• 1
  • 2
2008-06-20, 11:07
Medlem
datajesuss avatar
svar frn microsoft:

Fr att kunna hjlpa dig, behver jag dessa upplysningar frn dig.

1. WindowsUpdate.log filen, den finns inne i C:\windows mappen, (obs. dr finns 2 filer, en med mellanrum och en utan mellanrum mellan windows och update, det r den UTAN mellanrum jag behver). Packa filen med tex. Winzip, bifoga den packade filen tillbaka in till mig.

2. Eventuell felkod som du skall f p skrmen nr du gr en manuell windows update., notera ocks grna vilken kb uppdatering det r dr ger vilken felkod.

3. Windows produkt id, det hittar du vid att g in i "kontrollpanel" och vlja "system", s skall det st dr i dom upplysningar vid "Licenserat till" r ett lngt nummer, skriv det i emailet tillbaka till mig, s jag kan kolla nrmare p ditt problem.

4. Vad har du for Antivirus-program installerat p datorn ?

5. Vad har du for firewall-program installerat p datorn ?

6. Vad har du for antispyware-program installerat p datorn ?

7. Hur r datorn kopplat till internet, via modem eller adsl ?, och via kabel eller trdlst ?, bakom en router/bredbandsdelare ? eller i ntverk ? i domn, eller arbetsgrupp ?

8. likas skulle jag behva att du laddar hem detta program, installerar det och kr en "do a scan and save a logfile" med det, och packa logfilen ihop och skickar till mig.

Programmet heter "Hijackthis". Programmet hmtas hr: http://www.trendsecure.com/portal/en...HiJackThis.zip
Citera
2008-06-20, 14:08
Medlem
datajesuss avatar
eftersom det inte blev en folkstorm som hadde samma problem s postar jag helt enkelt min lsning p problemet istllet fr en redovisning i hur och varfr:

ppna en kommando tolk, skriv varje kommando fr sig, kolla respons (tex "xxxx lyckades")

net stop wuauserv
regsvr32 wuapi.dll
regsvr32 wuaueng.dll
regsvr32 wuaueng1.dll
regsvr32 wucltui.dll
regsvr32 wups.dll
regsvr32 wups2.dll
regsvr32 wuweb.dll

**om det behvs, starta om wuauserv
net start wuauserv

microsoft's svar kom precis:

Ladda frst ner och installera denna uppdatering
http://download.windowsupdate.com/v7...gent30-x86.exe
Fr du ett meddelande om att den redan finns s klicka igen p lnken och vlj spara spara filen i c:\
Drefter klickar du Start och vljer Kr
Skriv in - cmd - och tryck OK, du fr d upp kommandotolken
Skriv in - c:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe /wuforce - tryck Enter

Restarta sen datorn och kr Windows Update igen..

ttl: 100h | tto: missed | tts: 21h
Senast redigerad av datajesus 2008-06-20 kl. 14:49.
Citera
2008-06-21, 18:56
Medlem
StigAllans avatar
Bra att du redovisar lsningen!
Inte alla som gr detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto