• 1
  • 2
2008-06-18, 08:40
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnigrå
Förresten, jag undrar om det är oundvikligt att till slut bli galen av social isolering? Vad skulle det bero på? Försvinner en person allt mer in i själv för att den inte har något ankare, någon referens att förhålla sig till?
"Social isolation can contribute toward many emotional, behavioural and physical disorders including anxiety, panic attacks, eating disorders, addictions, substance abuse, violent behaviour and overall disease." Från wiki.

1: Världen är bara tom, inga djur, inga människor. Allt är bara borta.
2: Om och när chocken lagt sig någorlunda så tror jag att njutningen i allt man kan tänka sig företa kommer försvinna väldigt fort. Självmord kommer ske inom relativt kort tid.

Kom att tänka på 2 citat från Into the wild. Det första är nog vad man kan tänka sig nu när man har social interaktion
"You don't need human relationships to be happy, God has placed it all around us."

Det andra tror jag stämmer bättre när man väl lever totalt ensam en längre tid.
"Happiness is only real when shared."
Citera
2008-06-18, 08:57
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Trådstjuv!

http://www.flashback.org/showthread.php?t=643127
Citera
2008-06-18, 11:31
Medlem
Boffs avatar
1. Alla på hela jorden har bestämt sig för att göra ett fett practical joke mot dig, genom att samlas på nån båt nånstans och begå ett fett kollektivt självmord, spårlöst såklart.

2. Man lär väl märka om man sticker nunan utanför dörren.
Citera
2008-06-18, 13:04
Medlem
Man hade ju utan tvekan kännt ett enormt utanförskap, då man inte vet vad som hänt med _alla_ andra.

- Har de åkt till en annan planet?

Var det något jag missade i min uppväxt, missat se på nyheterna, missat läst i tidningarna, att just "inatt" så skulle alla göra något speciellt, för att försvinna från jordens yta.

Shit...

Sen efter 1-3 dagar hade man väll börjat göra sådant som är roligt. Typ köra formel 1 bilar, lära sig flyga helekopter och köra runder, som en annan innan mig var inne på.

Sen självklart läsa och ta reda på massa saker, typ sina vänners dagböcker/datorer etc, för att sedan tillslut hamna i vita huset/pentagon etc för att kolla in lite intressant fakta.

Efter ett par månader tror jag man hade blivit ganska uttråkad, och det är väll egentligen då det verkliga problemet sätter in. Vad fan hade man gjort då?
Citera
2008-06-18, 13:46
Medlem
Stardestroyers avatar
Var skulle man välja att bosätta sig då? I en storstad, ute på landet eller längs kusten? Vilken typ av klimat skulle vara mest gynnsamt? Man måste ju räkna med att efter en tid så blir man tvungen att odla egen mat och göra precis allt själv. El och rinnande vatten skulle väl också sluta fungera efter ett tag eftersom ingen tar hand om dem.

Hur länge klarar sig ett kärnkraftverk utan personal? 1 vecka? 5 år?

Finns sjukt mycket som kunde gå fel vilket i sin tur kunde skapa stora problem för din tillvaro.
Citera
2008-06-18, 14:20
Medlem
A-Hs avatar
Social isolation can contribute toward many emotional, behavioural and physical disorders including anxiety, panic attacks, eating disorders, addictions, substance abuse, violent behaviour and overall disease." Från wiki.

Welcome to my world.
Citera
2008-06-18, 14:49
Medlem
Remixxxs avatar
Första jag hade gjort när jag förstått att alla är borta är att gå hem till folk jag kännde och rota lite i deras gammla privatliv, läs deras dagböcker, kolla igenom datorn efter privata bilder.

Sedan skulle jag leta upp ett par hundar som skulle kunna försvara mig mot andra djur osv. Och därefter åkt mot syd. Mot något varmt land med fina hav. Kanske till Asien. För att ta sig till Amerika måste man korsa ett stort hav, och de hade jag säkert inte kunnat. Enda sättet är att ta en båt i hamnen och åka rakt. Men man kanske skulle missat allt och hamnat mitt ute i ingenstans.
Så det hade blivit Asien eller något.

I några år frammåt i mitt liv med hundarna som jag levt på jakt hade jag smakat på något vilt bär och sedan blivit förlamad.
Citera
2008-06-18, 15:23
Medlem
farmenSebastians avatar
sehr gut

Visste att folk är sugna på dessa spekulationer

jag tycker den andra tråden missade "hur" alla försvann.

Om alla försvann på fläcken skulle det se ganska kaotiskt ut:

* förmodligen tiotusentals bränder bara i sverige efter någon timma.
alla som yrkat "heta arbeteb" ,matlagning mm

* alla fordon skulle rulla & stanna/krascha.

Efter en längre stund skulle väl några flygplan sakta sjunka när bränslet är slut
(med tanke på autopilot)

Vad tror ni? hur länge skulle electricitet & internet finnas?
jag gissar på några veckor, inga servrar överbelastas direkt...

Är vi överens om hur alla försvann först? på "fläcken" eller i "sansad evakution" ? bestäm det folk innan vi spekulerar vidare ;P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in