2008-06-19, 23:07
Medlem
Hoppas han dör i en tågolycka.
Citera
2008-06-19, 23:10
Medlem
Realizts avatar
Partier nämns vad jag vet inte ens i grundlagen. Partier är formellt helt maktlösa föreningar. Varje riksdagsledamot är vald av sin valkrets och har total fullmakt att göra vad fan han/hon vill. Om han/hon är medlem av ett parti eller inte, spelar ingen roll alls, enligt vår grundlag.

Fast i praktiken så gäller det förstås att ligga i rätt gäng. Fegerley kan få lite problem där nu. Om han inte genom detta nu har köpts för ett EU-jobb förstås. Vad kan en idelös människa som aldrig någonsin haft ett riktigt jobb inte offra för 50 000 kr i månaden resten av livet för en position som tavelexportminister i sEUvjetunionens 400 miljoner undersåtar, liksom?
Senast redigerad av Realizt 2008-06-19 kl. 23:13.
Citera
2008-06-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Onödigt inlägg. Lär dig argumentera. Inlägg som ditt säger mer om dig än om Federley.
Citera
2008-06-19, 23:20
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Du borde kanske besöka andra ställen på nätet och inte bara Flashback?! Federley är inte populär någonstans för att uttrycka det milt.

Det är inte menngen heller. Alla snackar ju om karln och ju fler desto bättre för honnom. Alltså, jag tror att uppmärksamhetens strolek är viktigare än vad den grundar sig på, för hans karriär. Men jag kan ju ha fel. Jag skulle inte dirket sörja om han tvingas sluta med politik, klippa sig och skaffa ett hederligt arbete.
Citera
2008-06-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Det är inte menngen heller. Alla snackar ju om karln och ju fler desto bättre för honnom. Alltså, jag tror att uppmärksamhetens strolek är viktigare än vad den grundar sig på, för hans karriär. Men jag kan ju ha fel. Jag skulle inte dirket sörja om han tvingas sluta med politik, klippa sig och skaffa ett hederligt arbete.

Du har nog fel. Det är inte bra att vara ogillad, speciellt inte om ens jobb hänger på att folk ska gilla en.
Citera
2008-06-19, 23:38
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submar12

Då kanske han blir martyr?

Hellre att han åker ut på öronen ur riksdagen. Han kan ta med sig Maud på vägen.
Citera
2008-06-19, 23:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Vad är poängen med att ha så många riksdagsstolar om alla inom samma parti ändå röstar likadant? Federley är inget annat än en pajas som kallar sig liberal men är inget mer än en bög med socialdemokratiska perversioner. Är för fri invandring trots att den är skattefinansierad och nu är han för ett DDR. Varför kallar sig brillmongot för liberal när han är som vilken SSU:are som helst?

Hela finessen med den kälkborgerliga zombiepseudodemokratin är att suggerera fram en ögonskenlig konsensusuppfattning om allting mellan himmel och jord...och samtidigt upprätthåller de folkförrädiska egofixerade svinen illusionen om "valmöjligheter" och "alternativ".
Citera
2008-06-20, 01:29
Bannlyst
Federley

Riksdagsledamot för Centerpartiet. Grön liberal som eftersträvar frihet, ansvar och en god miljö. Bloggar oftast från Hammarby Sjöstad.

Så står det på hans hemsida. Liberal? Vart då? Kyss mig i arslet.
Senast redigerad av Beccasin 2008-06-20 kl. 02:09.
Citera
2008-06-20, 03:08
Medlem
Hin Håle.s avatar
Jag är en av dem som med intresse följt knähunden Federleys politiska karriär. Vi äkta liberalers änterhake i regeringen, s.a.s. Hade jag varit mer pragmatiskt inriktad kanske jag t.o.m. lagt min röst på honom i personvalet istället för KLP. Att jag lät min personliga övertygelse och inte förnuftet vägleda mig den gången är jag glad över.

Tyvärr är det ju nu bara att konstatera att han "var precis som alla de andra". Besviken är jag tyvärr inte, för det var bra jävla längesedan jag ens vågade hoppas på att någon av våra folkvalda skulle agera utifrån någonting annat än direkt personlig vinning, men jag har varit fly jävla förbannad ända sedan jag såg hur Frederick och Annie horade ut ett helt folks frihet för en spottstyver.

Vad som äcklar mig mest är dock hela det politiska skådespel som föregick röstandet och Fredericks jävla krokodiltårar, samt det skamlösa sätt på vilket han och Annie försöker framhålla sitt totala svek som en framgång, och deras personliga insants som någon sorts heroisk motstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Frederick Federly
"[...] I går nådde vi fram i dessa och flera frågor. Vi har landat nära den hållnig som Annie och jag har haft hela tiden. Då är vi svikare. Men svikare kan vi bara vara hos den som inte vill se en reglerad spaning alls och den hållningen har vi inte haft."
Den hållnigen ni har haft sedan när ditt jävla avskräde till människa? Vi är nog många som undgått den principiella totalomvändningen, och jag har ändå haft din blogg i min RSS-läsare sedan 2006. Vidare skulle jag gissa att 99% av dem som personröstat på dig, Frederick, tillhör den grupp som inte vill se en reglerad spaning alls.

Annie och Birgitta kan jag faktiskt komma att förlåta. Inte för att jag på något sätt legitimerar deras monumentala svek, utan eftersom att jag aldrig betraktat dem som någonting annat än politiska vindflöjlar, men Frederick, för helvete, jag har agiterat för dig inför mina vänner som det enda reela liberala alternativet, du var ju det sista hoppet, men ändå visade du dig vara den värsta Judas man kunnat tänka sig.

