Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-18, 12:07
  #1
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Hej,


Jag har några frågor angående tramadol i tablett form.

Jag har några kartor med 200mg Depot Tramadol, som jag tänkte lösa upp och sedan skjuta in dom i den fina venen. Filtrera gör jag alltid oavsett vad.

Är det lätt att lösa upp dessa 200mg depot?
Sedan frågan om det är "farligare" att skjuta tramadol i tablettform än rent tramadolpulver?


Ha det bra
Citera
2008-06-18, 13:06
  #2
Medlem
j0h2ns avatar
Tabletterna innehåller bindemedel, det gör inte pulvret. Alltså mycket farligare att injicera.

Finns några trådar som behandlar ämnet, och enda skillnaden vad jag förstått är att det slår på snabbare.

Skulle nog rekommendera dig att tugga dem istället, men vad vet jag
Citera
2008-06-18, 14:17
  #3
Medlem
Sök på google, tramadol+iv. Då kommer det upp lite sidor som säger att tramadol är godkänt för IV/IM bruk.
Men om du kör på tabletter så kommer det också med en massa ämnen som inte är så bra.
Bindemedel, men även den hinna? som gör tabletten till en depot tablett.

Det stod även att ruset skulle likna morfin när man tog IV/IM.
Jag läste om något blindtest där de flesta av försökspersonerna inte kunde känna någon skillnad på dem.
Alltså smärtlindringen var lika bra, när smärtan inte var väldigt stark.
Citera
2008-06-18, 16:36
  #4
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
Hej,


Jag har några frågor angående tramadol i tablett form.

Jag har några kartor med 200mg Depot Tramadol, som jag tänkte lösa upp och sedan skjuta in dom i den fina venen. Filtrera gör jag alltid oavsett vad.

Är det lätt att lösa upp dessa 200mg depot?
Sedan frågan om det är "farligare" att skjuta tramadol i tablettform än rent tramadolpulver?


Ha det bra



Ta det som en vana att filtrera tabletter flera gånger (över 5 gånger minst) i rena bommuls/filter bitar, varje gång!

Det reducerar mängden bindemedel rätt rejält, så att du inte kletar igen venerna i onödan!


Angående effekten så har jag läst runt här på forumet och fått uppfattningen att kramprisken ökar i samband med IV.
Om det är sant vettifan men kan ju vara något att tänka på innan.



Peace 666
Citera
2008-06-18, 17:27
  #5
Medlem
När jag läste lite på engelska sidor, då stod det att runt 700mg oralt ger en väldigt hög risk för kramp.
Medan det var 300mg för IV som gällde.
Nu vet vi ju av erfarenhet att här på Flashback har vissa fått kramp på lägre doser än 700mg oralt.
Jag läste i en annan tråd att du/tydligenarjagha har injicerat Diazepam IV.
Det höjer som bekant kramp tröskeln. Men utan diazepam så är kramprisken troligtvis mycket större om trammet injiceras IV.

Nu kanske det här är fel tråd/ämne att fråga men måste inte tramadol gå genom levern, eller om det var njurarna först för att fungera?
Injicerar man, då går det väl direkt upp igenom blod-hjärnbarriären?
Citera
2008-06-18, 17:30
  #6
Medlem
mqas avatar
Jag skulle inte injicera tramadol-tabletter (i synnerhet inte depot-tabletter). Rent tramadolhydroklorid i pulverform löser sig dock fantastiskt bra i vatten, och skapar en fin, klar lösning.
Citera
2008-06-18, 17:45
  #7
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Tack,

För bra svar, jag vet att det inte är så hälsosamt att skjuta "tabletter". Men jag undrade om man kunde skjuta runt 50-100mg, för att få effekten direkt.

Jag kommer använda diazepam och alprazolam emot kramprisken, vill aldrig krampa igen så.

Sedan har jag nolltolerans emot tramadol, men skjuta runt 0,5mg-1,0mg subutex. Och blir riktigt skön, men tänkte köra sub och tramadol och sedan en del benso.

Har köpt på mig ett litet lager :P
Citera
2008-06-20, 00:04
  #8
Medlem
The Heirophants avatar
Såg att det fanns Tramadol i injektionsform på Apoteket (dock borttaget nu) så det borde ju finnas att få tag på någonstans?

