Nu anvnder jag bde Firefox och Safari, fast p Windows, s jag tar mig friheten hur som helst att svara...
Safari r en browser, som till skillnad frn Microsofts Internet Explorer, frtjnar respekt. Varfr? Just fr att Apple har implementerat ett utmrkt std fr webstandarder i Safari. Apple r verlag duktiga med detta. Bland annat har Apple i Quicktime implementerat ett hyfsat bra std fr MPEG-4 standarden. Apple r sledes bttre n Microsoft p bde web- och codec-standarder, vilket jag som industristandard-nrd uppmuntrar anvndandet av sdan mjukvara.
Men som bekant, har ven Firefox ett utmrkt std fr olika webstandarder (speciellt nu med Firefox 3). Och sedan r ju Firefox rent generellt en oslagbar browser med extensions. Utan extensions r dock Safari en minst lika bra browser som Firefox, men det r just extensions som gr att Firefox rockar.
Om det inte vore fr extensions s hade jag anvnt Opera p heltid. Och sedan undrar jag varfr du inte anvnder Opera p Mac? Funkar vl bra det ocks.
Tre stora browsers har jag djup respekt fr:
1) Firefox
2) Opera
3) Safari
Internet Explorer mste vi alla spotta p, hna, och blockera. Alla hackare som sprider Internet Explorer virus och dylikt: keep up the good work