2009-11-01, 18:25
Medlem
KillerBee87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Araknofobi
Du har inget där att göra, ett par crew hade blivit mindre glada på dig om du körde där inne...

Haha jag kör tåg om jag vill, finns inget crew som har ensamrätt...
Citera
2009-11-01, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillerBee87
Haha jag kör tåg om jag vill, finns inget crew som har ensamrätt...

rutinerat att fråga om spots på internet.
http://img380.imageshack.us/img380/6...615260970f.jpg
Ser de ut sådär så lär du iten bli så poppis
Citera
2009-11-02, 18:03
Medlem
Snabeltands avatar
Någon som håller inne på bilder från http://www.fotolog.com/dinma/52637356 innan väggen buffades?
Citera
2009-11-03, 11:09
Medlem
MassaGrejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetemannen
rutinerat att fråga om spots på internet.
http://img380.imageshack.us/img380/6...615260970f.jpg
Ser de ut sådär så lär du iten bli så poppis

Sett sämre grejer än det där, på rullandes tåg genom Sverige. Vem är du att bestämma vad som är snyggt eller inte inom en fri konstform?
Citera
2009-11-03, 11:25
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassaGrejer
Sett sämre grejer än det där, på rullandes tåg genom Sverige. Vem är du att bestämma vad som är snyggt eller inte inom en fri konstform?
Klart sämre grejer har rullat, men det rättfärdigar inte toys som vill måla tåg. Även om man kanske inte kan "bestämma", så brukar målningar av detta slag inte uppskattas generellt sätt. I övrigt ska toysen hålla sig borta från tågen, inte bara för att de kanske inte målar snyggt utan för att de förstör för andra.
Citera
2009-11-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Araknofobi
Du har inget där att göra, ett par crew hade blivit mindre glada på dig om du körde där inne...
Är de deras yard eller?
Det finns t.ex ett ställe där jag bor som jag o mitt crew målar mest och när de buffas, ska jag bli sur om andra målar där?
Var kan jag få reda på "reglerna" som gäller i Malmö angående var jag får och inte får måla?
Citera
2009-11-03, 15:03
Medlem
det är lönlöst att försöka förklara. Ni förstår inte helt enkelt.

http://www.youtube.com/watch?v=Wge_LPb3-oE
Citera
2009-11-03, 15:58
Medlem
KillerBee87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetemannen
det är lönlöst att försöka förklara. Ni förstår inte helt enkelt.

http://www.youtube.com/watch?v=Wge_LPb3-oE

Jo vi förstår att egoistiska graffitimålare vill ha den för sig själv.

Skulle den där filmen avskräcka mig eller?

Och du behöver inte oroa dig, jag kommer inte måla över någon.
Senast redigerad av KillerBee87 2009-11-03 kl. 16:07.
Citera
2009-11-03, 17:18
Medlem
Araknofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Är de deras yard eller?
Det finns t.ex ett ställe där jag bor som jag o mitt crew målar mest och när de buffas, ska jag bli sur om andra målar där?
Var kan jag få reda på "reglerna" som gäller i Malmö angående var jag får och inte får måla?

Är väl lite utav en oskriven regel som att inte köra över någon som är bättre osv. Man ska ligga på en viss nivå för att köra tåg, för att inte förstöra för de som verkligen går in för det. Jag känner t ex en kille som blev jagad och åkte på lite stryk när han körde där inne.
Citera
2009-11-03, 17:20
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillerBee87
Jo vi förstår att egoistiska graffitimålare vill ha den för sig själv.

Skulle den där filmen avskräcka mig eller?

Och du behöver inte oroa dig, jag kommer inte måla över någon.

Det handlar inte om att måla över någon. Det handlar om att ett/flera crews har målat där och tagit hand om yarden, utan att knasa sönder den. Om du sen rabblar in en lördagskväll och ska vara tuff och går på första bästa tåg och knasar upp skiten så förstör du ju för andra målare. Målare som har målat med måtta där för att dom ska kunna måla mer.

Vill du måla där så ta kontakt med ett malmö crew, fixa tillåtelse och kunskap om hur och när man kan måla där.
Citera
2009-11-03, 17:20
Medlem
Dödens avatar
Allt åt alla eller?

Förstår inte, som graffare "tar" man sig rätten att måla, man får inte tillstånd av någon..

Men nu ska tydligen vissa målare bestämma vad andra målare får och inte får göra?

Elitism och hyckleri?

Köra över är en annan sak, det har inget med tåg att göra.

Ps. regler är till för att brytas
Citera
2009-11-03, 17:31
Medlem
KillerBee87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pENNY
Det handlar inte om att måla över någon. Det handlar om att ett/flera crews har målat där och tagit hand om yarden, utan att knasa sönder den. Om du sen rabblar in en lördagskväll och ska vara tuff och går på första bästa tåg och knasar upp skiten så förstör du ju för andra målare. Målare som har målat med måtta där för att dom ska kunna måla mer.

Vill du måla där så ta kontakt med ett malmö crew, fixa tillåtelse och kunskap om hur och när man kan måla där.

Så långt tänkte jag inte, jag vill ju inte knasa för mig själv och andra. Men be om tillåtelse? Vad fan är det för något... Jag kommer att fråga om råd och sånt och om de sen inte vill ge mig det eller "tillåtelse" så är det väl upp till dem, jag kommer ändå dra dit där och måla även om jag måste komma beväpnad. Jag vill måla tåg, då gör jag det. Lite bakgrundsinformation om var det är minst knasrisk kan jag dock ta reda på.
Senast redigerad av KillerBee87 2009-11-03 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in