2018-02-21, 09:15
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Varför skulle det vara väldigt dumt? Med tanke på att exakt samma sak står på Martin Timells, där ingenting heller är bekräftat och fortfarande under utredning.
Om vi säger såhär: Har du någon gång sett något offentligt som bekräftar att det är Soran det handlar om?
Där har du skillnaden.
Citera
2018-02-21, 10:02
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Om vi säger såhär: Har du någon gång sett något offentligt som bekräftar att det är Soran det handlar om?
Där har du skillnaden.

Nja, visst är det sämre mediaövervakning eftersom Soran varit Sveriges gullegris men vi har ju pseudonyhetssajten samnytts artikel, som i sin tur hänvisat till andra som outat honom offentligt och den relativt nyligen publicerade debattartikeln på Nyheter24 så visst har vi sett något offentligt, det går inte att förneka.
Citera
2018-02-21, 10:25
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Nja, visst är det sämre mediaövervakning eftersom Soran varit Sveriges gullegris men vi har ju pseudonyhetssajten samnytts artikel, som i sin tur hänvisat till andra som outat honom offentligt och den relativt nyligen publicerade debattartikeln på Nyheter24 så visst har vi sett något offentligt, det går inte att förneka.
Förvisso, men det är fortfarande "icke rumsrena" sidor och Timell har ju gått ut offentligt och bemött situationen medans skäggapan fortfarande ligger under täcket. Troligtvis med händerna där också, fantiserande om sina eskapader.
Men visst, kör på och redigera Wikin, det ska bli kul att se hur länge det står kvar.
Citera
2018-02-21, 15:12
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Förvisso, men det är fortfarande "icke rumsrena" sidor och Timell har ju gått ut offentligt och bemött situationen medans skäggapan fortfarande ligger under täcket. Troligtvis med händerna där också, fantiserande om sina eskapader.
Men visst, kör på och redigera Wikin, det ska bli kul att se hur länge det står kvar.

Mmmm. Jag ska fundera vidare på saken.
Citera
2018-02-21, 15:34
Medlem
Jeff.J.Jeffersons avatar
Citat:

https://www.arbetaren.se/2017/11/08/asikter-visas-bara-genom-handlingar/

Som så vitt jag förstår är en vänstertidning så det dundrar om det...
Citera
2018-02-21, 15:56
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.J.Jefferson

Ja? Icke rumsren. 🙄

Anser du själv att han är såpass outad med detta så att hans wiki ska redigeras?
Eftersom det har gått så lång tid nu så kan jag sätta nåt på att förundersökningen är nedlagd.
Det betyder att han går fri men han får leva med folkets dom iom att han bekräftat gärningen med sitt undflyende.
Förstå mig rätt. Jag skulle gärna ställa mig först i ledet som skarprättare, men han är inte fullt så outad som Timell som togs som jämförelse tidigare.
Senast redigerad av Skrik & Panik 2018-02-21 kl. 16:18.
Citera
2018-02-21, 16:15
Medlem
5549s avatar
Drygt fyra månader har det gått nu, är det verkligen tillräckligt lång tid för att dra slutsatsen att förundersökningen måste ha lagts ned?
Citera
2018-02-21, 16:20
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Drygt fyra månader har det gått nu, är det verkligen tillräckligt lång tid för att dra slutsatsen att förundersökningen måste ha lagts ned?
Inte måste, men det är verkligen tystare än graven. Troligt är det, absolut.
Citera
2018-02-21, 16:34
Medlem
5549s avatar
Citat:
Inte måste, men det är verkligen tystare än graven. Troligt är det, absolut.
Att lägga en förundersökning "åt sidan" då, är det något man kan göra? Om man har svaga bevis men ändå känner att vittnesmålen från dom olika målsägandena är så pass intressanta och på många sätt överensstämmande med övriga uppgifter man har, att man avvaktar och hoppas att andra eventuella offer ska stiga fram med bevis så att man kan stänga säcken? Eller fungerar det inte så?
Citera
2018-02-21, 19:11
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.J.Jefferson

Även dess politiska motpol, fria tider, har ju skrivit om Soran?

Edit: Självklart är det egentligen inte en tillräckligt stor anledning för mödan i sig men är min skadeglada sida som gärna lägger till informationen på wiki.
Senast redigerad av akutaccent 2018-02-21 kl. 19:22.
Citera
2018-02-21, 19:44
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Även dess politiska motpol, fria tider, har ju skrivit om Soran?

Edit: Självklart är det egentligen inte en tillräckligt stor anledning för mödan i sig men är min skadeglada sida som gärna lägger till informationen på wiki.

Lycka till!

Wikipedia historik Soran
Citera
2018-02-24, 19:31
Medlem
Citat:
Där har du skillnaden.

Läste en bok härom dagen där han nämns - förvånande. Första gången jag sett det i skrift.

"Ta komikern Soran Ismail som ett exempel. När det uppdagades att kvinnor anmält honom för sexualbrott hösten 2017, vände snabbt större delen av komikerbranschen honom ryggen. Martin Soneby, som håller i en morgonshow i poddformat som heter AMK morgon, gjorde analysen att 'den kände komikern' var 'fucked' i branschen. 'Han är så fucked! Han är slut i branschen!", upprepade Martin och de andra komikerna som var i studion verkade hålla med. Soran hade på en dag gått från att vara komikerbranschens guldgosse till att ingen längre vill ta i honom med tång."

Bok: Plastikkirurgen av Leone Milton
https://www.adlibris.com/se/ljudbok/plastikkirurgen-9789175239170
(För övrigt inte läsvärd - står närmast inget som inte stått allmänt i media och hon kan inte skriva korrekt svenska. Men det här var ju intressant.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in