Många av mina liberala vänner (liberala på riktigt, alltså) frågar sig idag om det ens finns en politisk hemvist för dem i Sverige.

Jag kommer fortsätta att rösta på KLP, men inför valet 2010 kommer jag att rikta all min politiska energi åt att uppmärksamma vilket jävla avskräde till människa som Frederick Federley visade sig vara. Fast fan vet alltså, så jävla svavelosande arg som jag varit sedan i onsdags så funderar på om jag inte borde ta tåget upp till Stockholm för att ge Frederick på käften istället och sedan anse Sverige som förlorat och rösta med fötterna redan imorgon.

Du, Frederick, är ett jävla as, och det är nog fan bäst att KTH-rejectsen du satt att massövervaka hela vårt folk börjar punktmarkera mig på direkten, -- förutsatt att de hittar on-knappen till blad-klustret, för jag vet vilka jävla retards du har att arbeta med. Tekniker med marknadsvärde behöver inte hora ut sig likt dig och Annie gjort --, för fan vet om jag skulle kunna kontrollera mig om jag träffade dig person till person.

Äsch, bättre upp, jag skall göra det till ett personligt mål att ge dig på käften, kosta vad det kosta vill.

Fyfan.

EDIT: Bara titeln på Fredericks senaste blogginlägg "Ett stort steg framåt" får mig att se rött, och då är det oaktat alla maoist-kopplingar man skulle kunna göra. Fy satans helvete vad jävla arg jag är. Du, Frederick, saknar helt existensberättigande enligt mitt sätt att se det. En rak jävla höger skall du ha om det så blir min död ditt jävla as. Tack vara alla sociala nätverk som du så mycket önskar att övervaka har jag också funnit en gemesam bekant som kan komma att introducera oss. Direktdemokrati i dess renaste form ditt avskräde till människa! Vi ses i Augusti!
Senast redigerad av Hin Håle. 2008-06-20 kl. 03:23.
Citera
2008-06-20, 03:47
Medlem
Varför får Annie komma undan så lätt? Federley såg ju åtminstone tillintetgjord ut, men Annie slog på stortrumman och identifierade sig stolt med alla liberalers husgudinna:

Jag vill särskilt lyfta fram en ung kvinnlig centerpartistisk politiker, som lyssnade till ett anförande jag höll i Uppsala för drygt ett år sedan. Jag talade om en av mina personliga förebilder, gestalten Dagny Taggart i Ayn Rands bok Och världen skälvde. Dagny är en stark och rakryggad kvinna som trotsar strukturer där det inte var självklart för en kvinna att göra det som männen gör, för att lyssna på sig själv och sin inre drivkraft.
I ett mejl skriver Hanna: "Annie! Du berättade i en källarlokal i Uppsala om hur du beundrade Dagny Taggart. Det förvånar mig inte. I likhet med Ayn Rands romanfigur har du alltid symboliserat en rak och oböjlig rygg i mina ögon. Jag skulle önska att du visade vad ordet integritet betyder den 17. Jag vet att du kan vara Dagny."

Jag ska vara Dagny.

Inte nog med att denna 83:a är så jävla patetisk och o-cool att hon står och namedroppar Ayn Rand i plenisalen, hon tycker dessutom att hon personifierar Dagny Taggart för att hon lyckades få igenom några finstilta ändringar i lagförslaget. Är det så här det ser ut när det liberala Sverige toppar laget? Vem är lagkapten, Lagerbäck?
Citera
2008-06-20, 03:51
Bannlyst
Man kan kort och gott säga att det finns bara 2 liberaler kvar i dagens riksdag, nämligen Camilla Lindberg och Birgitta Olsson(avstå iallafall bättre än att rösta ja).

Resten i riksdagen på högersidan är fascister. Sverige på väg att bli gamla Östtyskland.
Citera
2008-06-20, 04:00
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför får Annie komma undan så lätt? Federley såg ju åtminstone tillintetgjord ut, men Annie slog på stortrumman och identifierade sig stolt med alla liberalers husgudinna:

Jag vill särskilt lyfta fram en ung kvinnlig centerpartistisk politiker, som lyssnade till ett anförande jag höll i Uppsala för drygt ett år sedan. Jag talade om en av mina personliga förebilder, gestalten Dagny Taggart i Ayn Rands bok Och världen skälvde. Dagny är en stark och rakryggad kvinna som trotsar strukturer där det inte var självklart för en kvinna att göra det som männen gör, för att lyssna på sig själv och sin inre drivkraft.
I ett mejl skriver Hanna: "Annie! Du berättade i en källarlokal i Uppsala om hur du beundrade Dagny Taggart. Det förvånar mig inte. I likhet med Ayn Rands romanfigur har du alltid symboliserat en rak och oböjlig rygg i mina ögon. Jag skulle önska att du visade vad ordet integritet betyder den 17. Jag vet att du kan vara Dagny."

Jag ska vara Dagny.

Inte nog med att denna 83:a är så jävla patetisk och o-cool att hon står och namedroppar Ayn Rand i plenisalen, hon tycker dessutom att hon personifierar Dagny Taggart för att hon lyckades få igenom några finstilta ändringar i lagförslaget. Är det så här det ser ut när det liberala Sverige toppar laget? Vem är lagkapten, Lagerbäck?
Jag står helt jävla mållös. Jag kände att det jag inte ens behövde försöka.

Jag vill fortfarande slå er på käften era jävla avskräden till människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in