• 1
  • 2
2008-06-19, 12:37
Medlem
datajesuss avatar
har fått en hel drös samtal från olika polare och andra jag brukar fixxa datorerna åt som får 9 eller 12st windows updates att vägra installera. vad är egentligen den enkla lösningen på problemet? någon som haft och löst samma problem?
Citera
2008-06-19, 12:39
Medlem
Testa Microsoft Update
Citera
2008-06-19, 12:40
Medlem
datajesuss avatar
kanske borde skrivit att det redan är gjort och att jag inte är bakom flötet
Citera
2008-06-19, 15:56
Moderator
MondoBizarros avatar
Det är väl det vanliga, att MS släppt en ny WGA-fil och att folk inte satt den på ignore.
Det är nämligen den enkla lösningen efter att man knäckt XP, att nästa gång Windows Update vill installera den, säg att du inte vill att den visas nästa gång.
Citera
2008-06-19, 18:02
Medlem
datajesuss avatar
hm, det är en verifierad version av xp med proper oem licens och allt. även testat installera om en av burkarna och det är fortfarande samma trassel. postat felrapport hos ms men det hjälper inte tydligen.. ingen som svarar trots jag har tillgång till deras "storföretags support". den gäller tydligen inte såforrt det är en uppdateringsfråga

micropajjas är tamefan ghey ibland
Citera
2008-06-20, 01:57
Medlem
Kreepys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
har fått en hel drös samtal från olika polare och andra jag brukar fixxa datorerna åt som får 9 eller 12st windows updates att vägra installera. vad är egentligen den enkla lösningen på problemet? någon som haft och löst samma problem?

Låter som virus eller spionprogram som ligger och lurar.

Googlat efter "windows update fails to update" eller något dylikt?
Citera
2008-06-20, 02:03
Medlem
datajesuss avatar
givetvis. har även krypteringswipe:at disken som sitter i ena maskinen och installerat om, fortfarande no-go

tilläggas bör kanske att samtliga maskiner som har problem med uppdateringarna har installerat SP3, är nått eller några år gammla hp maskiner och samtliga kör eset smart security. xp pro eller xp home ligger på alla burkar och både eset mjukvaran och windows har äkta licenser.

har fortfarande inte fått något svar på min ticket från microsoft. däremot lyckats installera flera komponenter utanför "microsoft update" vilket har fungerat. tex .net v1/2/3 med mer... dock fungerar absolut inte automatisk uppdatering efter SP3 installationen.
Citera
2008-06-20, 02:15
Medlem
StigAllans avatar
Det var ju HP maskiner som inte kunde med SP3.
Du får kontakta HP:s support för vidare instruktioner.
Citera
2008-06-20, 02:16
Medlem
datajesuss avatar
åh shit va lajm! får ringa dom miffona. e väl cpl i dublin som har slutkunds support fortfarande gissar jag?
hoppas du inte driver med mej nu.. för det är lite för roligt för att vara ett skämt på någe vis
Citera
2008-06-20, 02:20
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
åh shit va lajm! får ringa dom miffona. e väl cpl i dublin som har slutkunds support fortfarande gissar jag?
hoppas du inte driver med mej nu.. för det är lite för roligt för att vara ett skämt på någe vis

Nix, kolla i en annan tråd på sidan tre i detta delforum.
Var visst AMD processorer i HP som var problematiskt.
Finns fakta på sweclockers också tror jag mig minnas.
Citera
2008-06-20, 02:54
Medlem
datajesuss avatar
hm, problemet är att alla utom 1-3maskiner av 15st eller fler har amd processor. så intel problemet på amd platformar är inte så stort problem. resten med intel processor borde ju kunna lösas omgående väl?

jag har verkligen noll idéer om vad som kan vara fel så jag låtit min apple craptop lura mej till att tro det är frid och fröjd med datorer
Citera
2008-06-20, 03:09
Medlem
StigAllans avatar
Borde finnas något om detta hos HP:s support.
Vet inte hur deras sida ser ut, men kolla där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in