2009-02-10, 14:31
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det har såvitt jag vet förekommit regelbundet i Italien, men det är väl så att topplagen ofta inte behöver göra det och då får inte svenskar reda på om Reggina krossar ett Serie D lag med 10-0. Annars så spelade ju t.ex. Milan i Dubai under januari månad.

Det handlar väl helt enkelt om tajming, finns det läge att spela en träningsmatch så gör man nog det.

Då hade man ju förvisso uppehåll.

Fast jag läste någonstans att Milan och Rangers spelade en träningsmatch i slutet av januari, när ligan dragit igång.

Det kan väl inte vara vanligt att man har träningsmatch mot ett annat storlag när säsongen är igång?
Citera
2009-02-10, 16:09
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Då hade man ju förvisso uppehåll.

Fast jag läste någonstans att Milan och Rangers spelade en träningsmatch i slutet av januari, när ligan dragit igång.

Det kan väl inte vara vanligt att man har träningsmatch mot ett annat storlag när säsongen är igång?

Nej, vanligt är det väl kanske inte. Men det förekommer.
Citera
2009-02-10, 20:44
Medlem
Luffsens avatar
Raneri har det fan inte lätt. Hiddink verkar bli nästa tränare för Chelsea. Nu blir det åka av.
Citera
2009-02-10, 21:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Inte riktigt rätt tråd, men det är inte värt att starta en specifik tråd...Jag ligger och kollar på en livestream av Brasilien-Italien från Emirates Stadium, Elano gjorde just 1-0 i 13:e minuten. Italien fick ett fint volleymål (korrekt) bortdömt för offside (Grosso). Jag tittade på La Gazzettas teorier om startuppställning före matchen, men Lippi överraskar lite offensivt - Montolivo spelar på mittfältet,
och framåt släpar Di Natale och Simone Pepe bakom Gilardino.
Citera
2009-02-10, 21:17
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Inte riktigt rätt tråd, men det är inte värt att starta en specifik tråd...Jag ligger och kollar på en livestream av Brasilien-Italien från Emirates Stadium, Elano gjorde just 1-0 i 13:e minuten. Italien fick ett fint volleymål (korrekt) bortdömt för offside (Grosso). Jag tittade på La Gazzettas teorier om startuppställning före matchen, men Lippi överraskar lite offensivt - Montolivo spelar på mittfältet,
och framåt släpar Di Natale och Simone Pepe bakom Gilardino.
riktigt härlig match, båda lagen dryper av teknisk kvalitet. Särskilt kul är det att se dem på en riktigt fin gräsmatta.

2-0 till Brasilien nu efter att Pirlo tappat bollen till Robiniho.

Jag är ändå nöjd med Italien sett till spelet offensivt, defensivt är det bedrövligt tyvärr .
Senast redigerad av Amor 2009-02-10 kl. 21:24.
Citera
2009-02-10, 21:27
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
riktigt härlig match, båda lagen dryper av teknisk kvalitet. Särskilt kul är det att se dem på en riktigt fin gräsmatta.

2-0 till Brasilien nu efter att Pirlo tappat bollen till Robiniho.

Jag är ändå nöjd med Italien sett till spelet offensivt, defensivt är det bedrövligt tyvärr .
Italien slarvar ju nästan konstant och ser ofta helt ointresserade ut... kan bli stora siffror för Brasilien om detta fortsätter!
Hyfsat nummer av Robinho!
Citera
2009-02-10, 21:29
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Italien slarvar ju nästan konstant och ser ofta helt ointresserade ut... kan bli stora siffror för Brasilien om detta fortsätter!
Hyfsat nummer av Robinho!
än dock så har Italien lika mycket bollinnehav och lika mycket anfallsintentioner, skillnaden är att Brasilien är betydligt mer koncentrerade i defensiven.
Citera
2009-02-10, 21:33
Medlem
Luffsens avatar
Verkar ju inte vara mycket till match.
Citera
2009-02-10, 21:35
Medlem
Amors avatar
inte så mycket kamp, men mycket roligt spel. Pirlo har bollen i princip hela tiden, kul att se när han får utrymme.
Citera
2009-02-10, 21:40
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
inte så mycket kamp, men mycket roligt spel. Pirlo har bollen i princip hela tiden, kul att se när han får utrymme.
Fast han känns så trög och trött gamle Pirlo... och spaggarna skapar inte jättemycket direkt.

Relativt komfortabel för Brasilien blir det nog, dom stänker nog in en boll till i andra också.
Citera
2009-02-10, 21:43
Medlem
Amors avatar
Citat:
Fast han känns så trög och trött gamle Pirlo... .
Sådär har han sett ut ända sedan juniortiden, han är inte den som skall göra det avgörande draget. Däremot är det skönt att se hur han fördelar bollarna omkring sig, vilket han har gjort idag.

Italien har ju bollen mer än Brasilien, det är i alla fall jag nöjd med. Även fast det brister i de avgörande situationerna.
Citera
2009-02-10, 21:46
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Fast han känns så trög och trött gamle Pirlo...

Han såg ut som en diabetiker även när han var 20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in