Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-23, 09:50
Medlem
delincuentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandal
Aha då tänker vi på samma ställe sig.. hur många bor det i lund?

76 188 invånare år 2005, enligt wikipedia.

Fan lund är lätt den schysstaste staden jag besökt och då har jag besökt en jävla massa städer runt om i europa! Synd bara att dom inte har nån shop där, nog för att man kan handla burkar m.m på drewex i malmö om man bor i lund.
Citera
2008-07-23, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fullodum
Bårslöv några kilometer utanför Helsingborg vid preemmacken, suttit sen -94 :
http://i38.tinypic.com/25k55ko.jpg

På andra sidan:
http://i34.tinypic.com/2ni6w75.jpg

I närheten av macken på Högaborg:
http://i38.tinypic.com/oa900i.jpg

Den här har ju jag gjort (Bårslövsfotot)! Gubben i alla fall...
Kul att se sina gamla verk dyka upp här och var på nätet
Citera
2008-07-25, 00:14
Medlem
WTF?s avatar
Hur är det egentligen med graffen i Skånes alla hörn?

Malmö verkar få en ny aktiv generation vilket är verkligen välbehövt. Tycker att det har varit ganska lite nya målare sedan 98-01.

Ner och Trc regerar scenen, punkt slut.
Det är fett med deras sk beef, fastän Trc inte spittat något överhuvudtaget (vad jag sett) av Ner utan bara gått över tags eller throwupss igen, och igen och igen. ska bli kull att se hur det hela slutar. Trc har otroligt mkt uppe Malmö C-Svågertorp, men Ner har tagit över hela möllan och stan sedan Leon och Thed flyttat(?) till malmö.

Rack har som sagt också tillfört malmö med en djävla massa.
Han har mördat hela möllan med omnejd och vad jag vet även kört många panels. de andra i dke har jag dock inte så bra koll på men har hört att vissa är på -semester- o´dyl

Noms har kört sjukt mycket även han, med gäster från lund (ariel,a-dawg,pixr,zion m fl.)

Roots kör mkt throw-ups och characters, panels på öresundstågen och tags med rollertags/färgspruta

Ehg har jag inte sett mkt av men pins bombar i perioder och kör p huset ibland, FHOE (badr,igor) kör friskt med tags på möllan. fet stil tycker jag

Lund då? Skånes mest målartäta stad 2000-2002, men vad händer nu?

Fool och co kör på som vanligt. AY och DINMA har jag också sett mycket av.
Boof, Wzup och Cazper ocskå. Sistnämnda har verkligen förstört hela lund centrum med färgspruta.

Landskrona? Har aldrig sett mycket nytt där, det enda crewet jag känner till är 313 vilket knappast är aktivt?

Dom kom inte från Landskrona, dom kom från Kävlinge.
tvillingarna.. 313 = CM alltså Criminal Minded. De körde väl TOONS också?
Don - Sim? Vem var det? minns att de ristat jävligt många rutor inne i pågatågen runt 2001..

Kristianstad? Riktigt stilcentrum på 90-talet med SW och FR, men vad händer idag?

Körde SW i kstd? det har jag missat.
Det är lux som har lite där skulle jag tro. Annars ganska dött.

Helsingborg? samma här mycket på 90-talet och mycket utbyte med danmark, men vad händer idag? är MFS aktiva? SDG? SOSW? MGMF?

SW kör inte särkilt mkt längre, tyvärr- deras stil var alltid lika fet.
JAg minns iaf deras battle mot SDG och "fick du knas?" målningen i nån fet tunnel. Ogle från SDG bor väl numera i malmö och kör mycket med gi.

f.ö har vi ju luffarna Dr också som kör en del men verkligen under godkänd standard.

Aber-FCK kör en hel del, schyssta grejer.

Vila i frid Shuk

disembowler - du verkar ha relativt god koll på scenen, kan det vara så att vi känner varandra? ge mig en ledtråd om vem du är, antingen här eller i pm..

f.ö är det jävligt många här som spekulerar alldeles för mycket och nämner saker som verkligen inte behövs nämnas. så snälla knip käft istället för att bara snacka en massa skit ni inte veet nåt om..

tack för mig
Senast redigerad av WTF? 2008-07-25 kl. 00:26.
Citera
2008-07-25, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av delincuente
76 188 invånare år 2005, enligt wikipedia.

Fan lund är lätt den schysstaste staden jag besökt och då har jag besökt en jävla massa städer runt om i europa! Synd bara att dom inte har nån shop där, nog för att man kan handla burkar m.m på drewex i malmö om man bor i lund.

Neeeej!

105 045 invånare!
Citera
2008-07-25, 01:32
Medlem
delincuentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch-Tomte
Neeeej!

105 045 invånare!

Aa i hela kommunen är de så mycket! Men i själva stan är de 76188..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lund

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lunds_kommun
Citera
2008-07-25, 13:30
Medlem
Kul tråd det här!
Citera
2008-07-25, 14:47
Medlem
delincuentes avatar
Nån som vet mer om lund, finns det nåt man absolut inte bör missa? Fames och dylikt?

Man kanske borde langa upp lite bilder man knäppt under sina vistelser i skåne..
Citera
2008-07-25, 15:36
Medlem
hehe123s avatar
Citat:
Nån som vet mer om lund, finns det nåt man absolut inte bör missa? Fames och dylikt?

