2008-07-05, 23:51
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Så en ny piece av dem förra vecka. GI alltså. TRC är väl ändå Malmös mest aktiva crew? De räknas väl.

Nänäa säger inte att Gi inte lägger pieces bara det att det mesta man ser av dom är lagligt/halv-lagligt. Tycker TRC bara håller linjen, för det mesta Malmö C - Svågertorp. Fast såklart kan man inte undgå att det kommit lite BLOW rull den senaste månaden.
Citera
2008-07-08, 22:32
Medlem
Disembowlers avatar
Mmm, Blow är dett välkommet inslag. Även alla Swet prylar på cementa. Jag tycker att sedan BATES kom till Malmö är graffen mycket snyggare i Malmö. Sen att danskar som SABE, OPEL, WILS, DISAR, BESA, SOTEN, SKONE osv. har varit på besök har inte direkt varit negativt för kulturen. Även RACK:s närvaro i Malmö har skapat mer gatuaktivitet.

Två girls på ribban av GI. Tycker även att OGLEs(SDG) inlemmande i GI har höjt standarden på det som sker. 1000 Punx verkar också synas lite här och där men jag gissar på utsocknes graffare.

Dessutom tycker jag att våra unga förmågor WILES, KOSE, NIGHT/NITE, HASER, FUBIK är ett mycket välkommet inslag i graffscenen. Kul att det kommer nya graffare, senaste graff-boom var generationen född 1984. Hoppas 90-talisterna lyfter vår stad till nya höjder.

Även ER17/WIT, USUCK (nja), CE är värda att nämna. Unga, men på G. Det har faktiskt inte varit så mycket aktivitet bra på mycket länge.

Hoppas på mycket aktivitet denna sommaren, mer färg på stadens ytor.
Citera
2008-07-09, 00:51
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Mmm, Blow är dett välkommet inslag. Även alla Swet prylar på cementa. Jag tycker att sedan BATES kom till Malmö är graffen mycket snyggare i Malmö. Sen att danskar som SABE, OPEL, WILS, DISAR, BESA, SOTEN, SKONE osv. har varit på besök har inte direkt varit negativt för kulturen. Även RACK:s närvaro i Malmö har skapat mer gatuaktivitet.

Två girls på ribban av GI. Tycker även att OGLEs(SDG) inlemmande i GI har höjt standarden på det som sker. 1000 Punx verkar också synas lite här och där men jag gissar på utsocknes graffare.

Dessutom tycker jag att våra unga förmågor WILES, KOSE, NIGHT/NITE, HASER, FUBIK är ett mycket välkommet inslag i graffscenen. Kul att det kommer nya graffare, senaste graff-boom var generationen född 1984. Hoppas 90-talisterna lyfter vår stad till nya höjder.

Även ER17/WIT, USUCK (nja), CE är värda att nämna. Unga, men på G. Det har faktiskt inte varit så mycket aktivitet bra på mycket länge.

Hoppas på mycket aktivitet denna sommaren, mer färg på stadens ytor.

tack asså, jag trodde inte det fanns någon så insatt i skåne scenen på FB faktiskt men du visar på mäkta information ju.

Rack härstammar väl från malmö? Har för mig att han bara rest mycket det senaste halvåret.

1000 punx är däremot inte utsocknes, väldigt inbitna graffare när du upptäcker vilka/vem det är. Jag brukar inte hänga så mycket i malmö nu när jag slutat skolan men 1000 punx har verkligen börjat köra som fan med sin "gamla" tag och 1000 punx.

USUCK, är ganska små, såg dom bomba vid södraförstadsgatan i malmö mitt på dagen. Men jag uppskattar att dom kör.

Haser och Fubik riktigt guldgrabbar, sjukt att de kommit upp sig så snabbt(Iaf Fubik). Känns som att MRD sakerna förföljer mig, ser dom typ överallt.

Köpenhamn snubbarna bidrar till mycket wildstyle, dock känns det som att de förstör ganska mycket malmö graff också genom att "bläddra" bort malmö-stilen(Ner, Dke, Gi, Ohs, Roots) den stilen som har blivit uppbyggd nu på senare 2000-talet..

Edit: Noms (KC) Riktigt grym kille med mycket eld för graffen verkar det som, han har börjat köra som in i H-vete nu, både Malmö och Lund. Han har enligt mig den skönaste stilen just nu i skåne.
Senast redigerad av pENNY 2008-07-09 kl. 00:54.
Citera
2008-07-09, 01:04
Medlem
Disembowlers avatar
Nejnej! Rack är tvättäkta Lundapåg! Men Han började köra i Malmö kring 2004! Trodde inte mycket på honom när han kom, men han är faktiskt den bästa i DKE idag I bland kan man ha fel.

Jag har svårt att tänka mig att 1000 punx är original malmö. De har ju ingen historia i Malmö. Men kul att de dyker upp.

