svar från microsoft:
För att kunna hjälpa dig, behöver jag dessa upplysningar från dig.
1. WindowsUpdate.log filen, den finns inne i C:\windows mappen, (obs. där finns 2 filer, en med mellanrum och en utan mellanrum mellan windows och update, det är den UTAN mellanrum jag behöver). Packa filen med tex. Winzip, bifoga den packade filen tillbaka in till mig.
2. Eventuell felkod som du skall få på skärmen när du gör en manuell windows update., notera också gärna vilken kb uppdatering det är där ger vilken felkod.
3. Windows produkt id, det hittar du vid att gå in i "kontrollpanel" och välja "system", så skall det stå där i dom upplysningar vid "Licenserat till" är ett långt nummer, skriv det i emailet tillbaka till mig, så jag kan kolla närmare på ditt problem.
4. Vad har du for Antivirus-program installerat på datorn ?
5. Vad har du for firewall-program installerat på datorn ?
6. Vad har du for antispyware-program installerat på datorn ?
7. Hur är datorn kopplat till internet, via modem eller adsl ?, och via kabel eller trådlöst ?, bakom en router/bredbandsdelare ? eller i nätverk ? i domän, eller arbetsgrupp ?
8. likaså skulle jag behöva att du laddar hem detta program, installerar det och kör en "do a scan and save a logfile" med det, och packa logfilen ihop och skickar till mig.
Programmet heter "Hijackthis". Programmet hämtas här:
http://www.trendsecure.com/portal/en...HiJackThis.zip