2017-11-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon har avslöjat det ruttna innandömet bakom den fina högmoraliserande fasaden på Aftonbladet. När man vet hur de har tolererat Virtanens kränkningar och trakasserier av medarbetare och andra i åratal, vem tar dem då på allvar om de försöker hävda att t ex SD inte respekterar allas lika värde? Alla försök till moraliskt klander av andra från Aftonbladets sida kommer nu att kunna bemötas med ett hånskratt: "Och själv då?!?"

När Virtanen avslöjades föll täckelsen också av Aftonbladets ledargarnityr. Det var som en tidig julklapp. Jag bidrar gärna med en slant till den som gjorde detta möjligt.

Att kladda på kvinnor gör ju alla inom media och TV. Det är därför finnen Virtanen blev så tage på sängen när han fick sparken. Så har han gjort länge och så gör ju "alla". Det är så man får sina jobb inom TV och media. Därför läser man ständigt om alla dessa utredningar oc havstägningar man gör på SVT och det är därför Soran är verksam inom "media". Han tycker om att kladda och slippa ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2017-11-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Mer konstigheter från boken Absolut Svensk:

Har väldigt svårt att tro att någon förälder som inte är extremt WT (och som följaktligen aldrig skulle delta på föräldraträffar) skulle säga något sånt här om Christian varit en social begåvning. Namnet antyder att han kan vara adopterad, och i så fall känns historien ännu mer osannolik.

Hur ofta kollar danska tullen trafik från Sverige? Jag är halvsvensk och brunare än Soran, men jag har inte varit med om detta.

Det handlar om att ljuga ihop stories så att det blir rubriker i det som kallas tidningar så att boken säljer. Muslimen Soran tror ju att han är smart. Att ljuga är hans stora talang.
Citera
2017-11-04, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fast Wallins agenda är även att våldtäkt är ett manligt problem överlag. Manliga maktstrukturer du vet. Jag köper inte det. Utpekande av Virtanen är en del i ett större projekt.
Nu har det väl i och för sig framkommit tillräckligt för att man ska kunna fastslå att det finns ett problem med sexuella kränkningar från män med makt. Att det riktar sig mot kvinnor i deras närhet, som står under dem på maktstegen. Att dessa kvinnor har att välja mellan att utstå kränkningarna eller bli av med jobbet. Typ. Det är ju ett lika dräggigt beteende som taharrush och ska avslöjas utan pardon. Att de fd godhetsapostlarna på Aftonbladet blir riktigt nedsmetade med skiten är dock en bonus.
Citera
2017-11-04, 20:39
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:

Har väldigt svårt att tro att någon förälder som inte är extremt WT (och som följaktligen aldrig skulle delta på föräldraträffar) skulle säga något sånt här om Christian varit en social begåvning. Namnet antyder att han kan vara adopterad, och i så fall känns historien ännu mer osannolik.

Hur ofta kollar danska tullen trafik från Sverige? Jag är halvsvensk och brunare än Soran, men jag har inte varit med om detta.

Ok, han har nyss släppt en bok som dryper av snyfthistorier?
Citera
2017-11-04, 20:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Nu har det väl i och för sig framkommit tillräckligt för att man ska kunna fastslå att det finns ett problem med sexuella kränkningar från män med makt. Att det riktar sig mot kvinnor i deras närhet, som står under dem på maktstegen. Att dessa kvinnor har att välja mellan att utstå kränkningarna eller bli av med jobbet. Typ. Det är ju ett lika dräggigt beteende som taharrush och ska avslöjas utan pardon. Att de fd godhetsapostlarna på Aftonbladet blir riktigt nedsmetade med skiten är dock en bonus.

Från att det finns till att det är generella till strukturella, ja till ett biologiskt faktum är steget långt. Cissi Wallins Agenda är att löpa linan ut och anklaga alla män. Eller de ska vara vita. Hur pass trovärdig är då hennes anklagelser mot Virtanen med tanke på den statistik som finns

Nu gillar jag inte Virtanen, men inget brott i Sverige skulle på så vaga punkter som anklagelser på twitter orsaka dödsstraff som man ändå få säga att Virtanen och Timell utsatts för. De är per se döda och kan lika gärna hänga sig i hallen och höja självmordsstatistiken för att fysiskt markera deras situation. Det är lite åt det hållet Metoo-rörelsen vill. Döda män är ett nöje. Någon vilja till upprättelse av övergrepp ser jag inte. Hade det vore så hade det sett annorlunda ut. Det är alltså just krossande av män, helst med döden som utgång, som är själva orgasmen. Märkvärdigare än så är det inte.
Senast redigerad av TheLucky 2017-11-04 kl. 20:42.
Citera
2017-11-05, 17:03
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Ok, han har nyss släppt en bok som dryper av snyfthistorier?
Ja, och hans instagram är full av reklam för boken.

