Citat:
Ursprungligen postat av
Fappy11
Okej, tack för länken, Synd med Lund, när jag bodde där för ett par år sen så var det ganska aktivt tyckte jag, tags och målningar av Dinma, Ay, Wzup, Boof, Ehg, osv..
Jag är sällan i L-town så citera inte vad jag säger. Säkert 1 crew som kör eller några enskilda killar.
Men eftersom Malmö, Sveriges tredje största stad, har inte en stor scen tvivlar jag på att Lund har ens en synbar en.
Men det finns en ljus sida med en liten graffiti scen i Sverige: mycket lättare att synas om man är dedikerad och har kört länge
Dock är det väldigt trist med det också. För det mesta kör ju bara folk i ett par månader eller år sen slutar dem, eller så slutar dem direkt efter dem har torskat för första gången.
I Malmö är det samma crews och nybörjare som bombar i samma stil på samma ställe.
Vet inte om crews som gör pieces och burners här i Malmö, tror att det finns några men kommer inte ihåg några namn.
Åk över bron till Köpenhavanna. Det är den största scenen i Södra Skandinavien och den enda danska staden som har en aktiv scen.
Själv väntar jag på att gå ut och bomba efter plugget har blivit mindre stressande.
Lycka till och ha kul!