2010-12-08, 18:09
  #2713
Medlem
spaderfjortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiskick
Inte samma person sa jag ju!

Det gjorde du faktiskt.
Citera
2010-12-08, 22:52
  #2714
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Jag digga också EYS målningar även WONE, EEK kommer jag bara ihåg med bombning.
Kommer ihåg i högstadiet 97-98 så var där en snubbe med amerikansk brytning som snacka om graffiti, vad det kosta osv, han berätta till o med vad en Tag, Throw-Up och Piece var, rena rama graffitilektionerna för den som inte visste. Sen sa han att de största "crewet" i Malmö då var DNA och detta gick han runt o berätta på alla skolor så bra reklam för DNA :P

Jag har heller inte sett några kvalitets grejer från vare sig EYS eller EEK när det körde (tänkte ofta på Eek The CAT när jag såg hans tag). Emellertid var WONE en duktig målare. Han gjorde en massa blå gubbar som jag tyckte om. Annars var det fantastiskt vilken fame DNA hade, jag kommer ihåg hur koola högstadiegangstrarna gick och skröt om att de var med i DNA utan att vara det.

Jag var förresten med om samma sak en gång när jag var som mest aktiv. Det var en zigenare som hette Elvis som gick runt och sa till folk att han var min tag. Lustigt.

Kommer ni ihåg när EEK spittade någon TSM crew någon gång på Phuset? Sedan skrev TSM crew långa meddelanden till EEK om att han skulle få stryk och att han var ett benrangel hahaha. Träffade även en snubbe som påstod sig känna EEK och att han fick ett skadestånd på 100.000 och att han hade fastnat i en "haschpsykos". Mycket raketer folk brukade dra på den tiden.
Citera
2010-12-10, 20:48
  #2715
Medlem
Var ett MRD chrome rull på TV4 lokalnyheterna imorse vid 9 tiden, där var en till chrome piece men kunde ej se vad, har kollat på TV4 efter klippet men hitta inget.
Citera
2010-12-10, 20:57
  #2716
Medlem
latsomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Var ett MRD chrome rull på TV4 lokalnyheterna imorse vid 9 tiden, där var en till chrome piece men kunde ej se vad, har kollat på TV4 efter klippet men hitta inget.
Ohfan, var reportaget om graff?
Citera
2010-12-11, 00:47
  #2717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latsomfan
Ohfan, var reportaget om graff?

Nej, om att dom hade lite personal eller nått
Citera
2010-12-11, 08:46
  #2718
Medlem
WTF?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Jag har heller inte sett några kvalitets grejer från vare sig EYS eller EEK när det körde (tänkte ofta på Eek The CAT när jag såg hans tag). Emellertid var WONE en duktig målare. Han gjorde en massa blå gubbar som jag tyckte om. Annars var det fantastiskt vilken fame DNA hade, jag kommer ihåg hur koola högstadiegangstrarna gick och skröt om att de var med i DNA utan att vara det.

Jag var förresten med om samma sak en gång när jag var som mest aktiv. Det var en zigenare som hette Elvis som gick runt och sa till folk att han var min tag. Lustigt.

Kommer ni ihåg när EEK spittade någon TSM crew någon gång på Phuset? Sedan skrev TSM crew långa meddelanden till EEK om att han skulle få stryk och att han var ett benrangel hahaha. Träffade även en snubbe som påstod sig känna EEK och att han fick ett skadestånd på 100.000 och att han hade fastnat i en "haschpsykos". Mycket raketer folk brukade dra på den tiden.

skönt med lite nostalgi!

jag minns själv när jag började på scenen runt 97.. minns detta beef väl..
minns också den här amerikanska snubben som höll massa föreläsningar om graff osv..
ingen som minns när crack och made brukade köra p-huset anna varje malmöfestival?
dom stog alltid där sista dagen när det var fyrverkerier från parkeringshuset. dom rollade stora pieces och hade flera hundra människor som publik. ett år var jag där och träffade crack och den här amerikanska snubben. amerikanaren babblade mest på om polisen i USA och hans tjej var allmänt korkad. tyckte han var ganska efterbliven..

mar signade också en av sina pieces "WACK! rör du mina påga igen slaktar jag dig"

malmöbeef var det väl varit rätt friskt med under de senare åren.
minns väl BUS-TRC samt BUS-NER runt 1999-2002(?).
kommer ihåg att det tisslades och tasslades en jävla massa kring detta.. har hört många
konstiga historier om möten och slagsmål men kan bara komma ihåg att 1 eller 2 av dom stämmer på riktigt.... fan vilka jävla skvallertanter writers är!

enligt mig hade skåne sin glansperiod 95-2004.. kommer ihåg att jag såg upp till DNA, HM, DLB, TSM, DSV, TNL osv... som sedan togs över av NER/KC och dom har hållt igång jävligt bra sen dess.

