Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Blev nyfiken även på Touch of Death av Fulci nu så jag ska ladda hem den tillsammans med Four of the Apocalypse till att börja med.
Den enda film han skrivit helt själv. Synd bara att han aldrig provade det när han tio år tidigare när han var frisk. Fulci-författaren Stephen Thrower (vars bok jag inte läst än mer än små utdrag jag fått med i DVD:er) tyckte den hör till de sämsta Fulci gjorde under sina senare år.
Jag tycker dock att den är ganska bra och måhända både missförstådd på ett psykologiskt plan samtidigt som den inte heller ska tas för seriöst. Klart en av de mer habila filmer Fulci gjorde efter 1982 speciellt i fråga om underhållsvärde. På IMDb har den faktiskt mer betyg än Aenigma som av andra ofta anses vara Fulcis bästa film av de han gjorde mellan 1982-1996 men som jag själv personligen tycker är hans sämsta tillsammans med Sodoma's Ghost.
Brett Halsey är dessutom underbar.
Al Cliver har en liten roll, Zora Kerova (som har sex på scen i New York Ripper) har en roll som en av de kvinnor Brett Halsey kurtiserar.
Soundtracket står Carlo Maria Cordio för som bl.a. komponerat Antropophagus och Absurd.