• 1
  • 2
2008-06-19, 23:05
Medlem
r det bara jag som str mig p nr Jesper Hussfelt kommenterar fotbolls-em med hans ltsas-hesa-rst skriker " det r ml".

Lter s jvla tntigt.

(Ville skriva av mig)
Citera
2008-06-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcw
r det bara jag som str mig p nr Jesper Hussfelt kommenterar fotbolls-em med hans ltsas-hesa-rst skriker " det r ml".

Lter s jvla tntigt.

(Ville skriva av mig)
Vid ngot riktigt dramatiskt tillflle (vill jag minnas) har Hussfelt ftt till ett riktigt grymt (och kta) "Ml". Det blev "bra tv". Sedan dess kr han (frstligt) och de flesta andra (mer pinsamt - mindre frstligt), bl.a. Perlskog, en tillgjord variant av det lyckade orginalet. Mode i kommentatorsvrlden, ungefr som adjektivet "magiskt" som helt pltsligt slog igenom fr ett halvr sen...
Citera
2008-06-19, 23:24
Medlem
Fr det r ju vldigt ovanligt att kommentatorer skriker "Ml!!!" nr det r ml. Hade varit mrkligare om de skrikit ngonting annat istllet.
Citera
2008-06-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilson82
Fr det r ju vldigt ovanligt att kommentatorer skriker "Ml!!!" nr det r ml. Hade varit mrkligare om de skrikit ngonting annat istllet.

Det r ju ganska uppenbart att det blir ml nr det blir ml s man kanske inte behver kommentera det?

Nej men det r som sagt hans tntiga rst som jag str mig p.

Var r Hegerfors?
Citera
2008-06-20, 10:24
Medlem
Det var som igr... Han hade knappt koll p att stopptiden var slut, och nr Frjdfeldt blste av drjde det ngra sekunder, sedan uppfattade Hussfelt att det r ver och i panik brlar han ut. "och det r SLLUUUUUUUUT!!! Tyskland gr VIDAREEEEEEEE!"

Ok, om Portugal hade haft ett oerhrt tryck de sista sekunderna och typ skjutit i stolpen och det sedan hade blsts av, men nu var det ju fullstndigt odramtiskt och avblsning kom p en inspark frn Ricardo.

Nej, Hussfelt har tyvrr (gillade honom fr ngra r sedan nr man tittade Serie A) ftt fr sig att ju mer man skriker desto bttre r man, ngon som sjlvklart r lngt ifrn sanningen.

Jag tycker att standarden p de flesta kommentatorer har sjunkit ordentligt de senaste ren. Nr SVT snde VM 98 kndes det som att allt kom sig naturligt fr de kommentatorna, de blandade knslor med finess och sedan hade man Bo Hansson som ltt frvirrad kunde ge gldje t de smre matcherna.
Citera
2008-06-20, 13:28
Medlem
Kunde inte sagt det bttre sjlv.
Citera
2008-06-20, 13:49
Medlem
suocas avatar
han r en mycket bra kommentator. Han lskar vl fotboll och lever sig in i matchen. Det r ocks lite mer stmning att sitta p plats i en EM-kvartsfinal n att sitta framfr TV:n/datorn, inte s konstigt att han rycks med.
Citera
2008-06-20, 17:00
Medlem
Finns det ngon strre frnedring att f gra betydelselsa Grekland-Spanien i svensk tv (tv4sport) nr hela svenska folket kollade in Sverige-Ryssland.
Kan inte ha knts alltfr uppmuntrande...
Citera
2008-06-20, 17:57
Medlem
hompzs avatar
Hussfelt r smst, men samtidigt s otroligt mycket bttre n Prlskog.
Citera
2008-06-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hompz
Hussfelt r smst, men samtidigt s otroligt mycket bttre n Prlskog.

Om han r smst hur kan Prlskog va smmre? nt
Citera
2008-06-22, 13:06
Medlem
Hegerfors: "Oj, oj, oj - Vilket ml. Jag tror att det r Adriano"

Hussfeldt: "Inlgg av Alves .. FABIANO, I ML!! ETTNOLL - SEVILLA!"

Hussfeldt for Il Presidento.
Citera
2008-06-22, 17:49
Medlem
David Pruttons avatar
Hller fullstndigt med ovanstende, visst kanske han emellant verdriver ngot men det kan jag tycka hr till.

Hussfelt r grymt kunnig, srskilt om italiensk fotboll det ska han ha cred fr, dessutom ser han till att lsa p infr matcherna, det r det nog inte mnga i ankdammen TV4:s "kommentators"gng som bemdar sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in