)
Citera
2008-06-23, 00:01
Medlem
927s avatar
Citat:
Knns som att vi brjar komma ngnstans. Hittade en fil som heter "kiyuxarn.dll" frn 080621 kl 08.39. Filen innan som var .dll kommer frn 080507 s det mste vara den hr "kiyuxarn.dll".

Nr jag frsker ta bort den s gr det inte, filen r kanske skrivskyddad mm str det.

Min frga, kan det vara denna fil och hur fr jag bort den isf? D google inte fungerar kan jag inte ska p den..

Andra datorn, tjejens, har ej lsenordet

det lr va en vundo fil, testa scanna datorn med ett program som heter malwarebytes antimalware s fr du se (annars fr du ta bort filen i felskert lge)
Citera
2008-06-23, 00:09
Medlem
Citat:
det r bra, du fr vl testa installera om windows. tar ju bara en dryg halvtimma eller s (med xpsp2 iaf)

Det r fullstndigt uteslutet. Har en MASSA grejer som jag inte kan flytta... Och har jag vl installerat om Windows och felet uppenbarar sig igen, ja d r ju den senaste halvtimmen med ominstallation helt ondigt. Nej, det r bttre att frska lsa skiten helt och hllet.
Finns det ngon mjlighet att det skulle vara strul med routrar osv? Fr dom har vi bytt och det har allmnt krabbat med ntet hr hemma.
Citera
2008-06-23, 00:25
Medlem
Citat:
det lr va en vundo fil, testa scanna datorn med ett program som heter malwarebytes antimalware s fr du se (annars fr du ta bort filen i felskert lge)

Malwarebytes hittade problemet, det var filen som vi misstnkte. Datorn fungerar ter som den ska.

r vldigt tacksam fr hjlpen!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in