• 1
  • 2
2008-06-16, 13:39
Bannlyst
Jag beställde kläder från USA till ganska bra pris - även om skatter och skit förstör en liten del av glädjen.
Det stora dråpslaget kommer när det visar sig att FedEx sköter transporten.
Sakta och besvärligt och omständigt har det varit.
Dessutom ville fanstygen ha skatterna betalda i rejält god tid - vilket fixades.

Nu är det måndag, skatterna betalades i onsdags, och dom verkar ännu inte ha koll på var paketet är.
Än mer oroande är det att Fedex, enligt sin egen kundtjänst, inte förefaller ha något uthämtningsställe i närheten av centrala Stockholm.

Det är alltså inte ens möjligt att fara och hämta sitt paket med kommunala transportmedel, utan man måste hämta ut skiten på Fredriksbergsvägen vid ARLANDA!
Kan det verkligen vara så jävla dåligt?
Det är ju tveklöst en resa på 300 kronor - vilket är i princip samma pris som för frakten.

Någon som beställt via Fedex till Stockholm?
Hur fan tar man sig enklast till Fredriksbergsvägen utan bil?
2008-06-16, 13:43
Medlem
Går ju alltid att kolla vilket fraktsätt dom har.

Kan du inte få det skickat från arlanda till dig själv?

T-bana eller taxi

Därför man alltid kollar deras fraktsätt. Billigt betyder inte alltid bäst.
2008-06-16, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Går ju alltid att kolla vilket fraktsätt dom har.

Kan du inte få det skickat från arlanda till dig själv?

T-bana eller taxi

Därför man alltid kollar deras fraktsätt. Billigt betyder inte alltid bäst.

Det var ju inte direkt jag som bestämde att Fedex skulle frakta.
Men, ja, det bästa vore ju om dom kunde skicka in skiten till stan på något vänster.
2008-06-16, 13:47
Medlem
Att du inte valde fedex fattade jag men du kunde ju hört med dom först!!

Ja absolut dock har jag inte så stor koll på det hela... men finns ju telefon nr till arlanda annars. Tar kanske ett tag att komma fram men kan alltid försöka.

http://www.hitta.se
2008-06-16, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Att du inte valde fedex fattade jag men du kunde ju hört med dom först!!

Ja absolut dock har jag inte så stor koll på det hela... men finns ju telefon nr till arlanda annars. Tar kanske ett tag att komma fram men kan alltid försöka.

http://www.hitta.se

Pratade med deras kundtjänst. Jag hade i praktiken att välja på att hämta ut paketet på Arlanda flygplats eller på Fedex på Fredriksbergsgatan.
Vilket är sak samma.
Skiljer ju bara ett par hundra meter.

Man tycker ju att Fedex, som rimligen handhar tusentals paket i Stockholm varje vecka, borde ha ett uthämtningsställe som det går att åka till kommunalt.
För det finns väl inte kommunal transport till Arlanda?
2008-06-16, 13:52
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Jag beställde kläder från USA till ganska bra pris - även om skatter och skit förstör en liten del av glädjen.
Det stora dråpslaget kommer när det visar sig att FedEx sköter transporten.
Sakta och besvärligt och omständigt har det varit.
Dessutom ville fanstygen ha skatterna betalda i rejält god tid - vilket fixades.

Nu är det måndag, skatterna betalades i onsdags, och dom verkar ännu inte ha koll på var paketet är.
Än mer oroande är det att Fedex, enligt sin egen kundtjänst, inte förefaller ha något uthämtningsställe i närheten av centrala Stockholm.

Det är alltså inte ens möjligt att fara och hämta sitt paket med kommunala transportmedel, utan man måste hämta ut skiten på Fredriksbergsvägen vid ARLANDA!
Kan det verkligen vara så jävla dåligt?
Det är ju tveklöst en resa på 300 kronor - vilket är i princip samma pris som för frakten.

Någon som beställt via Fedex till Stockholm?
Hur fan tar man sig enklast till Fredriksbergsvägen utan bil?