Sorans pappa är dock vettigare, han tycker inte Sverige är rasistiskt alls, vilket fövånar Soran:
Citat:
I samband med inspelningen av tv-serien Absolut svensk skulle jag intervjua honom. Det var rätt segt eftersom jag visste i förväg vad han skulle säga om alla de ämnen vi kom in på, ingen Pulitzervinnande intervju direkt. Men på en fråga fick jag höra något jag inte väntat mig. Det handlade om hans trettio år i Sverige och om hur mycket rasism han hade upplevt här.

– Ingen, sa han, frågan är helt fel ställd. Om man jämför med vilket annat land som helst, för mig är inte Sverige rasistiskt alls.

Jag tycker på många sätt att jag går i mina föräldrars fotspår. Jag var med i demonstrationståg innan jag ens hade tagit mina första stapplande steg. Det finns en ljudupptagning när jag går runt, runt i ett av våra tillfälliga boenden och skanderar slagord samtidigt som jag tvingar min mamma att gå bakom mig ”för annars är det ingen riktig demonstration.” Normalt för en elev på Konstfack, inte för en tvååring. Jag vill gärna tro att kampen mot orättvisor och diskriminering är något som förenar mig och mina föräldrar. Skillnaden är att jag bedriver min så kallade kamp i ett av världens bästa och mest rättvisa länder. Mina föräldrar var inblandade i gerillaverksamheter mot en av sin tids mest brutala regimer. Där handlade rasismen mot kurder om stenhårt förtryck, människor fängslades och mördades. Den rasism min pappa upplevt i Sverige har rört sig om blickar, nedlåtande kommentarer som mumlats fram, någon lärare som gjort skillnad på hans barn och andras på ett föräldramöte, och någon som skrek efter honom utanför en affär en gång.

– Är det rasism? Det är ju ingenting. När jag beskriver mitt liv för kurder utomlands tror de inte sina öron. Här har jag fått studera, jag har jobb, min familj lever i trygghet. Jag har allt jag kan önska, säger pappa.
(sidan 37-38)

Antar att Soran känner sig väldigt underlägsen i sin manlighet när han jämför sig med sin far och andra släktingar som varit peshmerga. Kom att tänka på Henrik Schyffert som heller aldrig haft ett jobb utanför media, men vars pappa var stridspilot.

Det här var kul med tanke på de aktuella brottsmisstankarna:

Citat:
Min svenskhet var aldrig given utan hängde ihop med hur andra uppfattade mig. Mina vänner kunde ge mig komplimanger i stil med: ”Nej, Soran, du är inte kurd. Du är som vi – svensk!” Ungefär som om de sa: ”Du rånar ju nästan ingen längre, kom, du får vara med i vårt gäng.” För de kände mig och visste att jag var reko. Problemet är bara att det alltid finns och alltid kommer att finnas människor som inte känner mig. Eller dig. De kommer att anta saker om oss, uppfatta oss på olika sätt, ogilla oss.
...
Jag var alltid medveten om risken att bli stämplad som bråkig blatte. Därför såg jag till att sköta mig – vara tyst i klassen, göra bra ifrån mig på proven, inte prata för högt på bussen och aldrig sitta med fötterna på sätet i tåget. För det är så det fungerar. Om någon ogillar mitt beteende riskerar det att kopplas ihop med min etnicitet. Jag representerar aldrig bara mig själv.

I min bransch är det manliga norm. Om en kvinnlig komiker går upp på scenen och är rolig, då är det hon som är rolig. Om hon däremot är tråkig, då är det inte bara hon som är tråkig, utan hon blir ett bevis på att kvinnor över lag är tråkiga. Hon reduceras till det som gör att hon inte är norm i sammanhanget, i detta fall sitt kön.

På samma sätt är det för mig. Om jag är ”duktig” så är jag mig själv, ”inte som de där andra”, utan snarare ett undantag som bekräftar regeln.Om jag däremot är dålig reduceras jag direkt till invandrare och blir ytterligare ett bevis på hur den gruppen är. Varje gång jag hörde om ett brott som hade begåtts hoppades jag innerligt att gärningsmannen inte skulle vara någon som var född i ett annat land. För jag visste att det också skulle öka misstänksamheten mot mig och min familj. Det är ett ganska sjukt perspektiv att behöva ha, inte minst som barn.
(sidan 38-40)
https://minfil.org/XfM6Qbcab0/absolut_svensk.pdf
Senast redigerad av Hlewagastir 2017-11-05 kl. 17:09.
Citera
2017-11-05, 21:47
Medlem
Citat:
Kan inte minnas att jag någonsin sett någon aktiv tull på danska sidan, vad skulle det på 90-00-talet finnas i Sverige som danskarna inte ville ha in? Dyrare öl? Älgar?
Citera
2017-11-05, 23:37
Medlem
apelsinhimlens avatar
[quote=RostadIgelkott|62258293]Kan inte minnas att jag någonsin sett någon aktiv tull på danska sidan, vad skulle det på 90-00-talet finnas i Sverige som danskarna inte ville ha in? Dyrare öl? Älgar?[/QUOT
Det låter fullkomligt osannolikt att man i Danmark vid denna tidpunkt skulle ha gjort detta.

