2015-07-25, 22:38
Medlem
Ibp-Graffits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rus83
Gjorde en tråd om Malmö men jag får posta här istället.
Tänkte fråga hur det är med graffiti i Malmö.
Jag är lite nojjig att bomba mitt inne i stan just innan midnatt.
Kan inte komma på något ställe som inte är omringad med vägar och lägenheter.
Antar att man kan bomba under natten, tyvärr är det inte en möjlighet just nu.
Något tips?

Varför kan du inte bomba under natten? Du kan ju annars bara köra med luva och nåt framför ansiktet och sen bomba på och hör du snuten eller nåt på bara kubba.
Citera
2015-07-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibp-Graffit
Varför kan du inte bomba under natten? Du kan ju annars bara köra med luva och nåt framför ansiktet och sen bomba på och hör du snuten eller nåt på bara kubba.

Till min förvåning är det inte mycket folk utomhus på en lördagsafton.
Jag tog också eran tips på hur man undviker att torska.
Såg ingen polisbil, däremot såg jag en Securitas bil köra förbi mig.
Ni som bor I Malmö kan se upp för några fula tags .
Whoops: svär på allt brushan nu kommer aina se min post och raida mig med fett swat teams bror
Citera
2015-07-26, 01:11
Medlem
Ibp-Graffits avatar
Citat:
Till min förvåning är det inte mycket folk utomhus på en lördagsafton.
Jag tog också eran tips på hur man undviker att torska.
Såg ingen polisbil, däremot såg jag en Securitas bil köra förbi mig.
Ni som bor I Malmö kan se upp för några fula tags .
Whoops: svär på allt brushan nu kommer aina se min post och raida mig med fett swat teams bror

Aa wallah akta dig bree
Citera
2015-09-14, 22:43
Medlem
Fappy11s avatar
Nån som har lust att uppdatera hur scenen ser ut i Malmö/Lund osv för tillfället? Är det nån som kör? Graffscenen i Helsingborg har vad jag vet dött ut helt iallafall, knappt nån som kör. Verkar som att denna tråden dött också
Citera
2015-09-14, 23:06
Medlem
19Liga14Cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Nån som har lust att uppdatera hur scenen ser ut i Malmö/Lund osv för tillfället? Är det nån som kör? Graffscenen i Helsingborg har vad jag vet dött ut helt iallafall, knappt nån som kör. Verkar som att denna tråden dött också

Ut och kolla på gatorna/linjen/tågen, syns direkt vilka som kör

eller bara in på tumblr så hittar du också ganska snabbt
Citera
2015-09-15, 00:33
Medlem
Citat:

Malmö:
http://21230malmo.tumblr.com/

De som bombar mest är nog TRC och en meh tag och några toys.
Tåg har jag ingen aning om, kolla länken.
Lund? Har typ inte ens sett en tag där.
Citera
2015-09-15, 18:58
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Malmö:
http://21230malmo.tumblr.com/

De som bombar mest är nog TRC och en meh tag och några toys.
Tåg har jag ingen aning om, kolla länken.
Lund? Har typ inte ens sett en tag där.
Okej, tack för länken, Synd med Lund, när jag bodde där för ett par år sen så var det ganska aktivt tyckte jag, tags och målningar av Dinma, Ay, Wzup, Boof, Ehg, osv..
Citera
2015-09-15, 20:37
Medlem
PRC har börjat köra i Lund igen vilket är jävligt ballt!
Citera
2015-09-16, 08:50
Medlem
Citat:
Okej, tack för länken, Synd med Lund, när jag bodde där för ett par år sen så var det ganska aktivt tyckte jag, tags och målningar av Dinma, Ay, Wzup, Boof, Ehg, osv..
Jag är sällan i L-town så citera inte vad jag säger. Säkert 1 crew som kör eller några enskilda killar.
Men eftersom Malmö, Sveriges tredje största stad, har inte en stor scen tvivlar jag på att Lund har ens en synbar en.
Men det finns en ljus sida med en liten graffiti scen i Sverige: mycket lättare att synas om man är dedikerad och har kört länge
Dock är det väldigt trist med det också. För det mesta kör ju bara folk i ett par månader eller år sen slutar dem, eller så slutar dem direkt efter dem har torskat för första gången.
I Malmö är det samma crews och nybörjare som bombar i samma stil på samma ställe.
Vet inte om crews som gör pieces och burners här i Malmö, tror att det finns några men kommer inte ihåg några namn.
Åk över bron till Köpenhavanna. Det är den största scenen i Södra Skandinavien och den enda danska staden som har en aktiv scen.

Själv väntar jag på att gå ut och bomba efter plugget har blivit mindre stressande.

Lycka till och ha kul!
Citera
2015-09-16, 16:32
Medlem
Citat:
Jag är sällan i L-town så citera inte vad jag säger. Säkert 1 crew som kör eller några enskilda killar.
Men eftersom Malmö, Sveriges tredje största stad, har inte en stor scen tvivlar jag på att Lund har ens en synbar en.
Men det finns en ljus sida med en liten graffiti scen i Sverige: mycket lättare att synas om man är dedikerad och har kört länge
Dock är det väldigt trist med det också. För det mesta kör ju bara folk i ett par månader eller år sen slutar dem, eller så slutar dem direkt efter dem har torskat för första gången.
I Malmö är det samma crews och nybörjare som bombar i samma stil på samma ställe.
Vet inte om crews som gör pieces och burners här i Malmö, tror att det finns några men kommer inte ihåg några namn.
Åk över bron till Köpenhavanna. Det är den största scenen i Södra Skandinavien och den enda danska staden som har en aktiv scen.

Själv väntar jag på att gå ut och bomba efter plugget har blivit mindre stressande.

Lycka till och ha kul!

Hmm.. Lund har ju dock historiskt sett under början av 00-talet haft en väldigt levande och aktiv scen, under guldåren var det fan större scen i Lund än Malmö!
Nuförtiden är det ju dock inte så många som håller på men det finns väl en handfull individer som kör på ganska ihärdigt. Dom crew-namn som syns mest är väl typ IDS, HP, WBC men även gamla klassiska som DKE och KC slänger ju upp några nya tags emellanåt fortfarande efter alla dessa år faktiskt..
Senast redigerad av prospector 2015-09-16 kl. 16:43.
Citera
2015-09-18, 08:36
Medlem
ssdds avatar
Fick ett mess av en polare nyss att det stod ett tåg på Kristianstad C men "en hel vagn målad i rött med texten I hate Mondays" , då han inte är så insatt så vet jag varken vilken linje det rullar eller om det är ötåg eller pågan!
Hoppas på att någon här sitter på info och kanske en bild?!
Citera
2015-09-19, 11:25
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:

Lycka till och ha kul!

Du förefaller vara rätt okunnig och scenen både i Malmö och Köpenhamn.

Köpenhamn har inte södra skandinaviens mest aktiva scen. De har Nordens mest aktiva och mångfacetterade scen.

Malmös scen är definitivt inte liten heller.

Det räcker med att titta på graffalphas hemsida för att inse att både Malmö och Köpenhamn är Nordens epicentrum för graffiti. Både GBG och STHLM ligger definitivt i lä där. Och samma gäller Helsingfors och Oslo.

http://www.kimmatthiesen.dk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in