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...0&UserTypeID=2
Citera
2008-06-20, 00:08
  #9
Medlem
Santadunks avatar
Jag tycker det låter desperat att skjuta tramadol när enda grejen är att det slår på snabbare. Speciellt depotabletter gör det hela ännu mer desperat. Jag röstar i mot, tugga dem istället =)
Citera
2008-06-20, 01:10
  #10
Medlem
Santadunks avatar
btw finns det någon injiceringsguide på flashback? skulle aldrig våga göra de på mig själv men vill gärna vet hur man gör.
Citera
2008-06-20, 01:19
  #11
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
Tack,

För bra svar, jag vet att det inte är så hälsosamt att skjuta "tabletter". Men jag undrade om man kunde skjuta runt 50-100mg, för att få effekten direkt.

Jag kommer använda diazepam och alprazolam emot kramprisken, vill aldrig krampa igen så.

Sedan har jag nolltolerans emot tramadol, men skjuta runt 0,5mg-1,0mg subutex. Och blir riktigt skön, men tänkte köra sub och tramadol och sedan en del benso.

Har köpt på mig ett litet lager :P
Subutex-tolerans innebär tolerans mot tramadol och alla andra opioider också... De verkar ju på ungefär samma sätt, därför råder korstolerans...

Annars vill jag också rekommendera trådskaparen att han låter bli! Tramadol ger ju så bra effekt oralt, inte värt att slösa på armarna för några krossade depottabletters skull...
Citera
2008-06-20, 12:13
  #12
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
btw finns det någon injiceringsguide på flashback? skulle aldrig våga göra de på mig själv men vill gärna vet hur man gör.



Injicering av opiater

Varför injicerar man opiater??
När man injicerar opiater skjuts drogen direkt in i blodbanan och ger då en mycket snabb tillförsel och ett 100% igt upptag utav drogen.
Det blir bådde mer ekonomiskt och ruset blir starkare.

vad använder man för utrustning??

* Nålen, nålen mätts i enheten gauge och ju högre tal desto tunnare nål. Vanligtvis används nålar från 25G till 28G.

* Sprutan består i en cylinder och en kolv.
Det finns ett flertal olika storlekar på sprutor och på hur mycket dom rymmer, detta är en smaksak!

* sked eller kokare

* Filter, bomullspinne, ciggarettfilter

* Nån form utav stas för att stasa armen, ett bälte har dom flesta.

* Tändare, tändstickor

* samt Alkoholrengörningsservetter eller medel som är väldigt viktigt för att inte få infektioner.

Att förberedda dosen??

För att få exempelvis tabletter injicerbara måste de först krossas och malas till pulver.
Pulvret du sedan har blandas med vattnet på skeden, ibland kan du behöva någon syra för att lösa upp pulvret ex: askorbinsyra, citronsyra.
Koka sedan dosen för att sedan filtrera den igenom det filter du använder dig utav. Detta drar du sedan upp i sprutan genom filtret!

Själva injectionen!

* Rengör injectionsytan noggrant med sprit

* Stasa armen för att få ådrorna hårda och väll synliga

* Sätt nålen med nålögat vändt uppåt och du injicerar alltid uppåt emot hjärtat. Vinkeln är viktig för att inte går rakt igenom venen, cirka: 15-35 graders vinkel. Aspirera sedan, alltså dra bak pumpen se ifall blod kommer in i sprutan tryck då fram pumpen och du har nu drogen i blodbanan.
Förhoppningsvis börjar du nu oxå må väldigt bra.
Dra sen ut nålen, ibland kan man ju bli sittande med nålen i armen sen stund, detta är inte farligt.
Ha en servett för att tvätta injectionsytan efter du dragit ut nålen, ibland kommer det lite blod efter.

Till sist: Dela aldrig spruta med någon samt byt nålar och spruta efter varje gång om du kan.

Om du vill ha en riktigt grundlig genomgång på injectioner av narkotika se denna sidan: http://www.fajaf.com/lokalt/hr/boken.html


*Taget från den klistrade Opiat faqen.



Peace 666
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback