2011-01-05, 17:38
Medlem
Jepp Kefir kommer man ihåg.

Han var mycket duktig och en av få som jag vet som kom från Österlen och Simrishman.
Att han skulle bli polis var inget man trodde på den tiden han var som mest aktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av sLipad.
Såg att någon nämnde "Kefir" tidigare.

Kan ju meddela att denna gamla sverigemästare(?) ironiskt nog numera arbetar som polis, och kallar sig för "Kfer".

Måste iaf vara Sveriges bästa graffitimålande polis hehe (;
Undrar just vad kollegorna säger om hans hobby och bakgrund...

http://www.fotolog.com/thewholeyearinn/archive
http://streetfiles.org/kfer/photos/
http://kferarts.blogspot.com
http://www.google.se/#hl=sv&biw=1680&bih=895&q=kfer

Ni som är ute, har ni sett något på senare tid? :P
Citera
2011-01-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTF?
Snafr Kungg!!!
Tycker att Snafr är duktig på att komma upp.
Dock diggar jag inte det ryktet jag hört att han spitta Swet vid Mobilia.

Säga vad man vill om Swet men han är topdollar när det gäller graffiti och det ska respekteras....
Citera
2011-01-05, 18:33
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHolger
Jepp Kefir kommer man ihåg.

Han var mycket duktig och en av få som jag vet som kom från Österlen och Simrishman.
Att han skulle bli polis var inget man trodde på den tiden han var som mest aktiv.

Ja, KEFIR är nog den enda från österlen som levererat. Kul att han fortfarande kör faktiskt rätt tunga grejer samtidigt som man tydligt ser 90-tals stilen leva vidare. Roligt att en viss SOIA skrev KFER innan.
Citera
2011-01-05, 18:36
Medlem
Disembowlers avatar
Vad sjukt aktiv VOGUE har varit sedan i julas. Ser honom typ överallt.
Citera
2011-01-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrHolger
Tycker att Snafr är duktig på att komma upp.
Dock diggar jag inte det ryktet jag hört att han spitta Swet vid Mobilia.

Säga vad man vill om Swet men han är topdollar när det gäller graffiti och det ska respekteras....

Ja Snafr målar mycket, och ja han har spittat Swet vid mobilia, vet ej om han stod för Puppet spittningen men det är signat EHG
Citera
2011-01-05, 23:00
Medlem
WTF?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Ja Snafr målar mycket, och ja han har spittat Swet vid mobilia, vet ej om han stod för Puppet spittningen men det är signat EHG

Snafr kör väl där han vill köra helt enkelt.. Han påminner mig om CAP från Style Wars.
Jag kör var jag vill när jag vill, vem fan är du? fuck you.

Klockren mentalitet!
Citera
2011-01-06, 03:19
Medlem
latsomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Vad sjukt aktiv VOGUE har varit sedan i julas. Ser honom typ överallt.
Han kanske fick jätte många sprejburkar i julklapp.
Citera
2011-01-06, 05:54
Medlem
piprensarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latsomfan
Han kanske fick jätte många sprejburkar i julklapp.

Eller tog dem...
Citera
2011-01-06, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTF?
Snafr kör väl där han vill köra helt enkelt.. Han påminner mig om CAP från Style Wars.
Jag kör var jag vill när jag vill, vem fan är du? fuck you.

Klockren mentalitet!

Kör där han vill köra? Han körde inte över med en piece eller throw-up han körde över med en liten tag och ett meddelande och senare sträck, det ser jag mer som spitt
Citera
2011-01-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Kör där han vill köra? Han körde inte över med en piece eller throw-up han körde över med en liten tag och ett meddelande och senare sträck, det ser jag mer som spitt

Exakt malmöscenen behöver inte massa spitt. Tänk om vi inte hade haft influenser från DK var hade vi varit då? Förr i tiden var det alltid en kamratskap och man hade respekt för dem som kunde levera. Asså puppet och Swet det är tunga killar inom graffiti man borde tänka ur historisk perspektiv med, för utan dem hade inte Sverige och Malmöscenen varit lika berikad det kan jag lova. Hur kul är det inte att Swet drar med sig graffitimålare från världsscenen till Malmö.
Citera
2011-01-06, 14:00
Medlem
Streckades swet och puppet pga att de gick över en dkehg? Verkar som folk har något emot swet, inte första gången någon går över hans grejer.
Citera
2011-01-06, 14:11
Medlem
Smygrökarns avatar
Har sett massa panels dom senaste dagarna, igår såg jag en 2 feta panels med nån character (tror det va en krokodil) på nya pågat i Helsingborgs yard, hann dock inte se vilket crew, gissar på SOSW. Sen när jag kom till knutan så såg jag en TRC panel på gamla påga, sen lite senare rullade det in en EHG också på gamla pågatåget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in