• 1
  • 2
2008-06-17, 15:57
Medlem
skinner5000s avatar
Jag fr intrycket av att ungefr alla vljer att kra Firefox istllet fr Safari, min frga r d, varfr?

Jag tycker att Safari r lika snabbt om FF och har i vrigt samma funktioner, dremot har Safari inbyggd PDF lsare och lite annat smtt och gott som Firefox inte har i grundutfrande. Jag hller mig drfr fast vid Safari och via plugins s som Pithelmet kan man blocka reklam och liknande.
Citera
2008-06-17, 16:01
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Extensions skulle jag tippa p r en av de viktigare faktorerna..

Samt att firefox finns till fler plattformar s ifall man sitter vid olika OS kan man nd ha samma weblsare med de funktioner och grnssnitt man r van vid.
Citera
2008-06-17, 16:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Nu anvnder jag bde Firefox och Safari, fast p Windows, s jag tar mig friheten hur som helst att svara...

Safari r en browser, som till skillnad frn Microsofts Internet Explorer, frtjnar respekt. Varfr? Just fr att Apple har implementerat ett utmrkt std fr webstandarder i Safari. Apple r verlag duktiga med detta. Bland annat har Apple i Quicktime implementerat ett hyfsat bra std fr MPEG-4 standarden. Apple r sledes bttre n Microsoft p bde web- och codec-standarder, vilket jag som industristandard-nrd uppmuntrar anvndandet av sdan mjukvara.

Men som bekant, har ven Firefox ett utmrkt std fr olika webstandarder (speciellt nu med Firefox 3). Och sedan r ju Firefox rent generellt en oslagbar browser med extensions. Utan extensions r dock Safari en minst lika bra browser som Firefox, men det r just extensions som gr att Firefox rockar.

Om det inte vore fr extensions s hade jag anvnt Opera p heltid. Och sedan undrar jag varfr du inte anvnder Opera p Mac? Funkar vl bra det ocks.

Tre stora browsers har jag djup respekt fr:

1) Firefox
2) Opera
3) Safari

Internet Explorer mste vi alla spotta p, hna, och blockera. Alla hackare som sprider Internet Explorer virus och dylikt: keep up the good work
Citera
2008-06-17, 16:12
Medlem
Vad har Firefox som inte Safari har?

Snart ett vrldsrekord, h h.

Edit: Dr ppnade jag verkligen fr dig att promota din egen trd, EliasAlucard.
r det inte dagen D idag frresten?
Senast redigerad av Kimsan 2008-06-17 kl. 16:17.
Citera
2008-06-17, 16:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Snart ett vrldsrekord, h h.
Sannerligen:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=683536

Safari r som sagt en god browser, men i Firefox klass och niv kommer den inte riktigt i nrheten av.
Citera
2008-06-17, 16:23
Medlem
cammos avatar
Jag kr Firefox fr alla addons, synkar bokmrken mellan alla mina datorer ocks. Kr bde Mac och PC.
Citera
2008-06-17, 16:34
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
..synkar bokmrken mellan alla mina datorer ocks.

Hur d, om man fr frga?
Citera
2008-06-17, 17:18
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Jag fr intrycket av att ungefr alla vljer att kra Firefox istllet fr Safari, min frga r d, varfr?

Jag tycker att Safari r lika snabbt om FF och har i vrigt samma funktioner, dremot har Safari inbyggd PDF lsare och lite annat smtt och gott som Firefox inte har i grundutfrande. Jag hller mig drfr fast vid Safari och via plugins s som Pithelmet kan man blocka reklam och liknande.

Jag kr ocks safari till det mesta, dock s finns det vissa tjnster och sidor som krver en annan weblsare och d ger jag firefox en chans men safari knns mest anvndarvnligt fr mig.
Citera
2008-06-17, 18:06
Medlem
Buckners avatar
Jag har fresprkat FF lnge, men sedan ngot r tillbaka sitter jag till 95% i Safari.

Anledningen till att FF finns kvar lite fr mig r att vissa hemsidor helt enkelt funkar kass i Safari. Inte fr att Safari inte fljer standarden utan snarare fr att Firefox r snllare mot fulkoden p vissa sidor.

Safaris starttid r till dess frdel, men d fr man ocks klara sig utan addons som Redirect Remover som gr att man slipper extra klick p lnkar bland annat hrifrn Flashback.

Bda har fr och nackdelar och jag lr fortstta kra bda ven efter Safari 4 och Firefox 3
Citera
2008-06-17, 18:54
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Hur d, om man fr frga?

Jag anvnder http://www.foxmarks.com/ Tidigare krde jag googles men den var inte helt stabil.
Citera
2008-06-17, 19:09
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Jag anvnder http://www.foxmarks.com/ Tidigare krde jag googles men den var inte helt stabil.

Skall kollas upp.

Tack!
Citera
2008-06-17, 19:23
Medlem
Gimp_offers avatar
Jag testade safari ett tag fr att ge den en chans. Dock tergick jag till FF fr att ff drog mindre ram och cpu, ngot med min dator r ett mste att dra lite ram.

Dock anvnder jag opera nu fr min FF slutade funka utav ngon konstig anledning :S
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in