2011-09-06, 16:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Ja priserna på det svenska utgåvorna är väl i sammanhanget helt ok. Men det är löjeväckande prissättning på importtitlarna.

Där är vi två eniga i alla fall.
Citera
2011-09-06, 16:52
Medlem
JoeL431s avatar
På tal om dyr film, har ni kollat in priserna på www.skrackfilmsbutiken.se . Feta summor dem tar för de flesta filmerna alltså.

edit: Just för att jag nämner att sidan är dyr så har dom såklart kampanjpris på Gutterballs, den hade varit kul att ha. Rimligt pris faktiskt!
För övrigt, sinnesjuka priser på det mesta.
Senast redigerad av JoeL431 2011-09-06 kl. 16:54.
Citera
2011-09-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
På tal om dyr film, har ni kollat in priserna på www.skrackfilmsbutiken.se . Feta summor dem tar för de flesta filmerna alltså.

edit: Just för att jag nämner att sidan är dyr så har dom såklart kampanjpris på Gutterballs, den hade varit kul att ha. Rimligt pris faktiskt!

Gamla darkdisc, ja...Där kan man snacka om ockerpriser. Fint utbud men på tok åt helvete för dyrt. 249 jävla spänn för arrow's släpp av City of the Living Dead som man kan få för cirkus 130:- från play.com.

Måste dock säga att de har grymt läckra posters för helt överkomliga priser.

Ursäkta för ot.
Citera
2011-09-08, 13:53
Medlem
Har nu kollat in Case of the Bloody Iris (1972) som var en riktigt bra giallo med snyggt foto. Även fast dom samlat ihop en bra blandning med några riktigt snygga brudar har filmen kort sagt mer att bjuda på än så. En av mordscenerna var f.ö kriminellt bra gjord & borde kvalas in på listan som en av de främsta inom genren.

Jag har även en annan film av Giuliano Carnimeo, även denna med Edwige Fenech i huvudrollen, Secrets of a Callgirl aka Anna: the Pleasure, the Torment (1973). En dramathriller som också rekommenderas.
Citera
2011-09-08, 19:21
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Har nu kollat in Case of the Bloody Iris (1972) som var en riktigt bra giallo med snyggt foto. Även fast dom samlat ihop en bra blandning med några riktigt snygga brudar har filmen kort sagt mer att bjuda på än så. En av mordscenerna var f.ö kriminellt bra gjord & borde kvalas in på listan som en av de främsta inom genren.

Jag har även en annan film av Giuliano Carnimeo, även denna med Edwige Fenech i huvudrollen, Secrets of a Callgirl aka Anna: the Pleasure, the Torment (1973). En dramathriller som också rekommenderas.

Case of the Bloody Iris är definitivt en av de bästa giallis som gjorts. Dock var det länge sedan jag såg den sist. Tror jag ska ta och köpa den vid nästa laddning.
Giuliano har även gjort en hel del bra westerns bl.a. I Am Sartana, Trade Your Guns for a Coffin och His Name Was Holy Ghost.
Citera
2011-09-11, 12:57
Medlem
Kollade igår på Luigi (the Fifth Chord) Bazzonis "Footprints on the moon", med Florinda Bolkan, Nicoletta Elmi och Klaus Kinski i en liten cameo-roll. Snyggt välkomponerat foto av Vittorio Storaro, melankolisk musik av Nicola Piovani. Filmen är en psykologisk thriller, lite grann i samma subgenre som "perfume of the lady in black", och Bolkan är riktigt bra på att spela kvinnor "on the edge of sanity" (ex fulcis "lizard in a woman's skin" och "don't torture a duckling").
Filmen finns att få tag i billigt på discshop.se, så passa på.
Citera
2011-09-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero

Håller med. Jag tycker att Fenech är the queen of giallo, överjordisk vacker kvinna, lika vacker idag.
Citera
2011-09-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431

Sedan skriver de på "skräckfilmsbutiken" att de äger varan som du som kund köper tills betalningen är mottagen och om de inte får pengarna kommer de polisanmäla kunden för stöld.
Jag vet inte om de har dåliga erfarenheter av kunder som inte betalat men ur ett kundperspektiv låter det inte särskilt trevligt...
Citera
2011-09-11, 13:49
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Kollade igår på Luigi (the Fifth Chord) Bazzonis "Footprints on the moon", med Florinda Bolkan, Nicoletta Elmi och Klaus Kinski i en liten cameo-roll. Snyggt välkomponerat foto av Vittorio Storaro, melankolisk musik av Nicola Piovani. Filmen är en psykologisk thriller, lite grann i samma subgenre som "perfume of the lady in black", och Bolkan är riktigt bra på att spela kvinnor "on the edge of sanity" (ex fulcis "lizard in a woman's skin" och "don't torture a duckling").
Filmen finns att få tag i billigt på discshop.se, så passa på.

Jag har också sett Le orme (aka Footprints on the moon) (1975) och det är en film som växer måste jag säga. Lite annorlunda och väldigt snyggt gjord som du mycket riktigt påpekar.
Dock är filmen betydligt billigare via play.com, men det är ett helt annat spörsmål.
Citera
2011-09-11, 19:15
Medlem
JoeL431s avatar
OJ fel tråd...
Senast redigerad av JoeL431 2011-09-11 kl. 19:22.
Citera
2011-09-13, 22:45
Medlem
SadEyess avatar
Jag har ikväll tagit mig igenom halva Mannekäng i rött (1958) av Arne Mattsson. Det finns ingen tvekan om att den här utmärkta svenska filmen måste ha varit en rejäl inspiration för Mario Bava. Jag tänker självklart på Bavas Blood and Black Lace (1964). Det finns inte bara påtagliga likheter i själva historien, utan även i cinematografin och stil. Färgsättningen och kameraarbetet med företrädesvis långa tagningar påminner starkt om den senares likheter med Mannekäng i Rött. En överdjävligt bra film trots det lite styltiga skådespelet på vissa håll och kanter. En sann svensk Gialli!
Senast redigerad av SadEyes 2011-09-13 kl. 23:05.
Citera
2011-09-13, 23:27
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag har ikväll tagit mig igenom halva Mannekäng i rött (1958) av Arne Mattsson. Det finns ingen tvekan om att den här utmärkta svenska filmen måste ha varit en rejäl inspiration för Mario Bava. Jag tänker självklart på Bavas Blood and Black Lace (1964). Det finns inte bara påtagliga likheter i själva historien, utan även i cinematografin och stil. Färgsättningen och kameraarbetet med företrädesvis långa tagningar påminner starkt om den senares likheter med Mannekäng i Rött. En överdjävligt bra film trots det lite styltiga skådespelet på vissa håll och kanter. En sann svensk Gialli!
Tack för tipset. Låter jävligt intressant! Håller på att dra ner den nu, men finns mycket intressant på hårddisken nu. Dags att beta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in