2009-05-07, 22:43
Medlem
Har hört en del grejer om Henrik Berggren.

Precis när Broder Daniel hade slagit igenom lite smått med Luke Skywalker så drar han in på en fest som en bekant till mig hade med ett antal av sina vänner som idag är välkända inom Göteborgs metalscen (At The Gates, In Flames mfl). Henrik börjar skrika om hur mycket mer pengar han kommer tjäna jämfört med metalisterna som spelade "löjlig dödsmetall", för att citera Berggren själv. Han åkte ut med huvudet före.

Henrik Berggren bor inte hos mamma och pappa enligt det jag har hört - han bor tydligen ihop med Kristian Anttilas lillasyster.

Han knarkar fortfarande ganska redigt, träffade på en kille för någon vecka sen som hade pundat med honom så sent som förra året.

Och för dom som undrar vad han gör nuförtiden så är det ju ett välkänt faktum att han sitter och dricker öl på Sejdeln på Andra Långgatan med sin vän Sir Kevin på fredagkvällar.

Den som vet vad han gör "professionellt", alltså om han jobbar på sin soloplatta eller inte, kan ju säga till. Kanske offtopic eftersom denna tråden verkar vara till för att hänga ut folk.
Citera
2009-05-11, 23:50
Medlem
Henrik Berggren? (Broder Daniel)

Nå, finns det något skvaller om frontmannen i Broder Daniel? Satt och läste lite musikrecensioner och snubblade över någon BD-platta. Jag tänkte då att det måste finnas något skvaller och intressant info. om denna, minst sagt, säregna människa.
I början var väl BD typ ett "fruktat" band som slog sönder hotellrum och festade galet?

Är det sant att han bor hemma hos sina föräldrar i deras hus tillsammans med sin flickvän och går på Soc?
Citera
2009-05-12, 12:50
Medlem
MyAntipathys avatar
Ja, vad lever han på egentligen? Han fick väl rätt bra betalt för avskedskonserten, men det är ju en engångsumma. Har han aldrig haft något jobb? Om han pluggar får han ju studielån - gör han det?
Citera
2009-05-12, 12:55
Medlem
accordions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyAntipathy
Ja, vad lever han på egentligen? Han fick väl rätt bra betalt för avskedskonserten, men det är ju en engångsumma. Har han aldrig haft något jobb? Om han pluggar får han ju studielån - gör han det?

Gamla stimpengar och liknande droppar väl in nån gång om året.
Citera
2009-05-12, 19:25
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyAntipathy

Jag tror att han numera är färdigutbildad psykolog (är inte säker dock) men har ingen aning vad han jobbar som.
Citera
2009-05-12, 19:57
Medlem
accordions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag tror att han numera är färdigutbildad psykolog (är inte säker dock) men har ingen aning vad han jobbar som.

Detta låter ju absolut inte så motsägelsefullt, hehe.
Det är typ den sista människan på jorden man vill prata med om man mår dåligt.
Citera
2009-05-12, 20:40
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accordion
Detta låter ju absolut inte så motsägelsefullt, hehe.
Det är typ den sista människan på jorden man vill prata med om man mår dåligt.

Nja, att prata med någon som själv har erfarenhet om ångest och depression är väl egentligen inte så dåligt. Men visst, jag skulle inte heller vilja gå till Henrik Berggren som patient.
Citera
2009-05-12, 22:52
Medlem
Blaha2k2s avatar
Henrik Berggren läser Latin på GU.
Citera
2009-05-13, 01:19
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Henrik Berggren läser Latin på GU.
tur att det blir nåt av'n...
Citera
2009-05-13, 16:20
Medlem
Jag kan bekräfta det som sägs om Anttila. Umgicks själv med honom sommaren och hösten -06, 15 år gammal.
Låg med honom flertalet gånger, skulle vilja påstå att han är en av de bästa jag har varit med.
I dåläget bodde han i sin egen replokal vilket egentligen var delar av en nerlagd fabrik eller liknande. Där han även hyrde ut ett rum till något annat band, minns inte vilket.
Han sa att han var helt ren men hämtade ofta ut diverse starka mediciner på apoteket så man förstod ju att allt inte stod helt rätt till. Trevlig kille att umgås med ändå.

Har träffat Martin Eliasson ett antal gånger. Verkar gå på en hel del droger, och är allmänt arrogant och otrevlig. Tar lite för mycket plats.
Joel Alme däremot kan jag bara säga gott om. Han verkar förvisso också ta en del skit, men han är en väldigt snäll och fin människa när man träffar honom.
Citera
2009-05-13, 18:08
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarStruck
Jag kan bekräfta det som sägs om Anttila. Umgicks själv med honom sommaren och hösten -06, 15 år gammal.
Låg med honom flertalet gånger, skulle vilja påstå att han är en av de bästa jag har varit med.
I dåläget bodde han i sin egen replokal vilket egentligen var delar av en nerlagd fabrik eller liknande. Där han även hyrde ut ett rum till något annat band, minns inte vilket.
Han sa att han var helt ren men hämtade ofta ut diverse starka mediciner på apoteket så man förstod ju att allt inte stod helt rätt till. Trevlig kille att umgås med ändå.

Har träffat Martin Eliasson ett antal gånger. Verkar gå på en hel del droger, och är allmänt arrogant och otrevlig. Tar lite för mycket plats.
Joel Alme däremot kan jag bara säga gott om. Han verkar förvisso också ta en del skit, men han är en väldigt snäll och fin människa när man träffar honom.

Så då är du mao 17 år nu?
Citera
2009-05-13, 19:27
Medlem
BrainDisorders avatar
Att skvallra om kändisar som gillar att knulla är väl fan inte så jävla kul?
Det gör väl alla grabbar, och om man då är flickidol så kan man ju vraka och välja utan dess like.

Själv kan jag bara bidra med att Frej i SMK är en riktigt skum kille, fast det är väl redan färdigställt sedan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in