2009-04-26, 11:24
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Bumpar gammal tråd för att posta några tankar.

Sveket i FRA-frågan har på ngt sätt blivit Federleys signum. Hans varumärke har blivit att han röstade mot sina värderingar för FRA-lagen.

Han gjorde som partiet ville och röstade för. Men frågan är, räcker det?

Federley har blivit så känd för sin röst, frågan är om han överhuvudtaget är användbar i ngt annat sammanhang för partiet? Alla kommer bara att prata om att han röstade för lagen mot sin egen liberala plattform.

Nu när mkt tid har gått, så ser vi att detta är det enda som Federley är känd för. Om jag var centerpartiet skulle jag inte vilja använda han i ngt annat sammanhang.

Hans varumärke är kört i botten. Oavsett vad han gör är det detta som är hans enda och stora bidrag. Min tanke är att det är kört för han, han är oanvändbar.

Vad tror ni?
Citera
2009-04-26, 13:38
Medlem
Kusin Klusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Vad tror ni?
Skulle tro att analysen som gjordes i somras står fast: Om Federley hade visat ryggrad hade han kunnat bli internetgenerationens hjälte vilket på lång sikt hade kunnat föra honom hur långt som helst i politiken.
Nu har han gjort sig omöjlig i alla läger och spätt på politikerföraktet. Synd.
Citera
2009-04-26, 13:41
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusin Kluster
Skulle tro att analysen som gjordes i somras står fast: Om Federley hade visat ryggrad hade han kunnat bli internetgenerationens hjälte vilket på lång sikt hade kunnat föra honom hur långt som helst i politiken.
Nu har han gjort sig omöjlig i alla läger och spätt på politikerföraktet. Synd.

Exakt, och det är även detta vi börjar se nu allt tydligare. Federley har blivit en symbol för sveket och kan därför inte användas till ngt av ngn. De får ge han jobb som pennvässare djupt nere i ngn källare.
Citera
2009-04-26, 14:58
Bannlyst
Sen att han är en sodomit gör inte saken bättre. Han har svikit oss.
Citera
2009-04-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Sen att han är en sodomit gör inte saken bättre. Han har svikit oss.
Vad har Federleys sexuella läggning med sakfrågan att göra?
Citera
2009-04-29, 01:49
Medlem
I Savants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Vad har Federleys sexuella läggning med sakfrågan att göra?
Allt min vän, allt.
Citera
2009-05-24, 17:44
Medlem
He-man fans avatar
Ja precis, kvoteringen utav bögar i riksdagen är skandaligt!

Andreas carlgren är ju bög, och han går helt jägarlobbyismens vägar utan att ta del utav den forskning som finns. Rädd för bli knivhuggen kanske:P. Sicken fjolla

Sen är det inget nytt att nykomna politiker slickar röv på sin chef.
Citera
2009-05-24, 20:02
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Fredrick Federley som profilerat sig som "liberal" röstade "trots allt" FÖR FRA-lagen.

Vad tycker ni om detta?

Federley är inget annat en än jävla clown som stog och klämde fram ett par tår i talarstolen och hans lilla plåster Annie Johansson är ju inte heller något bättre val! Hon har också lagt fram en motion "Makten till folket" bara titeln i sig är ju skrattretande efter att man har rösta JA till FRA. Låt citera motionen lite:

"För att fullborda maktfördelningen, där medborgarna har den verkliga makten.."

Källa: "makten till folket" http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=410&typ=mot&rm=2008/09&bet=K271
Citera
2009-05-25, 03:19
Medlem
obotlig_realists avatar
Jag skickade ett mail till LUF (Folkpartiets ungdomsförbund) och frågade vad de tyckte och ansåg om att deras moderparti hade gått tvärtemot deras liberala ideal i frågan om FRA och IPRED. Tror ni jag fick nåt svar? Nej! Därmed kan jag bara säga, rösta inte på Folkpartiet, ni vet inte vad ni får! Ett parti som utger sig för att vara liberalt men sedan inte är det då det väl hettar till är ett farligt parti.
Citera
2009-05-25, 05:03
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Federley har gett begreppet "politikerförakt" ett ansikte.

1+
Citera
2009-05-25, 11:02
Medlem
JohnMosess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obotlig_realist
Jag skickade ett mail till LUF (Folkpartiets ungdomsförbund) och frågade vad de tyckte och ansåg om att deras moderparti hade gått tvärtemot deras liberala ideal i frågan om FRA och IPRED. Tror ni jag fick nåt svar? Nej! Därmed kan jag bara säga, rösta inte på Folkpartiet, ni vet inte vad ni får! Ett parti som utger sig för att vara liberalt men sedan inte är det då det väl hettar till är ett farligt parti.

LUF är mot FRA-lagen och har varit sen den föddes. LUF kampanjade mot FRA-lagen när det begav sig och organisationen bör inte dömas ut för att just din luffare är slö med mejlsvar.

ps. Jag kan tillägga att jag inte ser det som realistiskt att jag skulle rösta på folkpartiet.
Senast redigerad av JohnMoses 2009-05-25 kl. 11:48.
Citera
2009-05-28, 20:37
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Savant
Allt min vän, allt.
För vem? För Flashbacks samlade spetskompetens, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av He-man fan
Ja precis, kvoteringen utav bögar i riksdagen är skandaligt!

Andreas carlgren är ju bög, och han går helt jägarlobbyismens vägar utan att ta del utav den forskning som finns. Rädd för bli knivhuggen kanske:P. Sicken fjolla
Bevisa det o smaklöse som förmodligen inte skulle klara sig fem minuter i skogen, ty det är ju helt otänkbart att homosexuella kan ha några andra intressen än rosa drinkar, schlager och Almodóvar.

Och när Carlgren kom ut så var han etablerad som förtroendevald sedan länge. Så det är en tung bevisbörda på din arma rygg nu...
Citat:
Ursprungligen postat av He-man fan
Sen är det inget nytt att nykomna politiker slickar röv på sin chef.
Öh, vem talar du om? Federley var visserligen väldigt stursk men fick sedan vet var skåpet skulle stå. Låter det som en person som var anpasslig från början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in