• 1
  • 2
2008-06-19, 12:37
Medlem
datajesuss avatar
har ftt en hel drs samtal frn olika polare och andra jag brukar fixxa datorerna t som fr 9 eller 12st windows updates att vgra installera. vad r egentligen den enkla lsningen p problemet? ngon som haft och lst samma problem?
Citera
2008-06-19, 12:39
Medlem
Testa Microsoft Update
Citera
2008-06-19, 12:40
Medlem
datajesuss avatar
kanske borde skrivit att det redan r gjort och att jag inte r bakom fltet
Citera
2008-06-19, 15:56
Moderator
MondoBizarros avatar
Det r vl det vanliga, att MS slppt en ny WGA-fil och att folk inte satt den p ignore.
Det r nmligen den enkla lsningen efter att man knckt XP, att nsta gng Windows Update vill installera den, sg att du inte vill att den visas nsta gng.
Citera
2008-06-19, 18:02
Medlem
datajesuss avatar
hm, det r en verifierad version av xp med proper oem licens och allt. ven testat installera om en av burkarna och det r fortfarande samma trassel. postat felrapport hos ms men det hjlper inte tydligen.. ingen som svarar trots jag har tillgng till deras "storfretags support". den gller tydligen inte sforrt det r en uppdateringsfrga

micropajjas r tamefan ghey ibland
Citera
2008-06-20, 01:57
Medlem
Kreepys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
har ftt en hel drs samtal frn olika polare och andra jag brukar fixxa datorerna t som fr 9 eller 12st windows updates att vgra installera. vad r egentligen den enkla lsningen p problemet? ngon som haft och lst samma problem?

Lter som virus eller spionprogram som ligger och lurar.

Googlat efter "windows update fails to update" eller ngot dylikt?
Citera
2008-06-20, 02:03
Medlem
datajesuss avatar
givetvis. har ven krypteringswipe:at disken som sitter i ena maskinen och installerat om, fortfarande no-go

tillggas br kanske att samtliga maskiner som har problem med uppdateringarna har installerat SP3, r ntt eller ngra r gammla hp maskiner och samtliga kr eset smart security. xp pro eller xp home ligger p alla burkar och bde eset mjukvaran och windows har kta licenser.

har fortfarande inte ftt ngot svar p min ticket frn microsoft. dremot lyckats installera flera komponenter utanfr "microsoft update" vilket har fungerat. tex .net v1/2/3 med mer... dock fungerar absolut inte automatisk uppdatering efter SP3 installationen.
Citera
2008-06-20, 02:15
Medlem
StigAllans avatar
Det var ju HP maskiner som inte kunde med SP3.
Du fr kontakta HP:s support fr vidare instruktioner.
Citera
2008-06-20, 02:16
Medlem
datajesuss avatar
h shit va lajm! fr ringa dom miffona. e vl cpl i dublin som har slutkunds support fortfarande gissar jag?
hoppas du inte driver med mej nu.. fr det r lite fr roligt fr att vara ett skmt p nge vis
Citera
2008-06-20, 02:20
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
h shit va lajm! fr ringa dom miffona. e vl cpl i dublin som har slutkunds support fortfarande gissar jag?
hoppas du inte driver med mej nu.. fr det r lite fr roligt fr att vara ett skmt p nge vis

Nix, kolla i en annan trd p sidan tre i detta delforum.
Var visst AMD processorer i HP som var problematiskt.
Finns fakta p sweclockers ocks tror jag mig minnas.
Citera
2008-06-20, 02:54
Medlem
datajesuss avatar
hm, problemet r att alla utom 1-3maskiner av 15st eller fler har amd processor. s intel problemet p amd platformar r inte s stort problem. resten med intel processor borde ju kunna lsas omgende vl?

jag har verkligen noll ider om vad som kan vara fel s jag ltit min apple craptop lura mej till att tro det r frid och frjd med datorer
Citera
2008-06-20, 03:09
Medlem
StigAllans avatar
Borde finnas ngot om detta hos HP:s support.
Vet inte hur deras sida ser ut, men kolla dr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in