Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Joo.. att "få komma ut och jobba" låter ju otroligt kul.

haha, det beror väl på vad man har att se fram emot. Jag har mitt drömjobb. Reser en massa, tjänar ohemult mycket pengar, bra kollegor. Livet är sjukt bra just nu!
Tror att det är få som pluggar/jobbar med ngt de verkligen vill göra. Tror att de flesta känner att det duger, att det finns ljusglimtar i form av kollegor eller vissa andra enskilda element, men på det hela taget hade de valt att göra något helt annat om de verkligen fick väljha vad de ville.
Och nu till min poäng: varför "nöja" sig? Varför står man ut med sitt halvtråkiga men ok jobb? För helvete, ryck upp er och kämpa för något ni brinner för istället! Vill du jobba med fotboll så gör det på ett eller annats sätt, vill du bli läkare så se till att tenta upp betygen etc etc.
Livet blir vad man gör det till.
INGEN har rätt att klaga. Man kan hamna i situationer man inte rår för, t.ex att en anhörig går bort, man drabbas av sjukdom, arbetslöshet osv men du har alltid ett val utifrån din nuvarande situation. Alltid. Du kan alltid nå högre, göra något bättre - bli bäst helt enkelt!
Så sluta gnäll och var stolt över det du gör för att du faktiskt gillar det, inte för att du "måste" hävda ngn yrkesheder i att städa toaletter.
Och avslutningsvis, som tråden inleddes: "Livet är en hora och du har inga pengar". Vad gör man då? Skaffar pengar! Menar inte att pengar är allt men man får själv ge sig de verktyg man behöver för att vara lycklig, ingen kommer att hjälpa dig.