Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-19, 12:47
Medlem
catlands avatar
Många frågor i tråden innan var hur man får Flashback att fungera tillfredsställande med FB nu när de bytt till kryptering, så jag tänkte sammanställa här hur man fixar så inte sidan ser ut som skit, som den gjorde för mig i början.

i IE:

"Verktyg -> internetalternativ -> Säkerhet
Välj Internet och sedan Anpassad nivå

Scrolla ner till "Visa blandat innehåll"
Klicka aktivera
Sedan spara och sedan OK." (citerat från någon snäll snubbe)

i FF3:

Tools -> Advanced -> Kryssa ur "Use TLS 1.0" -> Starta om FF. Rensa eventuell cache (Tools -> Clear private data -> Se till att cache är ikryssat.

Mvh

Nu skall det fungera!
Citera
2008-06-19, 12:48
Medlem
Japp, det funkar med TLS urbockat nu.
Men... Vill man inte ha det till andra sidor? Kan man inte stänga av det bara för flashback?
Citera
2008-06-19, 12:51
Medlem
catlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Japp, det funkar med TLS urbockat nu.
Men... Vill man inte ha det till andra sidor? Kan man inte stänga av det bara för flashback?

Har förstått det som att alla andra sidor också kör med SSL, så det spelar ingen större roll.
Citera
2008-06-19, 12:51
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Många frågor i tråden innan var hur man får Flashback att fungera tillfredsställande med FB nu när de bytt till kryptering, så jag tänkte sammanställa här hur man fixar så inte sidan ser ut som skit, som den gjorde för mig i början.

i IE:

"Verktyg -> internetalternativ -> Säkerhet
Välj Internet och sedan Anpassad nivå

Scrolla ner till "Visa blandat innehåll"
Klicka aktivera
Sedan spara och sedan OK." (citerat från någon snäll snubbe)
Viktigt att påpeka är att man ställer ner säkerheten för hela internet-zonen i det läget, vilket inte är speciellt klokt.

Flashback har dessutom inget blandat innehåll, så det skall inte behövas ändras något överhuvudtaget. Har man något script eller liknande aktiverat så kan vi ju inte garantera att det fungerar som det ska.
Citera
2008-06-19, 12:53
Medlem
catlands avatar
Nej, nu verkar reklamen ligga på https även den!
Citera
2008-06-19, 12:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Viktigt att påpeka är att man ställer ner säkerheten för hela internet-zonen i det läget, vilket inte är speciellt klokt.

Flashback har dessutom inget blandat innehåll, så det skall inte behövas ändras något överhuvudtaget. Har man något script eller liknande aktiverat så kan vi ju inte garantera att det fungerar som det ska.
Utan att jag gör så blir Fb en gröt av frågerutor. Ngn annan lösning på problemet har du kanske?
Citera
2008-06-19, 13:00
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Utan att jag gör så blir Fb en gröt av frågerutor. Ngn annan lösning på problemet har du kanske?
Justera ditt script du troligen använder för att t ex visa bilder i inläggen eller liknande. Det är ju ganska onödigt att öppna upp fler säkerhetshål än vad som är nödvändigt, eller hur?

Jag kör tom med hårdare inställningar än standard utan problem.
Citera
2008-06-19, 13:01
Medlem
EliasAlucards avatar
Eller så installerar man bara Firefox 3 och Flashback fungerar perfekt med https i Firefox 3 eftersom "Use TLS 1.0" redan är ikryssad.
Citera
2008-06-19, 13:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Justera ditt script du troligen använder för att t ex visa bilder i inläggen eller liknande. Det är ju ganska onödigt att öppna upp fler säkerhetshål än vad som är nödvändigt, eller hur?

Jag kör tom med hårdare inställningar än standard utan problem.
Jepp, sant. Skall försöka den vägen. Varför infördes detta, säkerhet eller?
Citera
2008-06-19, 13:03
Citat:

Om man ändrar dessa inställningar. På vilket vis då förenklas säkerheten? Hur mycket enklare blir det för de att ta sig in på min dator? Berätta lite mer, tack!
Citera
2008-06-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jepp, sant. Skall försöka den vägen. Varför infördes detta, säkerhet eller?
FRA skulle jag tro.
Citera
2008-06-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catland

i FF3:

Tools -> Advanced -> Kryssa ur "Use TLS 1.0" -> Starta om FF. Rensa eventuell cache (Tools -> Clear private data -> Se till att cache är ikryssat.

Mvh

Nu skall det fungera!

Tackar, äntligen fungerar det som det ska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in