Andra som har synts en del är ju WSR, massa tags och kromare. Najs, helt enkelt.

Innan tyckte jag Bek/Noms körde typisk tråkig tidig 00-tals lundastil. Men å andra sidan är det alltid trevligt att se hans tags dyka upp när så många andra tidigare aktiva har lagt ner de senaste åren.

Ehg verkar ha lagt ner verksamheten, rätta mig om jag har fel?
Citera
2008-07-09, 01:15
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Nejnej! Rack är tvättäkta Lundapåg! Men Han började köra i Malmö kring 2004! Trodde inte mycket på honom när han kom, men han är faktiskt den bästa i DKE idag I bland kan man ha fel.

Jag har svårt att tänka mig att 1000 punx är original malmö. De har ju ingen historia i Malmö. Men kul att de dyker upp.

Andra som har synts en del är ju WSR, massa tags och kromare. Najs, helt enkelt.

Innan tyckte jag Bek/Noms körde typisk tråkig tidig 00-tals lundastil. Men å andra sidan är det alltid trevligt att se hans tags dyka upp när så många andra tidigare aktiva har lagt ner de senaste åren.

Ehg verkar ha lagt ner verksamheten, rätta mig om jag har fel?

Ehg har jag ingen aning om men jag vet att Fubik körde lite med dom i början på året, tror inte att de har lagt ner helt iaf.

Att Rack är lundapåg kan jag iofs tänka mig men att han är den bästa i DKE tycker jag inte, Chile bombar ganska friskt men Wank tycker jag är den mest begåvade iaf.

Jag skickar ett pm om vem jag tror är 1000 punx iaf, så får du kanske lite klarhet.
Citera
2008-07-09, 01:22
Medlem
Disembowlers avatar
Chile/maks var ju en av de mest aktiva inom DKE innan. Gillar WANKs grejer mycket. Trevlig snubbe rent privat med. Helig gjorde ok grejer innan, även han duktig inom DKE.

Sen har jag inte sett något av DEKA OCH DOR ¨på länge...

Ang DKE så har jag inte sett något från PINS, DUST eller OUIE på länge.

U&IR1 är väl lite aktiv då och då med.
Citera
2008-07-09, 01:49
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Chile/maks var ju en av de mest aktiva inom DKE innan. Gillar WANKs grejer mycket. Trevlig snubbe rent privat med. Helig gjorde ok grejer innan, även han duktig inom DKE.

Sen har jag inte sett något av DEKA OCH DOR ¨på länge...

Ang DKE så har jag inte sett något från PINS, DUST eller OUIE på länge.

U&IR1 är väl lite aktiv då och då med.

U&IR1 har väldigt snygga tags och jag njuter verkligen när jag ser dom, har för mig att det var han som körde MADE innan?

Jo Wank är en väldigt trevlig kille, har bara träffat honom 1 gång men dom historierna som jag har hört, och som går runt i min vän-krets om hur Wank skulle vara överensstämmer inte alls med verkligheten. Verkar som att han har fått ett riktigt bad-boy rykte på sig.

Deka, har väl inte kört på länge? Har sett några nya tags av honom med något "nytt" crew som kör IMS (toys?) i lund. Chile/Maks hade väl nån beef med Fool innan, massor med gamla Fool pieces som vart överkörda med tags(gamla tags då). Fast Chile/Maks grejerna börja ju fadea bort nu, det är väldigt synd att han inte kör lika mycket längre.

Dinmas saker är väldigt cleana också, väldigt sjuka saker på deras flogg. Jag har inte jättekoll på deras saker men Scoop(ledaren?) tycker jag lägger jäkligt snygga saker.
Citera
2008-07-09, 01:56
Medlem
Disembowlers avatar
Visst är det samma snubbe!

Jag gillar ONES från Dinma!
Citera
2008-07-09, 02:01
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Visst är det samma snubbe!

Jag gillar ONES från Dinma!

ONES är väl från ROC från början med DIARE? Han har riktigt grym stil iaf, annars diggar jag MEAL från Dinma men han har lagt av tror jag, inte sett så mycket från honom på sistone, har han flytt landet? Han körde väldigt symmetriska pieces iaf.
Citera
2008-07-09, 02:03
Medlem
Disembowlers avatar
Nej, diare och ONES är vitt skilda personer.

Kul att de målade med franska PIMEN!
Citera
2008-07-09, 02:07
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Nej, diare och ONES är vitt skilda personer.

Kul att de målade med franska PIMEN!

Nejnej menade att Ones från början var med i ROC med Diare, att de är olika personer vet jag. Men han blev väländå inte dinma förräns förra året?
Citera
2008-07-09, 02:10
Medlem
Disembowlers avatar
Hehe, håller inte koll på dinma men gillar vissa grejer jag har sett. Deras gamla crew heter väl cowboys? haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in