2008-10-17, 22:51
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Håller med dig.Tycker att Utds anfallsuppsättning nästan slår barcas den också. Mest på grund av det varierande sättet dom kan spela fotboll på. Liksom Inter har Utd sjukt starka spelare framåt.

Det går inte lika fort framåt för Inter som för de andra 2 lagen nämnda ovan. Det är mer klapp klapp över deras anfallsspel medans Inter spel ofta stannar upp.

Mvh M
Citera
2008-10-17, 22:55
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
ge dig.

Ärligt talat. Vad skulle hända om ett lag väjler att spela med agressiv press och styr Barca till att låta t.ex. Puyol ta hand om uppspelen och det då blir långbollar? Då hade man var tvungna att skicka in Gudhjonsen direkt som target i princip.

När Adriano riktigt kommer igång, vilket jag tror att dom snart gör kommer det inte finnas något försvar som kan stoppa dom. Även om dom är en aninga statiska båda två är båda snabba, starka, tekniska, bra framspelare och skjuter hårt. Utd har liknande material men fler spelare att rulla runt på. Dock är Berbatov ganska statisk.
Citera
2008-10-17, 22:56
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det går inte lika fort framåt för Inter som för de andra 2 lagen nämnda ovan. Det är mer klapp klapp över deras anfallsspel medans Inter spel ofta stannar upp.

Mvh M

Klapp-klapp är överskattat. Slå upp en långboll på Adriano och Zlatan och det kan hända vad som helst.
Citera
2008-10-17, 23:04
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Klapp-klapp är överskattat. Slå upp en långboll på Adriano och Zlatan och det kan hända vad som helst.

Det är mycket enklare för en försvarare om det slås långbollar även om Zlatan gör det bra.
Citera
2008-10-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ärligt talat. Vad skulle hända om ett lag väjler att spela med agressiv press och styr Barca till att låta t.ex. Puyol ta hand om uppspelen och det då blir långbollar? Då hade man var tvungna att skicka in Gudhjonsen direkt som target i princip.

När Adriano riktigt kommer igång, vilket jag tror att dom snart gör kommer det inte finnas något försvar som kan stoppa dom. Även om dom är en aninga statiska båda två är båda snabba, starka, tekniska, bra framspelare och skjuter hårt. Utd har liknande material men fler spelare att rulla runt på. Dock är Berbatov ganska statisk.

pressar man Barca högt faller man rakt in i deras fälla. Ser man gång på gång, sist Atletico som fick sex i röven som tack. Laget är på tok för bollskickligt för att låta sig stressas, ja även Puyol, för att inte tala om Marquez som antagligen har de känsligaste mittbacksfötterna i världen. Inte många passningar som inte sitter på läppen där inte. Nä, bättre då att göra som United gjorde, och de flesta gör mot Barca. Sjunka så lågt tillbaka som möjligt och be en bön. Enda chansen, min vän.
Citera
2008-10-17, 23:07
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är mycket enklare för en försvarare om det slås långbollar även om Zlatan gör det bra.

Okej man ska kanske inte bara skicka upp bollen men en duktigt target vet var bollen kommer hamna och placerar sig så att försvararen han har i ryggen inte kan komma framför eller över honom och nicka undan bollen. Sen räcker det med en nickskarv och en målchans har skapats. Samtidigt känns det som att det lite beror på vilket försvar man möter, rent generellt känns det som att dom spanska försvaren är bättre på att försvara sig på marken än i luften.
Citera
2008-10-17, 23:11
Medlem
Brullas avatar
Citat:
pressar man Barca högt faller man rakt in i deras fälla. Ser man gång på gång, sist Atletico som fick sex i röven som tack. Laget är på tok för bollskickligt för att låta sig stressas, ja även Puyol, för att inte tala om Marquez som antagligen har de känsligaste mittbacksfötterna i världen. Inte många passningar som inte sitter på läppen där inte. Nä, bättre då att göra som United gjorde, och de flesta gör mot Barca. Sjunka så lågt tillbaka som möjligt och be en bön. Enda chansen, min vän.