Påståendet faller på sin egen orimlighet.

Undrar hur många påhittade historier boken innehåller.
Citera
2017-11-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
...

Det man får hoppas på att detta avslöjande inte är en isolerad händelsen i vissa branscher, då det finns andra branscher där ingen ännu vågat sig på att avslöja sexuella övergrepp i den pågående Metoo kampanjen

Fast branschen som drabbats nu är branschen som tryckt ner den feministiska skenheligheten i halsen på oss i ett decennium. Jag skulle vilja påstå att det var den absolut viktigaste branschen att dra ner brallorna på.
Citera
2017-11-05, 23:59
Medlem
Citat:

Glöm inte att det även funnits kvinnor med makt som valt att titta bort. Mediebranschen har många kvinnliga ledare och chefer. Dessutom borde chansen vara större att en kvinnlig chef får höra historier om övergrepp tidigare än en manlig. Dessa kvinnor har ett mycket stort ansvar för att detta kunnat fortgå. Lika stort som alla de män som valt att titta bort. De enda som har större ansvar är själva förövarna.
Citera
2017-11-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Från att det finns till att det är generella till strukturella, ja till ett biologiskt faktum är steget långt. Cissi Wallins Agenda är att löpa linan ut och anklaga alla män. Eller de ska vara vita. Hur pass trovärdig är då hennes anklagelser mot Virtanen med tanke på den statistik som finns

Nu gillar jag inte Virtanen, men inget brott i Sverige skulle på så vaga punkter som anklagelser på twitter orsaka dödsstraff som man ändå få säga att Virtanen och Timell utsatts för. De är per se döda och kan lika gärna hänga sig i hallen och höja självmordsstatistiken för att fysiskt markera deras situation. Det är lite åt det hållet Metoo-rörelsen vill. Döda män är ett nöje. Någon vilja till upprättelse av övergrepp ser jag inte. Hade det vore så hade det sett annorlunda ut. Det är alltså just krossande av män, helst med döden som utgång, som är själva orgasmen. Märkvärdigare än så är det inte.

Nej det är ett test för att se om vi fortfarande är alfahanar.. Kolla på en vargpack, där måste flockledaren slåss varje dag för att visa sin styrka, och varje gång han vinner sin fight så ser resten av packen att han fortfarande är ledaren. Precis på samma sätt så börjar fler kvinnor nu testa om det verkligen är männen som är alfahanarna. För det är så vi är byggda genetiskt från skapelsens tid, vi är starkare byggda för att skydda familjerna från yttre hot.

Så det ända som krävs är att vi står på oss och säger åt dessa feminister att hålla käften så kommer dem sluta med sitt försök till maktövertagande. Viker vi oss som vänstersnubbar med mustasch runda glasögon och manchesterbyxor så kommer dessa militanta kvinnor att på riktigt skapa ett förtryckt samhälle.
Med det menar jag inte att det är okej att förgripa sig på kvinnor och sånt men det har inget med detta att göra det är två olika saker. Det är bara för att det råkar vara något dåligt som män gör mot just kvinnor som det används i samma sammanhang som patriarkat och machokultur och allt vad dem hittat på för ord.
Det har inget med varandra att göra, och detta är bara ett försökt att ta över männens roll i samhället. Som naturligt har blivit som den är. Det är bara att i ett samhälle som det är utformat idag där män och kvinnor delar på alla roller så krockar genetiken. Vi är inte byggda för ett sånthär samhälle, vi är byggda för att leva som vi gjorde på stenåldern. Och då hade män och kvinnor tydligt olika roller.

Men återigen. Det är bara ett kuppförsök av militanta feminister att ta över makten från män. Det handlar inte om jämlikhet eller våldtäkt och sexuella övergrepp. Det är två olika saker och man ska inte förväxla dem med varandra.

Ge fan i att kladda på tjejer som inte vill det, visa tjejer med samma respekt som ni vill att er mor och syster ska få från andra killar. Och låt inte feministerna få trycka ner er. Så har vi löst alla problem enkelt.
Citera
2017-11-08, 17:24
Medlem
I många andra länder är regeringen och staten korrupta - här i Sverige där faktiskt statliga media har mycket makt pågår ju en finansierad kultur som gör att man blir mörkrädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in