2012-01-03, 20:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Jag undrar hur hon ser på män som åker till Thailand för att knulla thailändskor.
Jävla hycklarkärring.

Ja, jag tycker verkligen at du ska ta reda på vad hon tycker om det innan du kallar henne hycklarkärring.

Joanna kastar bara brandfacklor. Hennes inställning framgår ju t ex av denna artikel:

http://newsmill.se/artikel/2009/01/2...-tet-i-konsten

Personligen tycker jag mest att hon slår in öppna dörrar. Jag har faktiskt träffat henne några gånger. Hon är tystlåten, artig och mycket trevlig.
Citera
2012-03-15, 14:42
Bannlyst
http://www.joannarytel.com/video.html#tab9

Någon som vet om det är äkta vid 06:50?
Citera
2012-03-15, 16:18
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, jag tycker verkligen at du ska ta reda på vad hon tycker om det innan du kallar henne hycklarkärring.

Joanna kastar bara brandfacklor. Hennes inställning framgår ju t ex av denna artikel:

Personligen tycker jag mest att hon slår in öppna dörrar. Jag har faktiskt träffat henne några gånger. Hon är tystlåten, artig och mycket trevlig.
Innebär det att en vit karl skulle kunna misshandla och våldta Joanna brutalt, och därefter bara hävda att han är konstnär och vill "kasta in en brandfackla"?
Citera
2012-03-15, 17:44
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:

"Allt är tillåtet i konsten" bla bla "Konst ska provocera" bla bla.
Men när det väl gäller så fegar kulturvänstern ur.
Citera
2012-03-15, 17:54
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Jag har faktiskt träffat henne några gånger. Hon är tystlåten, artig och mycket trevlig.
Och dessutom oerhört lat.
Är det ett sympatiskt drag tycker du?
Senast redigerad av NyanNyan 2012-03-15 kl. 18:05.
Citera
2012-03-15, 18:52
Medlem
Joanna> Du behöver inte oroa dig, det finns nämligen ingen vit man som ha dig som mor till sitt barn.
Citera
2012-03-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoni
Joanna> Du behöver inte oroa dig, det finns nämligen ingen vit man som ha dig som mor till sitt barn.

1+

Polskt luder är hon - enligt hennes egen webbsida.
Citera
2012-03-16, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
1+

Polskt luder är hon - enligt hennes egen webbsida.

Nä inte skaffa barn med henne. Men knulla skiten ur henne skulle man kunna göra. Blev lite småkåt när hon körde med dildon i taxin
Citera
2012-03-16, 07:28
Medlem
NyanNyans avatar
Någon Rytel supporter här som kan berätta på vilket sätt svarta män skulle vara bättre än vita förresten?
Citera
2012-03-22, 16:39
Medlem
Ignorera idioten.
Citera
2013-03-07, 08:48
Moderator
Strix m/94s avatar
"Konstnärens" senaste alster recenserat.
http://www.svd.se/kultur/konst/byxor...ta_7972500.svd

Citat:
Det rättframma språket för oss hit och dit, från stort till smått, mycket är socialt oacceptabelt att säga högt – som att ”hon” inte vill ha en ful unge. Eller en blond – att ragga uppe i Norrland är inte ett alternativ, även om hon fått för sig att hiv-risken är lägre där.

Recensionens rubrik är litet facinerande: "Byxorna ner på det politiskt korrekta".

Det tycks mig som att rubriksättaren inte riktigt förstått vad begreppet "politiskt korrekt" innebär. Antivit rasism är inte politiskt inkorrekt, inte heller att kvinnor gnäller om sitt utseende, sin man eller om (utebliven) graviditet.

Citat:
Den röda tråden i Rytels konstnärskap är glasklar. Här handlar det om att blottlägga dubbelmoraler, maktstrukturer och ojämlikhet. Hon skriver in sig i en historia av konstnärer som använt den egna kroppen för att synliggöra politiska frågor.

Precis. Det är inte alls en fråga om att "krossa tabun" eller "utmana". Det är det gamla vanliga fruntimmersgnället, som precis som vanligt inte för något framåt.

Följande passage säger rätt mycket om vad det är för typ av stödr personlighet vi här har med att göra:
Citat:
...tårtkalas för aborterade foster...

Helt säkert hade det varit mer politiskt inkorrekt att vända 180° grader på hennes ståndpunkter. Fast då hade det nog inte blivit någon recension i SvD.
Citera
2013-03-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Någon Rytel supporter här som kan berätta på vilket sätt svarta män skulle vara bättre än vita förresten?

Stereotypen att svarta män har stor kuk och låg intelligens är väl vad den rasistiska Joanna syftar på. En dildo på två ben helt enkelt. Sen så är det väl mer hennes hat för vita män (sin pappa) som driver henne mer än att svarta män skulle vara bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in