Jag är inte din vän och det är inte enda chansen. Barca blottade många svagheter under förra säsongen. Barca brukar som du säger ha svårt mot lag som sjunker djupt då de inte har så många bra boxspelare och inte heller någon fantastisk skottkraft utifrån.

Nog OT nu.
Citera
2008-10-17, 23:16
Medlem
Citat:
Jag är inte din vän och det är inte enda chansen. Barca blottade många svagheter under förra säsongen. Barca brukar som du säger ha svårt mot lag som sjunker djupt då de inte har så många bra boxspelare och inte heller någon fantastisk skottkraft utifrån.

Nog OT nu.

Ja, men Zlatan är bäst!
Citera
2008-10-17, 23:20
Medlem
Citat:

Nog OT nu.

du sa ju nyss att man borde pressa dom högt? Hur ska du ha det? Varför är det så jävla bittert för dig att erkänna att Barcelona är grymma just nu. Var klämmer skon?
Citera
2008-10-17, 23:43
Medlem
4522s avatar
Helt fantastiskt att Barca och United ska jämföras med allt och alla, i varenda tråd om den så handlar om Real Madrid eller Åshöjden.

När det gäller helgens omgång så finns det i princip tre matcher som kan bli hur intressanta som helst. Till att börja med har vi giganternas kamp i Rom där känslan är att Inter drar det längsta strået. Roma har åkt berg-och-dalbana, såg inte alls skarpa ut mot Siena och var rent utsagt ineffektiva. VM-kvalet kan mycket väl ha varit positivt för laget men Inter bör ta det på ren klass. Baptista borta för Roma och Menez lär börja på bänken, Totti lär spela max en halvlek men intressant blir det minst sagt.

De andra två matcherna är Milan - Sampdoria och Napoli - Juventus. Milan är på uppgång och briljerar stundtals, Sampdoria är ett ökänt dåligt bortalag men kan mycket väl skaka rossoneri. Troligtvis slutar det med en etta. Hemmastarka Napoli gästas av ett skadedrabbat Juventus med ifrågasättbar form. Senaste tre poängaren kom den 21:e September och spelet har verkligen inte klaffat. Napoli kan mycket väl skrälla här ...

Intressant omgång och tre nya pinnar för Udine!
Senast redigerad av 4522 2008-10-17 kl. 23:51.
Citera
2008-10-17, 23:45
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
du sa ju nyss att man borde pressa dom högt? Hur ska du ha det? Varför är det så jävla bittert för dig att erkänna att Barcelona är grymma just nu. Var klämmer skon?

Visst, Barca är grymma just nu, men Brulla har faktiskt en poäng. Säkert halva barca är ju kortare än 180cm, och jag tror att trots Marquez säkra fötter, så klarar han inte vilken stress och press som helst. Tror att om man spelar ut sina kort rätt, så kan man nog sänka garden ganska rejält på barca och göra dem sårbara. Men vi får helt enkelt se i CL denna säsongen. Mitt tips ligger dock på att Inter går längre än Barca.
Citera
2008-10-17, 23:45
Medlem
En härlig match väntar mellan Roma och Inter. En match där Totti äntligen kan ge Roma styrkan åter. Som jag påpekat så många gånger tidigare står och faller Roma med dess ledare. Men tyvärr verkar denna match komma en vecka eller två förtidigt, för inte kan han redan nu spela 90 minuter? Men mot sig har de ett Inter som imponerat mer på mig nu än de gjort de tidigare åren. Med Zlatan i synnerhet, men även Adriano, framåt så är de oerhört svårstoppade.

Matchen borde med all logik sluta med oavgjort eller med bortaseger, men kanske kan Totti....

För övrigt tror jag att Juventus stoppar Napolis framfart, även om Giovinco (som nu äntligen förlängt till 2013) inte kommer att vara med. Moral och disciplin slår framåtandan. Jag vet inte om det är bra eller dåligt.

PS varfan är du zach?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in