2015-09-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Du förefaller vara rätt okunnig och scenen både i Malmö och Köpenhamn.

Köpenhamn har inte södra skandinaviens mest aktiva scen. De har Nordens mest aktiva och mångfacetterade scen.

Malmös scen är definitivt inte liten heller.

Jag ville inte uttrycka mig fel och säga att Köpenhamn har hela nordens största scen när jag inte har varit i Stockholm eller någon storstad utanför Skåne.
Jag skulle säga att Malmö har inte en stor scen jämfört med Köpenhamn.
Citera
2015-09-19, 15:00
Medlem
Citat:

Det räcker med att titta på graffalphas hemsida för att inse att både Malmö och Köpenhamn är Nordens epicentrum för graffiti. Både GBG och STHLM ligger definitivt i lä där. Och samma gäller Helsingfors och Oslo.

http://www.kimmatthiesen.dk/

Det går väl inte riktig att jämföra städernas scener genom att bara kolla på tågen/städerna, det saneras mer i Göteborg och ännu mer i Stockholm.
Citera
2015-09-19, 21:52
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Det går väl inte riktig att jämföra städernas scener genom att bara kolla på tågen/städerna, det saneras mer i Göteborg och ännu mer i Stockholm.

Säkert, med det läggs väl upp bilder?
Citera
2015-09-20, 09:10
Medlem
Polkakolas avatar
Citat:
Säkert, med det läggs väl upp bilder?

Svenska tågscenen är rätt så hemlig. Inte allt som åker upp på instagram, förövrigt känns det rätt luddigt att jämföra städer på det där sättet. Stora skillander och helt olika förutsättningar
Citera
2015-09-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rus83
Jag är sällan i L-town så citera inte vad jag säger. Säkert 1 crew som kör eller några enskilda killar.
Men eftersom Malmö, Sveriges tredje största stad, har inte en stor scen tvivlar jag på att Lund har ens en synbar en.
Men det finns en ljus sida med en liten graffiti scen i Sverige: mycket lättare att synas om man är dedikerad och har kört länge
Dock är det väldigt trist med det också. För det mesta kör ju bara folk i ett par månader eller år sen slutar dem, eller så slutar dem direkt efter dem har torskat för första gången.
I Malmö är det samma crews och nybörjare som bombar i samma stil på samma ställe.
Vet inte om crews som gör pieces och burners här i Malmö, tror att det finns några men kommer inte ihåg några namn.
Åk över bron till Köpenhavanna. Det är den största scenen i Södra Skandinavien och den enda danska staden som har en aktiv scen.

Själv väntar jag på att gå ut och bomba efter plugget har blivit mindre stressande.

Lycka till och ha kul!
nästan inget i det här inlägget stämmer, 0 koll bre.
Citera
2015-09-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Sådana kommentarer gör ingen jävla nytta. Rätta honom istället för att bara skriva att han har fel.
Citera
2015-09-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Jag sade att du inte skulle citera mig, så gör du det ändå.
Citera
2015-09-30, 21:40
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/lund/klott...g-ner-filmare/

Citat:
När en man i 50-årsåldern på tisdagskvällen såg två personer som klottrade på Apelskolan i centrala Lund började han filma dem. En kort stund senare slogs han till marken och fick kameran förstörd.
Citera
2015-10-02, 02:22
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffalpha
http://www.sydsvenskan.se/lund/klott...g-ner-filmare/

Haha knas på riktigt!
Citera
2015-10-02, 02:58
Medlem
Ogillar våld. Men ändå bra så kanske färre leker vardagshjälte.
Citera
2015-10-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Ogillar våld. Men ändå bra så kanske färre leker vardagshjälte.
Ja, folk verkar ju aldrig förstå att personer som håller på med kriminella handlingar lätt misshandlar de som försöker sätta dit dem.

Det var väl någon som typ hade huggit en väktare/polis eller liknande med kniv också. Hoppas Svensson snart börjar förstå att klottrare inte är till största del 14-åringar utan seriösa, vuxna människor.
Citera
2015-10-02, 17:04
Medlem
Polkakolas avatar
Det där är ju inte direkt något att skryta om, bara skräckbeteende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in