Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-20, 04:02
  #49
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför får Annie komma undan så lätt? Federley såg ju åtminstone tillintetgjord ut, men Annie slog på stortrumman och identifierade sig stolt med alla liberalers husgudinna:

Jag vill särskilt lyfta fram en ung kvinnlig centerpartistisk politiker, som lyssnade till ett anförande jag höll i Uppsala för drygt ett år sedan. Jag talade om en av mina personliga förebilder, gestalten Dagny Taggart i Ayn Rands bok Och världen skälvde. Dagny är en stark och rakryggad kvinna som trotsar strukturer där det inte var självklart för en kvinna att göra det som männen gör, för att lyssna på sig själv och sin inre drivkraft.
I ett mejl skriver Hanna: "Annie! Du berättade i en källarlokal i Uppsala om hur du beundrade Dagny Taggart. Det förvånar mig inte. I likhet med Ayn Rands romanfigur har du alltid symboliserat en rak och oböjlig rygg i mina ögon. Jag skulle önska att du visade vad ordet integritet betyder den 17. Jag vet att du kan vara Dagny."

Jag ska vara Dagny.




Inte nog med att denna 83:a är så jävla patetisk och o-cool att hon står och namedroppar Ayn Rand i plenisalen, hon tycker dessutom att hon personifierar Dagny Taggart för att hon lyckades få igenom några finstilta ändringar i lagförslaget. Är det så här det ser ut när det liberala Sverige toppar laget? Vem är lagkapten, Lagerbäck?

Ja, Annies dravel var hemskt, när hon sedan röstar ja. Hon och Federley har visat att centern var ett "fuskliberlat" parti utan riktig mening i det som sades.
Citera
2008-06-20, 04:03
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Resten i riksdagen på högersidan är fascister. Sverige på väg att bli gamla Östtyskland.
Ja, likheterna med Östtyskland är verkligen slående. Precis som Stasi kommer försvarets radioanstalt att ha 90.000 anställda och 300.000 informanter. Var trettionde svensk kommer att rapportera direkt till FRA, som kommer att infiltrera och övervaka politisk verksamhet och använda tortyr för att få oliktänkande på bättre tankar. De kommer också att utsätta dem för stark radioaktiv strålning i hopp om att de utvecklar cancer.
Citera
2008-06-20, 04:16
  #51
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan

Richard Slätt listar ju några av de "Unga" riksdagsledamöterna med många personkryss.

Fredrick Federley, centerpartiet
Annie Johansson, centerpartiet
Fredrik Malm, folkpartiet
Nina Larsson, folkpartiet
Henrik von Sydow, moderaterna
Tobias Tobé, moderaterna
Karl Sigfrid, moderaterna
Anna Bergkvist, moderaterna
Birgitta Ohlsson, folkpartiet

Vi kan säga så här. Förutom Sigfrid så är nog resten av dessa ledamöter rätt körda då det kommer till att bli inkryssade valet 2010. Fredrik Malm är dock "cool" då han inte gör en hemlighet av att han röstade igenom detta förslag och att han står 100 procent bakom det. Då vet man hur mycket han tror på demokrati för sina med-svenskar!

birgitta ohlsson röstade nej...
Citera
2008-06-20, 04:24
  #52
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
birgitta ohlsson röstade nej...

More like "lade ned sin röst"
Citera
2008-06-20, 07:31
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
More like "lade ned sin röst"

Nog med att jag är emot förslaget, men jag antar att jag själv också skulle lägga ner förslaget. Om än så väldigt karriäristiskt, har man nog inte så många val än att vara just en karriärist inom politiken. I Sverige. Eller USA
Citera
2008-06-20, 08:37
  #54
Medlem
Gabriel Knights avatar
Välkommen till den sista Sovjetstaten, nu fattas det bara att staten börjar lönnmörda sina åsiktskritiker så har vi en exakt kopia av det gamla Sovjet och allt bara för att en massa nötter med Fredrik Federley i spetsen kissar på demokratins grundvalar och anser att det är medborgaren som är den felande länken i samhället och inte staten.
Avsätt alla inkompetenta politikerbroilers i nästa val!!

http://www.youtube.com/watch?v=jKoTTC3dKSc
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2008-06-20 kl. 08:45.
Citera
2008-06-20, 09:04
  #55
Medlem
ugnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför får Annie komma undan så lätt? Federley såg ju åtminstone tillintetgjord ut, men Annie slog på stortrumman och identifierade sig stolt med alla liberalers husgudinna:

Jag vill särskilt lyfta fram en ung kvinnlig centerpartistisk politiker, som lyssnade till ett anförande jag höll i Uppsala för drygt ett år sedan. Jag talade om en av mina personliga förebilder, gestalten Dagny Taggart i Ayn Rands bok Och världen skälvde. Dagny är en stark och rakryggad kvinna som trotsar strukturer där det inte var självklart för en kvinna att göra det som männen gör, för att lyssna på sig själv och sin inre drivkraft.
I ett mejl skriver Hanna: "Annie! Du berättade i en källarlokal i Uppsala om hur du beundrade Dagny Taggart. Det förvånar mig inte. I likhet med Ayn Rands romanfigur har du alltid symboliserat en rak och oböjlig rygg i mina ögon. Jag skulle önska att du visade vad ordet integritet betyder den 17. Jag vet att du kan vara Dagny."

Jag ska vara Dagny.




Inte nog med att denna 83:a är så jävla patetisk och o-cool att hon står och namedroppar Ayn Rand i plenisalen, hon tycker dessutom att hon personifierar Dagny Taggart för att hon lyckades få igenom några finstilta ändringar i lagförslaget. Är det så här det ser ut när det liberala Sverige toppar laget? Vem är lagkapten, Lagerbäck?

Ja, Annie Johansson hycklade väl faktiskt ännu mer än Federley. Speciellt med tanke på vad hon skrev på DN debatt den 23 januari i år.

Citat:
I propositioner och riksdagsbeslut har integriteten fått ge vika för mer övervakning och kontroll. Det är inte en rimlig utveckling.
Citat:
Integritetsskyddskommitténs förslag innebär att ett skydd mot övervakning och kartläggning av individen nu skrivs in i grundlagen. Med grundlagsförändringen blir det svårare för regering och riksdag att besluta om integritetskränkande regler
Citat:
Filosofen Karl Poppers uttryckte det så: "We must plan for freedom, and not only for security, if for no other reason than that only freedom can make security secure."

En utveckling där den personliga integriteten alltid kommer i andra hand måste därför hejdas. Utvecklingen kan annars medföra att medborgarna inte ser alla de små steg som tas för att vi ska hamna i ett samhälle där den privata och personliga sfären är minimal. "Orwell" förverkligas. Då är det för sent att vrida klockan tillbaka.

Sen går kvinnan och trycker ja...



Källa: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=735458
Citera
2008-06-20, 09:44
  #56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför får Annie komma undan så lätt? Federley såg ju åtminstone tillintetgjord ut, men Annie slog på stortrumman och identifierade sig stolt med alla liberalers husgudinna:

Jag vill särskilt lyfta fram en ung kvinnlig centerpartistisk politiker, som lyssnade till ett anförande jag höll i Uppsala för drygt ett år sedan. Jag talade om en av mina personliga förebilder, gestalten Dagny Taggart i Ayn Rands bok Och världen skälvde. Dagny är en stark och rakryggad kvinna som trotsar strukturer där det inte var självklart för en kvinna att göra det som männen gör, för att lyssna på sig själv och sin inre drivkraft.
I ett mejl skriver Hanna: "Annie! Du berättade i en källarlokal i Uppsala om hur du beundrade Dagny Taggart. Det förvånar mig inte. I likhet med Ayn Rands romanfigur har du alltid symboliserat en rak och oböjlig rygg i mina ögon. Jag skulle önska att du visade vad ordet integritet betyder den 17. Jag vet att du kan vara Dagny."

Jag ska vara Dagny.




Inte nog med att denna 83:a är så jävla patetisk och o-cool att hon står och namedroppar Ayn Rand i plenisalen, hon tycker dessutom att hon personifierar Dagny Taggart för att hon lyckades få igenom några finstilta ändringar i lagförslaget. Är det så här det ser ut när det liberala Sverige toppar laget? Vem är lagkapten, Lagerbäck?

Komiskt i överkant... Sorgligt för Sverige, förstås, men hela jävla riksdagsspektaklet är ju ett hån mot all intelligens och redlighet.
Systemet ruttnar verkligen inifrån...och endast något radikalt annorlunda, och det handlar förstås inte bara om Sverige, skulle kunna förändra läget.
Vad det skulle kunna vara vet inte jag, jag är inte politiker...

