• 5
  • 6
2013-03-28, 22:36
Bannlyst
Nn frgade om Monty Python, jag r inte s frtjust i dom! Fast jag har aldrig mrkt av nn piss och skithumor i deras filmer. Dom r bara fr konstiga fr mig hursomhelst!
Citera
2013-03-29, 21:30
Medlem
Pontrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Nn frgade om Monty Python, jag r inte s frtjust i dom! Fast jag har aldrig mrkt av nn piss och skithumor i deras filmer. Dom r bara fr konstiga fr mig hursomhelst!

Det nrmsta Monty Python kom t bajsskmt var med "Theres a stiffy on the loo!"

TS borde inte bli s irriterad - det r meningen att det ska underhlla. Min 45+ farsa skrattade ihjl sig t spyscenen i brjan utav Scary movie 2 till exempel. Men jag kan frst att det r mrkligt om skratten kommer t en barnfilm.
Citera
2013-05-28, 14:25
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
South Park r vl ett praktexempel p att kiss och bajs-humor kan bli genialt, om det ocks finns lite hjrna bakom skmten.

Tycker du att Monty Python r barnsligt ocks? Oerhrt mycket kiss och bajs-skmt i deras sketcher/filmer.
Det dr r krnan i mitt sinne fr humor. Man kan mrka om det ligger intelligens bakom humorn, nstan oavsett vilken form fr humor det gller. Kiss och bajshumor, paj-i-ansiktet-humor och liknande "lg" humor kan vara otroligt roligt om det har komponerats av en intelligent och kreativ person. I mnga former av humor lyser hjrnan bakom igenom, och finns det ingen hjrna bakom blir det bara kasst.
Och har skdaren ingen hjrna fattar de inte det roliga.
Citera
2013-05-31, 00:06
Medlem
r du SKITndig eller? SLPP DIG och ven diskussionen! BAJS r SKITkul, speciellt nr man smetar in det i mustaschen!
Citera
2013-06-03, 20:23
Medlem
BlackMetals avatar
Allt kan vl vara roligt om det grs p rtt stt och vid rtt tillflle. Jag kan tyvrr inte bidra med ett exempel p nr bajshumor blir roligt men ngon som knner sig rolig kanske kan hjlpa mig p traven.
Citera
2013-07-19, 06:27
Medlem
johanjosefssons avatar
Jag kiknar av skratt nr Gsta Ekman blir frbannad och fastnar med huvudet i en taklampa, samtidigt som skdespelarna runt omkring gr en otroligt kraftanstrngning att hlla tillbaka skrattet.

Jag skrattar dremot inte t trams-skmt frn Family Guy eller Simpsons...
Citera
2013-07-21, 00:12
Medlem
Finns roliga toalett skmt och det finns osmakliga/ dliga. S r det vll med allt? Men ibland ifall man r p rtt humr kan det enligt mig i alla fall vara mycket roligt!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in