SL.se är din vän. Det går alldeles utmärkt att ta pendeln till Märsta och sedan buss till Arlanda.

SL hela vägen alltså.
2008-06-16, 13:55
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Pratade med deras kundtjänst. Jag hade i praktiken att välja på att hämta ut paketet på Arlanda flygplats eller på Fedex på Fredriksbergsgatan.
Vilket är sak samma.
Skiljer ju bara ett par hundra meter.

Man tycker ju att Fedex, som rimligen handhar tusentals paket i Stockholm varje vecka, borde ha ett uthämtningsställe som det går att åka till kommunalt.
För det finns väl inte kommunal transport till Arlanda?

Jag tycker att det rimligtvis borde vara så att FedEx borde leverera paketet till din dörr, eftersom att de trots allt är en speditionsfirma... Eller har de redan varit hos dig tre gånger utan att du varit hemma?

Hade jag varit i dina kläder (hoho) så hade jag begärt leverans till dörren, annars finns det ju trots allt noll och ingen anledning till att anlita dem för dyra pengar.
2008-06-16, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag tycker att det rimligtvis borde vara så att FedEx borde leverera paketet till din dörr, eftersom att de trots allt är en speditionsfirma... Eller har de redan varit hos dig tre gånger utan att du varit hemma?

Hade jag varit i dina kläder (hoho) så hade jag begärt leverans till dörren, annars finns det ju trots allt noll och ingen anledning till att anlita dem för dyra pengar.

Dom har inte varit till min dörr. Paketet ramlade, enligt dom, ner på Arlanda nu på måndag förmiddag.
Vilket verkar konstigt, eftersom jag ombads betala en specifik summa i skatt redan i onsdags.
2008-06-16, 13:59
Medlem
Funcadelics avatar
Det verkar ju skumt. Jag har hört att FedEx levererar till dörren ett par gånger innan de kräver att man hämtar paketet själv. Jobbar själv på en speditionsfirma och jag möter ständigt FedEx-skåpbilar.
2008-06-16, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Det verkar ju skumt. Jag har hört att FedEx levererar till dörren ett par gånger innan de kräver att man hämtar paketet själv. Jobbar själv på en speditionsfirma och jag möter ständigt FedEx-skåpbilar.

ATTACK!!!!!!!!!!

Här ska jag inte bli lurad av nån snål horfirma. Det blir fan till att ringa och kräva att det kommer en liten söt bil - även om det kostar extra eller något.
Kostar ju ändå typ 300 att ta sig fram och tillbaka till Arlanda, plus att det går åt en massa tid som man annars hade kunnat pilla sig i rumpan med en toalettborste på.
2008-06-16, 14:06
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Dom har inte varit till min dörr. Paketet ramlade, enligt dom, ner på Arlanda nu på måndag förmiddag.
Vilket verkar konstigt, eftersom jag ombads betala en specifik summa i skatt redan i onsdags.

FedEx betalar de pengarna till tullen, det är alltså inte pengar till dem.

Du är alltså väldigt stressad, det kanske är därför de säger att du kan hämta det hos dem? Det kan ju förklara varför de inte har någon uthämtningsplats närmare stan, eftersom att de kör ut alla paket?

Antagligen hade det blivit levererat i morgon eller på onsdag om du inte ringt och hetsat. Men ring dem och fråga helt enkelt...
2008-06-16, 14:07
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
ATTACK!!!!!!!!!!

Här ska jag inte bli lurad av nån snål horfirma. Det blir fan till att ringa och kräva att det kommer en liten söt bil - även om det kostar extra eller något.
Kostar ju ändå typ 300 att ta sig fram och tillbaka till Arlanda, plus att det går åt en massa tid som man annars hade kunnat pilla sig i rumpan med en toalettborste på.

Har du inte läst mina inlägg? Om du har SL-kort så kostar det inte en spänn. Om du inte har det så kan du köpa en remsa (vad de nu kostar nu för tiden).

Pendel till Märsta, buss till Arlanda. Kolla hur du åker på www.sl.se
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in