2008-03-08, 15:54
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Ikon som kör för vilket crew?

Ikon som lirar i DNA
Citera
2008-03-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinocchio
AQ32s crew tags är lite utsprida i hbg. Men på både pålsjö famet och husensjö området kan du se AQ32s tags. Om man tittar sig omkring lite extra i stan så kan man också se några där. Väldigt snygga och välgjorda tags faktiskt iaf Epoks.

oh, herrejävlar? nu blev jag sur! Epoks tags ser ju förfan ut som han har tagit en stencil och sprayat ifrån, eller snott bokstäver från något textsnitt på internet, likaså tako. Kallar du det för fina tags? Dessutom har SWC funnits max 1 år, så försök inte med någon jävla självrepp nu, för jag är förbannad... De springer runder och drar över oldschooltags från i början av 2000-talet, och ni reppar dem? Vad händer med HBGs såkallade graffitiscen?!

Citera
2008-03-08, 20:18
Medlem
Pinocchios avatar
okej, då har vi nog sätt olika tags! Det jag har sätt me epok har faktiskt varit rätt schyst.. men tako han e en jävla hycklare Om du anklagar mig för att
ge fame till ngn så är du dock inne på helt jävla fel spår
Citera
2008-03-09, 01:21
Medlem
laziales avatar
Vad ska man säga om HBGs scen? När jag är på besök i Helsingborg brukar jag promenera uppifrån Pålsjö skog, det finns en tågtunnel(ligger en gång tunnel bredvid)uppe vid pålsjö östra. Om du hittar den lär du se mycket grafitti, finns då en gångtunnel bredvid där man alltid hittar kannor som konstigt nog nästan aldrig är tomma. Gå ned mot hamnen där du lär se lite tags, prova rör dig runt tågspåren i Tågaborg/Pålsjö området. Nere vid de här lyxlägenheterna vid norra hamnen lär du se ett antal throwups. Är i Helsingborg 3-4ggr per år och det känns som att "uppdateringen" av målningar är seg. Skulle vilja se en mer streetart inriktad scen i HBG. Dessutom kan ni se throwups på lastbilar lite varstans. Ni får inte glömma den färgglada tunneln ute i Rydebäck.

Är inte insatt i olika crews i Helsingborg men min gissning är att vi skulle kunna likna den med Helsingborgs huliganscen. Man sammarbetar med danskar, i en sammandrabbning där frontline är på ena sidan kommer du definitivt möta en/flera danskar. Jag skulle tro att samma sak på graffscenen, att målarna ifrån Helsingborg åker över till Danmark för att måla. Om du tar tåget ifrån Helsingör-Hovendbanegården lär du spotta ett antal godbitar(ex den enorma rollade MOA målningen).

Helsingborgs graffscen skulle behöva ett uppsving och jag tror att om man inte redan har det, borde man då hooka med danskar som då skulle åka över för att piffa upp staden grafittimässigt.
Citera
2008-03-09, 02:48
Medlem
AXLETTIs avatar
Själv kom jag nyss hem från ett uppdrag i vår vackra innerstad. Underbar natt!
Citera
2008-03-09, 03:02
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laziale
Man sammarbetar med danskar, i en sammandrabbning där frontline är på ena sidan kommer du definitivt möta en/flera danskar. Jag skulle tro att samma sak på graffscenen, att målarna ifrån Helsingborg åker över till Danmark för att måla.

Det målas mest längs linjen söderut. Mot Malmöhållet alltså. Sen är det ju galet lågt antal writers här i Helsingborg jämfört med invånare.
Citera
2008-03-09, 19:00
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
Det målas mest längs linjen söderut. Mot Malmöhållet alltså. Sen är det ju galet lågt antal writers här i Helsingborg jämfört med invånare.

Och dom få målare som finns är toys som ger upp efter ett tag..

Det är så synd, för det skulle behövas mer graff här
Citera
2008-03-09, 19:55
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Och dom få målare som finns är toys som ger upp efter ett tag..

Det är så synd, för det skulle behövas mer graff här

Det håller jag knappast med om. Finns ett gäng duktiga snubbar. Jag räknar inte ens med toysen när jag tänker på stadens vandaler, de är ju urusla!
Citera
2008-03-09, 20:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
Det håller jag knappast med om. Finns ett gäng duktiga snubbar. Jag räknar inte ens med toysen när jag tänker på stadens vandaler, de är ju urusla!

Dom flesta menar jag.

Visst. Finns några sköna lirare, men det känns som att scenen här håller på att dö ut.

Men vem vet.
Kanske kommer det en ny generation snart
Citera
2008-03-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Dom flesta menar jag.

Visst. Finns några sköna lirare, men det känns som att scenen här håller på att dö ut.

Men vem vet.
Kanske kommer det en ny generation snart

Nämn gärna några sköna lirare som är aktiva i helsingborg, jag ser typ bara massa flummiga tags här och var när jag är här! Skulle va kul och veta vilka som fortfarande kör! Tycker det är riktigt trist att sosw inte kör längre

Peace!
-Childish
Citera
2008-03-09, 21:18
Medlem
Pinocchios avatar
Jag tycker det borde komma upp lite fler pieces runt om Hbg. Ibland när du är ute och går så ser du en halv bra piece i ngn gång tunnel men det syns aldrig ngt i vår innerstad.

Pinocchio.
Citera
2008-03-09, 21:20
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av childish
Nämn gärna några sköna lirare som är aktiva i helsingborg, jag ser typ bara massa flummiga tags här och var när jag är här! Skulle va kul och veta vilka som fortfarande kör! Tycker det är riktigt trist att sosw inte kör längre

Peace!
-Childish

Aws är rätt goa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in