2009-01-15, 22:39
Medlem
crewmatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygrökarn
Scar finns inte i Sthlm, Skar däremot. Förresten så finns det en WUFC målning från 2001 vid en parkering i Lund, minns inte var nånstans dock, längesen jag såg den. Nånstans i Centrum iaf.
Båda finns,
oo'hkej, då vet jag.. precis som i alla städer i stockholm med andra ord?
Citera
2009-01-15, 22:50
Medlem
Disembowlers avatar
Så med andra ord finns det 0 lagliga väggar i Lund?
Citera
2009-01-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Så med andra ord finns det 0 lagliga väggar i Lund?

Nej fan, smålands har fler underlag att erbjuda! Dels 3 mindre fyrkantiga väggar, och en stor lång vägg, och sist men inte minst en tegelvägg. Tråkigt att de förbjöd färglager på den låga, långa väggen! gillade verkligen det formatet..
Citera
2009-01-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fauntleroy
Där ser man, trodde det helt och hållet var kommunens fel att väggen blev olaglig pga klagomål till gatukontoret eller nåt. Det var ju kommunens fel att Hemgårdens vägg stängdes ner, bland annat...

Det hade inget att göra med graffiti, inte enligt komunens utsago iaf. Det kom in klagomål till kommunen om att väggen var för stor för att byggas utan bygglov. Så dem beslutade helt enkeltg att kapa den på mitten, hela bygglovsgrejjen är, om du frågar mig, bara ett svepskäl för att få bort väggen och alla "problem" den orsakar.

Som alla vet var det för bara några år sedan nolltolerans mot graffiti i lund (kanske fortfarande är nolltollerans på papper men samma stränga åtgärder iaktas ingte längre), spåren och vissa tankemönster sitter nog kvar hos många som har nått att säga till om.
Citera
2009-01-16, 16:12
Medlem
Pelicans avatar
Vad tycker ni om MTS och HEDS då? två ganska nya crews(?) i Lund. Jag gillar sätter MTS lägger sina M.
Citera
2009-01-16, 16:45
Medlem
Fauntleroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetemannen
Det hade inget att göra med graffiti, inte enligt komunens utsago iaf. Det kom in klagomål till kommunen om att väggen var för stor för att byggas utan bygglov. Så dem beslutade helt enkeltg att kapa den på mitten, hela bygglovsgrejjen är, om du frågar mig, bara ett svepskäl för att få bort väggen och alla "problem" den orsakar.

Som alla vet var det för bara några år sedan nolltolerans mot graffiti i lund (kanske fortfarande är nolltollerans på papper men samma stränga åtgärder iaktas ingte längre), spåren och vissa tankemönster sitter nog kvar hos många som har nått att säga till om.
Ja, det tycker jag definitivt också, att tjaffset med bygglovet fungerade som ett svepskäl för att få bort väggen. Den griniga kärringen med någon slags lungsjukdom, som alltid klagade på att hon inte kunde andas av sprayfärgen, som bor (eller har hon dött än?) bredvid är det antagligen inte bara jag som har stött på.

Nolltolerans råder i Lund YES, de införde det hösten 2006 efter att anmälningarna för klotter började nå samma höjder som vid millenieskiftet. Nolltoleransen går till stor del ut på att använda paragraf 19 (kroppsvisitering osv) i större utsträckning. Men det gick inte så bra minns jag, klottret fortsatte öka ändå trots nolltoleransen. LKF har 24 timmars-policyn, och bör väl ha tecknat ett nytt avtal med Klottrets fiende no.1 vid det här laget.
Citera
2009-01-16, 16:47
Medlem
Fauntleroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Vad tycker ni om MTS och HEDS då? två ganska nya crews(?) i Lund. Jag gillar sätter MTS lägger sina M.
MTS lägger otroligt fula tags enligt mig. M'en är inte snygga. HEDS lägger väl helt OK tags.
Citera
2009-01-16, 17:35
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
MTS lägger otroligt fula tags enligt mig. M'en är inte snygga. HEDS lägger väl helt OK tags.

Det känns som att någon i MTS har ganska bra flow ändå. Tänker väl egentligen på en tag som sitter på hemköp i centrum. Btw, fan va de väggarna där bak är fula just nu. Bara en jävla massa kladd. inget vettigt. Sitter väl någon Ok Lux tag där.
Citera
2009-01-16, 17:38
Medlem
Fauntleroys avatar
Citat:
Det känns som att någon i MTS har ganska bra flow ändå. Tänker väl egentligen på en tag som sitter på hemköp i centrum. Btw, fan va de väggarna där bak är fula just nu. Bara en jävla massa kladd. inget vettigt. Sitter väl någon Ok Lux tag där.
Tycker det ser trevligt ut med en massa tags, bättre än ingenting. Hoppas mer på att ingen målar där så det inte buffas! Ironiskt nog så buffar dom väggen bredvid, men inte på annonserna...
Citera
2009-01-16, 17:46
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
Tycker det ser trevligt ut med en massa tags, bättre än ingenting. Hoppas mer på att ingen målar där så det inte buffas! Ironiskt nog så buffar dom väggen bredvid, men inte på annonserna...

Har också tänkt på det. Lägger man något på väggen bredvid kan man räkna med att det buffas inom ett par dagar. Så gör de på flera ställen, har aldrig förstått varför.

De kan buffa delar av en vägg hur mycket som helst, men låta en annan del av samma vägg stå orörd i flera månader.
Citera
2009-01-16, 18:15
Medlem
pENNYs avatar
Citat:

MTS slår mig på ett sätt som säger att dom ändå kan måla och kommer bli bättre, Heds har väl inte kommit lika långt på vägen. Heds hamnar väl i samma hög som SLN och dom så länge.
Citera
2009-01-16, 21:43
Medlem
Disembowlers avatar
Kan någon Lundapåg ge oss en sammafattning av graffen i Lund anno 2008?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in