Man kanske borde langa upp lite bilder man knäppt under sina vistelser i skåne..
Finns ett fame i närheten av smålands nation. En gammal tågstation med massa målningar inuti. Har dock hört att dem ska riva stället vilket är rätt synd. Annars kan man ju gå längs tågspåret, finns rätt mycket att kolla på Kan gå ut och fota lite om det finns något intresse för det!
Citera
2008-07-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTF?
Hur är det egentligen med graffen i Skånes alla hörn?

Malmö verkar få en ny aktiv generation vilket är verkligen välbehövt. Tycker att det har varit ganska lite nya målare sedan 98-01.

Ner och Trc regerar scenen, punkt slut.
Det är fett med deras sk beef, fastän Trc inte spittat något överhuvudtaget (vad jag sett) av Ner utan bara gått över tags eller throwupss igen, och igen och igen. ska bli kull att se hur det hela slutar. Trc har otroligt mkt uppe Malmö C-Svågertorp, men Ner har tagit över hela möllan och stan sedan Leon och Thed flyttat(?) till malmö.

Rack har som sagt också tillfört malmö med en djävla massa.
Han har mördat hela möllan med omnejd och vad jag vet även kört många panels. de andra i dke har jag dock inte så bra koll på men har hört att vissa är på -semester- o´dyl

Noms har kört sjukt mycket även han, med gäster från lund (ariel,a-dawg,pixr,zion m fl.)

Roots kör mkt throw-ups och characters, panels på öresundstågen och tags med rollertags/färgspruta

Ehg har jag inte sett mkt av men pins bombar i perioder och kör p huset ibland, FHOE (badr,igor) kör friskt med tags på möllan. fet stil tycker jag

Lund då? Skånes mest målartäta stad 2000-2002, men vad händer nu?

Fool och co kör på som vanligt. AY och DINMA har jag också sett mycket av.
Boof, Wzup och Cazper ocskå. Sistnämnda har verkligen förstört hela lund centrum med färgspruta.

Landskrona? Har aldrig sett mycket nytt där, det enda crewet jag känner till är 313 vilket knappast är aktivt?

Dom kom inte från Landskrona, dom kom från Kävlinge.
tvillingarna.. 313 = CM alltså Criminal Minded. De körde väl TOONS också?
Don - Sim? Vem var det? minns att de ristat jävligt många rutor inne i pågatågen runt 2001..

Kristianstad? Riktigt stilcentrum på 90-talet med SW och FR, men vad händer idag?

Körde SW i kstd? det har jag missat.
Det är lux som har lite där skulle jag tro. Annars ganska dött.

Helsingborg? samma här mycket på 90-talet och mycket utbyte med danmark, men vad händer idag? är MFS aktiva? SDG? SOSW? MGMF?

SW kör inte särkilt mkt längre, tyvärr- deras stil var alltid lika fet.
JAg minns iaf deras battle mot SDG och "fick du knas?" målningen i nån fet tunnel. Ogle från SDG bor väl numera i malmö och kör mycket med gi.

f.ö har vi ju luffarna Dr också som kör en del men verkligen under godkänd standard.

Aber-FCK kör en hel del, schyssta grejer.

Vila i frid Shuk

disembowler - du verkar ha relativt god koll på scenen, kan det vara så att vi känner varandra? ge mig en ledtråd om vem du är, antingen här eller i pm..

f.ö är det jävligt många här som spekulerar alldeles för mycket och nämner saker som verkligen inte behövs nämnas. så snälla knip käft istället för att bara snacka en massa skit ni inte veet nåt om..

tack för mig

SW startades i Krstd av Flare (Texas) så visst fanns vi där.
Men ska jag vara helt ärlig så var de dom i Hbg o Lund som körde mest.
Jag bor själv inte kvar men de jag ser när jag e där e i stort sett ren skit.
Lux drar rätt sköna tags men jag har inte sett nån målning med han va jag minns. Annars e där bara massa toyiga tags här o där, tyvärr.
Vi va faktiskt en hel del som höll på i slutet på 90-talet för att vara lilla Krstd.
Inte bara SW utan även andra. Men där målades aldrig lika mycket som i Malmö, Lund o Helsingborg. Hur som helst det va en rolig tid som man alltid kommer minnas nu när man e gammal.
Citera
2008-07-26, 00:13
Moderator
evilhoneys avatar
Chatt raderat.
//mod
Citera
2008-07-26, 02:38
Medlem
delincuentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehe123
Finns ett fame i närheten av smålands nation. En gammal tågstation med massa målningar inuti. Har dock hört att dem ska riva stället vilket är rätt synd. Annars kan man ju gå längs tågspåret, finns rätt mycket att kolla på Kan gå ut och fota lite om det finns något intresse för det!

jävlar, måste hinna besöka stället innan dom river!
Och ja, fa o fota, sånt uppskattas alltid!
Citera
2008-07-26, 23:10
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehe123

Vart har du hört att det ska rivas?

Citat:

Gå bort från lund mot Helsingborg eller mot Eslöv på spåren så precis där spåren delas, så finns det ganska mycket att se. Under Kung Oskars bro är det lite blandat med gamla och nya målningar, definitivt värt att kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in