2008-06-18, 03:02
Medlem
datajesuss avatar
senaste safari r bttre n senaste firefox v2, dremot r inget bttre n firefox v3 som r final sedan ngra dagar
Citera
2008-06-27, 01:13
Medlem
dests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckner
Jag har fresprkat FF lnge, men sedan ngot r tillbaka sitter jag till 95% i Safari.

Anledningen till att FF finns kvar lite fr mig r att vissa hemsidor helt enkelt funkar kass i Safari. Inte fr att Safari inte fljer standarden utan snarare fr att Firefox r snllare mot fulkoden p vissa sidor.

Safaris starttid r till dess frdel, men d fr man ocks klara sig utan addons som Redirect Remover som gr att man slipper extra klick p lnkar bland annat hrifrn Flashback.

Bda har fr och nackdelar och jag lr fortstta kra bda ven efter Safari 4 och Firefox 3

Finns det inget som liknar redirect remover fr Safari? Blir ledsen varje gng nr jag ska ppna lnkar frn FB p mac.
Citera
2008-06-27, 12:55
Medlem
Fr mig r svaret enkelt, det r nmligen s enkelt att peka p ngra konkreta saker som gr att jag vljer Firefox framfr Safari.

1. Extensions. Mouse Gestures. Helt ovrdeligt fr mig nr jag sitter med laptop, vilket jag oftast gr. Det r nstan bara "g bakt" jag anvnder men det anvnds mycket.

2. Bokmrken. Jag gillar att ha en sidebar med bokmrken som oftast str ppen.

3. Amazingbar. Frsta intrycket var inte gott men nu lskar jag Firefox3:s "amazing bar", oerhrt smidigt att hitta rtt. Som exempel r det bara att skriva "fla mac" fr att komma till den hr avdelningen fr mig, den har helt revolutionerat mitt anvndande av adressfltet.
Citera
2008-06-28, 01:58
Medlem
Mindbullets avatar
p mac: i firefox, eller safari
finn det nn knappkombination som gr att adressfltet markeras och all text dr i markeras?
skitless just nu som ny macanvndare att behva springa upp dit med musen varje gng jag ska skriva in nt
Citera
2008-06-28, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbullet
p mac: i firefox, eller safari
finn det nn knappkombination som gr att adressfltet markeras och all text dr i markeras?
skitless just nu som ny macanvndare att behva springa upp dit med musen varje gng jag ska skriva in nt

Command+L. Ctrl+L i Windows. L fr "location", antar jag.
Citera
2008-06-28, 04:21
Medlem
Santadunks avatar
Jag gillar lnkarna man har uppe p firefox, under adressfltet. Kan man ha det p Safari ocks?
Citera
2008-06-28, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Jag gillar lnkarna man har uppe p firefox, under adressfltet. Kan man ha det p Safari ocks?
View > Show Bookmarks Bar
Citera
2008-06-28, 08:02
Medlem
miklons avatar
Man fr vl ge Firefox en chans nu nr version 3 finns ute, men hittills har jag alltid fredragit Safari.
Citera
2008-06-28, 08:28
Moderator
MondoBizarros avatar
Det r lite mrkligt det dr.
Jag gr mitt bsta fr att vara s lite fanboy som mjligt och har vid flera tillfllen gett Opera, Safari mfl browsers rliga chanser att visa vad de gr fr, men i slutndan knns de mest tunggrodda och inflexibla.

Att inte kunna frndra weblsaren som man vill knns helt enkelt vldigt gammalmodigt, ungefr som Windows brukar anklagas fr av Linuxfresprkare...
Citera
2008-06-28, 08:38
Medlem
miklons avatar
Fr mig r det tvrtom, det r bara Safari som knns s enkel och smidig som jag vill ha det.

I OS X ska tillggas, fr i Windows gillar jag inte Safari.
Citera
2008-06-28, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det r lite mrkligt det dr.
Jag gr mitt bsta fr att vara s lite fanboy som mjligt och har vid flera tillfllen gett Opera, Safari mfl browsers rliga chanser att visa vad de gr fr, men i slutndan knns de mest tunggrodda och inflexibla.

Att inte kunna frndra weblsaren som man vill knns helt enkelt vldigt gammalmodigt, ungefr som Windows brukar anklagas fr av Linuxfresprkare...

Du verkar kunna det hr med Firefox. Jag har tv saker jag gr och grubblar p hur jag ska kunna ndra i webblsaren som jag i vrigt r mycket njd med.

1. Hur tar man bort namnet p skmotorerna i skfltet man kan lgga in i sitt verktygsflt (Visa -> Verktygsflt -> Anpassa -> Sk). Det fltet r bra att ha tillgngligt tycker jag men jag retar mig ngot alldeles frfrligt p att det tvunget mste st till exempel "Google Sverige" i grtt i det om jag nu har svenska google valt dr. Det rcker vl fr fan med ikonen?

2. Hur ndrar man knappkommandon? Jag vill ndra Ctrl+L till ett smidigare kommando.
Senast redigerad av stardeath 2008-06-28 kl. 08:59.
Citera
2008-06-28, 10:29
Medlem
Mindbullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardeath
Du verkar kunna det hr med Firefox. Jag har tv saker jag gr och grubblar p hur jag ska kunna ndra i webblsaren som jag i vrigt r mycket njd med.

1. Hur tar man bort namnet p skmotorerna i skfltet man kan lgga in i sitt verktygsflt (Visa -> Verktygsflt -> Anpassa -> Sk). Det fltet r bra att ha tillgngligt tycker jag men jag retar mig ngot alldeles frfrligt p att det tvunget mste st till exempel "Google Sverige" i grtt i det om jag nu har svenska google valt dr. Det rcker vl fr fan med ikonen?

2. Hur ndrar man knappkommandon? Jag vill ndra Ctrl+L till ett smidigare kommando.
p pc och firefox funkade det med F6, det var lagom smidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in