är inte alls insatt på scenen i dagsläget men har en del goda minnen och polare som fortfarande kör..

mvh
Citera
2010-12-11, 15:23
  #2719
Medlem
jonnizs avatar
Tågscenen är helt otrolig just nu.

Såg totalt 3 tåg förra veckan. Alla dessa tågen var målade! Grymt!

Dock är godstågen tämligen omålade..
Citera
2010-12-11, 23:56
  #2720
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF?
skönt med lite nostalgi!

jag minns själv när jag började på scenen runt 97.. minns detta beef väl..
minns också den här amerikanska snubben som höll massa föreläsningar om graff osv..
ingen som minns när crack och made brukade köra p-huset anna varje malmöfestival?
dom stog alltid där sista dagen när det var fyrverkerier från parkeringshuset. dom rollade stora pieces och hade flera hundra människor som publik. ett år var jag där och träffade crack och den här amerikanska snubben. amerikanaren babblade mest på om polisen i USA och hans tjej var allmänt korkad. tyckte han var ganska efterbliven..

mar signade också en av sina pieces "WACK! rör du mina påga igen slaktar jag dig"

malmöbeef var det väl varit rätt friskt med under de senare åren.
minns väl BUS-TRC samt BUS-NER runt 1999-2002(?).
kommer ihåg att det tisslades och tasslades en jävla massa kring detta.. har hört många
konstiga historier om möten och slagsmål men kan bara komma ihåg att 1 eller 2 av dom stämmer på riktigt.... fan vilka jävla skvallertanter writers är!

enligt mig hade skåne sin glansperiod 95-2004.. kommer ihåg att jag såg upp till DNA, HM, DLB, TSM, DSV, TNL osv... som sedan togs över av NER/KC och dom har hållt igång jävligt bra sen dess.

är inte alls insatt på scenen i dagsläget men har en del goda minnen och polare som fortfarande kör..

mvh

Var det inte ett beef mellan WONE och MAR och ASK också? Hörde ett rykte om att WONE spittade deras grejer under en annan tag, DENS.

Vem var den amerikanska snubben? Målade han själv? Eller var han bara en groupie?

Egentligen, vad jag förstår så var det inte så mycket beef mellan NER och BUS som rykterna säger. Minns att jag frågade CRACK ang den piecen där mar på sitt dyslektiska sätt lovade att slå honom, men de hade snackat kort därefter och uppenbarligen var det lugnt. BUS målade en del i yarden och av någon anledning så var det ok enligt NER. Vet inte varför de började bråka ibland. Däremot gillade jag inte kuppen mot STAB.

Dessutom var det även en beef BUS vs TRC, samt BUS vs OHS. OHS vs TRC, NER vs TRC, NER vs DKE osv. Egentligen tyckte jag att allt beefande var barnsligt. Visst det fanns en poäng i att inte knasa upp yarden, men det skulle kunna göras på ett mer vettigt sätt. Å andra sidan så var alla rätt unga då och troligen så resonerar folk annorlunda idag.

Ett annat rykte var att DKE målade i HBG och fick stryk av HEOR samt fick vänta tills han var färdig med sin panel innan de fick lämna yarden.

En annan kul sak innan internet var alla meddelanden som målare skrev till varandra i tunnlar och på phuset. Som det är bara "ARAK som battlar AEG, inte vi andra i DLB." Eller sluta battla oss osv.
Citera
2010-12-11, 23:56
  #2721
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Tågscenen är helt otrolig just nu.

Såg totalt 3 tåg förra veckan. Alla dessa tågen var målade! Grymt!

Dock är godstågen tämligen omålade..

Stämmer, såg en krom-EHG på ett öresundståg nyligen.
Citera
2010-12-13, 16:45
  #2722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Var ett MRD chrome rull på TV4 lokalnyheterna imorse vid 9 tiden, där var en till chrome piece men kunde ej se vad, har kollat på TV4 efter klippet men hitta inget.
OMG MRD om inte ögonen ljuger för mig.
Citera
2010-12-13, 16:46
  #2723
Medlem
bästa tråden på länge!
Citera
2010-12-13, 19:40
  #2724
Medlem
Någon som kör i Helsingborg eller i närheten?, hade varit kul att ha någon att graffa med ute på kvällarna nu i vinter då jag kör själv numera eftersom polarna torskat och lagt ner nyligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in