Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Mmm, Blow är dett välkommet inslag. Även alla Swet prylar på cementa. Jag tycker att sedan BATES kom till Malmö är graffen mycket snyggare i Malmö. Sen att danskar som SABE, OPEL, WILS, DISAR, BESA, SOTEN, SKONE osv. har varit på besök har inte direkt varit negativt för kulturen. Även RACK:s närvaro i Malmö har skapat mer gatuaktivitet.
Två girls på ribban av GI. Tycker även att OGLEs(SDG) inlemmande i GI har höjt standarden på det som sker. 1000 Punx verkar också synas lite här och där men jag gissar på utsocknes graffare.
Dessutom tycker jag att våra unga förmågor WILES, KOSE, NIGHT/NITE, HASER, FUBIK är ett mycket välkommet inslag i graffscenen. Kul att det kommer nya graffare, senaste graff-boom var generationen född 1984. Hoppas 90-talisterna lyfter vår stad till nya höjder.
Även ER17/WIT, USUCK (nja), CE är värda att nämna. Unga, men på G. Det har faktiskt inte varit så mycket aktivitet bra på mycket länge.
Hoppas på mycket aktivitet denna sommaren, mer färg på stadens ytor.
tack asså, jag trodde inte det fanns någon så insatt i skåne scenen på FB faktiskt men du visar på mäkta information ju.
Rack härstammar väl från malmö? Har för mig att han bara rest mycket det senaste halvåret.
1000 punx är däremot inte utsocknes, väldigt inbitna graffare när du upptäcker vilka/vem det är. Jag brukar inte hänga så mycket i malmö nu när jag slutat skolan men 1000 punx har verkligen börjat köra som fan med sin "gamla" tag och 1000 punx.
USUCK, är ganska små, såg dom bomba vid södraförstadsgatan i malmö mitt på dagen. Men jag uppskattar att dom kör.
Haser och Fubik riktigt guldgrabbar, sjukt att de kommit upp sig så snabbt(Iaf Fubik). Känns som att MRD sakerna förföljer mig, ser dom typ överallt.
Köpenhamn snubbarna bidrar till mycket wildstyle, dock känns det som att de förstör ganska mycket malmö graff också genom att "bläddra" bort malmö-stilen(Ner, Dke, Gi, Ohs, Roots) den stilen som har blivit uppbyggd nu på senare 2000-talet..
Edit: Noms (KC) Riktigt grym kille med mycket eld för graffen verkar det som, han har börjat köra som in i H-vete nu, både Malmö och Lund. Han har enligt mig den skönaste stilen just nu i skåne.