Jag har sett att du tycker FRA-lagen bör accepteras - modigt i FB-klimatet.
Även om jag är av motsatt åsikt i den sakfrågan kan jag inte betrakta dina inlägg som något man bör hata...du argumenterar behärskat för din sak och är inte dogmatiskt snörpt.
Citera
2008-06-20, 10:50
  #57
Medlem
MataGringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Jag är en av dem som med intresse följt knähunden Federleys politiska karriär. Vi äkta liberalers änterhake i regeringen, s.a.s. Hade jag varit mer pragmatiskt inriktad kanske jag t.o.m. lagt min röst på honom i personvalet istället för KLP. Att jag lät min personliga övertygelse och inte förnuftet vägleda mig den gången är jag glad över.

Tyvärr är det ju nu bara att konstatera att han "var precis som alla de andra". Besviken är jag tyvärr inte, för det var bra jävla längesedan jag ens vågade hoppas på att någon av våra folkvalda skulle agera utifrån någonting annat än direkt personlig vinning, men jag har varit fly jävla förbannad ända sedan jag såg hur Frederick och Annie horade ut ett helt folks frihet för en spottstyver.

Vad som äcklar mig mest är dock hela det politiska skådespel som föregick röstandet och Fredericks jävla krokodiltårar, samt det skamlösa sätt på vilket han och Annie försöker framhålla sitt totala svek som en framgång, och deras personliga insants som någon sorts heroisk motstånd.

Den hållnigen ni har haft sedan när ditt jävla avskräde till människa? Vi är nog många som undgått den principiella totalomvändningen, och jag har ändå haft din blogg i min RSS-läsare sedan 2006. Vidare skulle jag gissa att 99% av dem som personröstat på dig, Frederick, tillhör den grupp som inte vill se en reglerad spaning alls.

Annie och Birgitta kan jag faktiskt komma att förlåta. Inte för att jag på något sätt legitimerar deras monumentala svek, utan eftersom att jag aldrig betraktat dem som någonting annat än politiska vindflöjlar, men Frederick, för helvete, jag har agiterat för dig inför mina vänner som det enda reela liberala alternativet, du var ju det sista hoppet, men ändå visade du dig vara den värsta Judas man kunnat tänka sig.

Många av mina liberala vänner (liberala på riktigt, alltså) frågar sig idag om det ens finns en politisk hemvist för dem i Sverige.

Jag kommer fortsätta att rösta på KLP, men inför valet 2010 kommer jag att rikta all min politiska energi åt att uppmärksamma vilket jävla avskräde till människa som Frederick Federley visade sig vara. Fast fan vet alltså, så jävla svavelosande arg som jag varit sedan i onsdags så funderar på om jag inte borde ta tåget upp till Stockholm för att ge Frederick på käften istället och sedan anse Sverige som förlorat och rösta med fötterna redan imorgon.

Du, Frederick, är ett jävla as, och det är nog fan bäst att KTH-rejectsen du satt att massövervaka hela vårt folk börjar punktmarkera mig på direkten, -- förutsatt att de hittar on-knappen till blad-klustret, för jag vet vilka jävla retards du har att arbeta med. Tekniker med marknadsvärde behöver inte hora ut sig likt dig och Annie gjort --, för fan vet om jag skulle kunna kontrollera mig om jag träffade dig person till person.

Äsch, bättre upp, jag skall göra det till ett personligt mål att ge dig på käften, kosta vad det kosta vill.

Fyfan.

EDIT: Bara titeln på Fredericks senaste blogginlägg "Ett stort steg framåt" får mig att se rött, och då är det oaktat alla maoist-kopplingar man skulle kunna göra. Fy satans helvete vad jävla arg jag är. Du, Frederick, saknar helt existensberättigande enligt mitt sätt att se det. En rak jävla höger skall du ha om det så blir min död ditt jävla as. Tack vara alla sociala nätverk som du så mycket önskar att övervaka har jag också funnit en gemesam bekant som kan komma att introducera oss. Direktdemokrati i dess renaste form ditt avskräde till människa! Vi ses i Augusti!


Ser fram emot en rapport från mötet öga mot öga med Federley.
Citera
2008-06-20, 10:56
  #58
Medlem
davidoffs avatar
Bogar ar ju kannda for sin laga moral. Vem ar forvanad? Nu kan man utan att skammas forakta den lilla fjollan och for den delen hele borgerligheten.
Citera
2008-06-20, 12:02
  #59
Medlem
Kan man få lön för att rapportera in folk?
Citera
2008-06-20, 12:04
  #60
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Undrar när han ska våga posta ngt på sin blogg igen.

http://federley.blogspot.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback