Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Är det inte därför det går åt helvete för Milan för att de har så många namn i sin trupp...alla är så jävla ego och vill prestera var för sig istället för teamet. Nää milan är inget höjdarlag bara massa jävla namn som milan utnyttjar för tröjförsäljning.
Går åt helvete? Det Milan jag har sett de senaste matcherna har varit bättre än på länge. Relativt vettig rörelse, en stor del passningar framåt med rätt address och någolunda mycket vilja att verkligen attackera. Tidigare den här säsongen har det sett tvärt om ut men idag kom jag faktiskt på mig själv att hålla på Milan. Vilket inte har hänt på år och dag. De förtjänade alla tre pinnar enligt mig. Då slumrade jag förvisso till några gånger under matchen men än dock.
Kaka och Ronaldinho var en fröjd för ögat idag. Beckham hade kontroll på sina passningar men något mer var det knappast. Hela han kändes malplacerad i Milan, åtminstone i första halvleken, då han löpte runt som en typisk juniorspelare som inte vågar ta plats. Tar onödiga löpningar, ligger fel i banan och gör för mycket av allting. Märktes att tempot inte fanns där och att han har en bra bit kvar till forna dagars inlägg. Blev lite lack när han inte kunde få in bollen ordentligen förens tolfte försöket. Trots det, vilka fötter. Sann magi.
Tyckte det som helhet var en fin fotbollsmatch. Vucinic, De Rossi och Baptista stack ut ur mängden i Roma. Brighi fortsätter att gå från klarhet till klarhet men Roma föll ur matchen totalt några gånger. När deras kortpassningar fungerar är det dock underbart att beskåda.