• 1
  • 2
2008-06-18, 01:22
Medlem
farmenSebastians avatar
En liknande tråd har figurerat på ett annat forum.

hittade ingen liknande men om det finns sån här ämnen redan , så piska mig röd & lås denna då

Ok, Istället för att som i "i am legend" leva med zombiesar i ett avspärrat område. Leker vi nu med tanken att du vaknar nästa dag och precis ALLA människor är borta på hela tellus.

Frågan är givetvis vad skulle du göra? då

några problem finns dock,innan vi kan köra igång i tråden. kom med förslag:
1. hur ska alla människor försvinna?
(på direkten = miljontals fordon kraschar,väldigt många bränder osv)
eller skall det verka som alla evakuerats prydligt i lugn & ro med alla hushåll i ordning & vägarna tomma från bilar,affärer stängda osv?

2. du som vaknar, ska man på något sätt "veta" att alla är borta eller få leva i ovissheten ett bra tag? för evigt...?
Citera
2008-06-18, 01:39
Medlem
RickardTheBraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
En liknande tråd har figurerat på ett annat forum.

hittade ingen liknande men om det finns sån här ämnen redan , så piska mig röd & lås denna då

Ok, Istället för att som i "i am legend" leva med zombiesar i ett avspärrat område. Leker vi nu med tanken att du vaknar nästa dag och precis ALLA människor är borta på hela tellus.

Frågan är givetvis vad skulle du göra? då

några problem finns dock,innan vi kan köra igång i tråden. kom med förslag:
1. hur ska alla människor försvinna?
(på direkten = miljontals fordon kraschar,väldigt många bränder osv)
eller skall det verka som alla evakuerats prydligt i lugn & ro med alla hushåll i ordning & vägarna tomma från bilar,affärer stängda osv?

2. du som vaknar, ska man på något sätt "veta" att alla är borta eller få leva i ovissheten ett bra tag? för evigt...?

1. Alla människor utom du är med i en självmordssekt. Och du har ingen aning om detta.
2. Man skulle nog alltid ha lite hopp om att det finns någon annan där ute. Precis som ovissheten om det finns mer liv i universum.
Citera
2008-06-18, 01:48
Medlem
408s avatar
Är detta verkligen filosofi? Intressantast är väl om alla bara försvunnit och man inte vet varför i alla fall.

Först hade jag skaffat mig några coola husdjur som följer med mig i mitt utforskande av jorden, antagligen några hundar. Sedan hade jag försökt lära mig hur man flyger en helikopter. Med denna skulle jag besöka massa platser för att klura ut vad som hänt och bara för nyfikenhetens skull se vad man kan komma över för information. Vita huset, pentagon, area 51, hemliga bibliotek etc. Samtidigt skulle jag förstås besöka lite schyssta öar och sådant för att ta semester och bara njuta lite, surfa lite och sådant. Detta skulle antagligen ta väldigt många år innan jag tröttnade på detta. Men efter det skulle jag underhålla mig med att göra mer vågade saker, som att flyga jas-plan, åka lite tanks etc. Testa alla droger som finns. Hade nog inte tagit självmord sedan iaf.. Men förmodligen skulle jag nog dö till slut av att prova mer vågade saker.
Citera
2008-06-18, 01:54
Medlem
jerkuss avatar
1. Alla människor går plötsligt upp i rök. Det är den klart intressantaste faktorn. Kläder kommer ligga kvar överallt, som tecken på att en människa försvunnit där, och spår av aktivitet kommer finnas överallt. Du går runt i en tillvaro som plötsligt lämnats.
2. Du vaknar och tror allt är som vanligt, sätter på datorn, internet fungerar fortfarande (sex timmar borde servrarna klara, tror ni inte?) men ingenting händer. Alltså när du går in på flashback har ingen skrivit på ett par timmar, ingen är online på facebook eller msn, aftonbladet har gamla nyheter, några hemsidor har slutat fungera. Du märker att det är ovanligt tyst ute. Var är billjuden? Var är grannarnas diskljud, som brukar klonka dovt i väggen?

Där ska diskussionen gå av stapeln, tycker jag.

Jag kan, för diskussionen, rekommendera National Geographics artikel om vad som skulle hända om, från sekunden efter till 50.000 år efter att, människan försvann. Den är jävligt spännande.
Citera
2008-06-18, 02:03
Medlem
veclocks avatar
Skulle resa runt från stad till stad och rensa butiker på saker jag alltid velat ha. Bosätta mig i något stort slott. Fixa en massa bilar osv. Helt enkelt leva livet fullt ut.

Sedan skulle man väl försöka ta reda på vad som hade hänt. Fast hur skulle det gå till...?
Citera
2008-06-18, 02:20
Medlem
Pepsthecats avatar
Jag skulle ta upp problemet på Flashback!
Citera
2008-06-18, 02:51
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veclock
Skulle resa runt från stad till stad och rensa butiker på saker jag alltid velat ha. Bosätta mig i något stort slott. Fixa en massa bilar osv. Helt enkelt leva livet fullt ut.

Sedan skulle man väl försöka ta reda på vad som hade hänt. Fast hur skulle det gå till...?
Jag tror inte att man kan njuta av något ytligt när alla andra är borta.
Man kan nog itne njuta alls, jag tror att man skulle bli galen efter en tid.
Citera
2008-06-18, 02:58
Medlem
1. Exodus,
alla flyttade till en annan planet/dimension för att dom trodde att jorden skulle gå under. Det är bara jag kvar för jag låg i koma, som i "28 dagar senare". Alla bilar står kvar, för det kom bussar och hämtade alla till rymdskeppet. Tallrikar med uppäten mat står framme, och odiskade kastruller står på spisarna. Folk har ätit sina sista måltider innan dom åkte. Det hänger färgade snören runt träd och hus, som om dom tagit farväl av sina hem med hjälp av någon ritual. Vissa har begravt sina husdjur, fastän dom inte behövt. Alla djur fick ju också följa med, som en stor ark. Det enda som är kvar i livs-väg är växtlivet.

2. Som köttätare skulle det bli en omställning att leta reda på baljväxter. Och så skulle jag på något sätt behöva skapa någon slags social tillvaro. Men annars är atmosfären ren och miljön osmutsad. Att alla djur försvann gjorde susen

Jag skulle förmodligen hitta på en egen teori om varför alla är borta. I nyheterna och tidningarna säger dom att föroreningarna blir ohanterliga och att "utvandringen" inte är långt borta. Jag tror säkert dom är någonstans på jorden, så jag springer runt överallt och letar efter dom. Blir som en TV-serie, i varje nytt avsnitt åker jag till en ny stad, som är tom... Sen hittar jag något, ett tuggummipapper kanske, som jag tolkar som en ledtråd till nästa ställe att åka till.
Citera
2008-06-18, 03:18
Medlem
veclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Jag tror inte att man kan njuta av något ytligt när alla andra är borta.
Man kan nog itne njuta alls, jag tror att man skulle bli galen efter en tid.

Ja, man skulle nog bli förskräckt och känna sig ensam. Men när man har sörjt klart då? Visst, galen blir man. Men jag är redan galen på det sättet, så för mig spelar det ingen roll.
Citera
2008-06-18, 04:09
Medlem
Omnigrås avatar
Underbart ämne, det blir aldrig gammalt.
Jag älskar att fantisera om sådana situationer.

Den första naturliga tanken är väl "Åh fyfan vad tufft det skulle vara! Vilken frihet".
Nästa steg är väl att förstå att det kanske inte skulle bli så trevligt ändå, allting kanske förlorar sin mening om det inte sker i relation till andra. Sen kommer nästa steg, som jag är ensam om att förstå;
Det blir trevligt ändå. Vem skulle vilja missa en sådan chans? Vi ska alla ändå dö.

Om jag hade kunnat designa ett virus som sprider sig obemärkt över hela jorden och sedan smärtfritt renar den från mänsklighet,
så skulle jag gjort det.

men iallafall, eftersom "jag hade gjort allt möjligt kul" är ett tråkigt svar;

Jag hade gett mig ut på ett uppdrag; tagit mig över världen och ordnat en egen provsprängning av ett kärnvapen.

1 & 2. Tydliga blodspår från sisådär 6 miljarder människor som alla tycks leda mot en enda virvlande vortex i Norge.
Senast redigerad av Omnigrå 2008-06-18 kl. 04:20.
Citera
2008-06-18, 04:14
Medlem
blotarns avatar
Jag skulle göra alla grejjer jag alltid velat göra. Sedan ta livet av mig.
Ganska så enkelt är det.
Citera
2008-06-18, 04:25
Medlem
Omnigrås avatar
Förresten, jag undrar om det är oundvikligt att till slut bli galen av social isolering? Vad skulle det bero på? Försvinner en person allt mer in i själv för att den inte har något ankare, någon referens att förhålla sig till?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in