• 1
  • 2
2008-06-16, 14:11
Medlem
D3ans avatar
FedEx leverar till din dörr, ta de lungt.
varför skulle de inte göra de?
berätta hela historian istället för att kasta skit på dem.

Det finns en anledning till att FedEx är de dyraste företaget i den branschen, de är i vissa fall uppemot 90% dyrare än de näst dyraste alternativet.

skulle de inte vara snabbast, samt ge sina kunder extremt bra service skulle de aldrig överleva med de priser de sätter.

så fram med hela historien, eller lugna dig, är de 1 min efter commitment är de money back guarantee som gäller.
2008-06-16, 19:12
Bannlyst
Lite lustigt.
Ringde för andra gången och då var det tydligen världshistoriens normalaste grej att få det skickat till dörren - vilket jag tydligen skulle få imorgon.
Kanoners.
Konstigt dock att tant1 gav ett helt annat besked.

Antar att det är deras kundtjänst och inte företaget i sig som är överhomosexuellt.
2008-06-16, 23:04
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Har alltid fått det levererat fram till dörr med fedEx, utan att ens ha begärt det så förstår inte varför du måste hämta ut det. Sen att dom begär avgifter redan innan, vad knasigt. Jag brukar inte ens behöva betala sånt, förutom när jag beställde iPhonen fick jag en för skatter på nån hundralapp men det var först några veckor efter jag fått luren.

Beställde senast ett par jeans från apc (frankrike), gick suveränt superfort på två dagar från apc till Arlanda men där när Sverige tog över tog det dock stopp och fick vänta 7 dagar på att få dom upp till norrbotten.

Väldigt nöjd med trackingfunktionen också, känns skönt att se var sin beställning befinner sig hela tiden.
2008-08-16, 13:10
Medlem
Probelimes avatar
Varför begär du inte att få det hemkört? Fedex har alltid hemkörning och de gör 3 försök gratis, du verkar ju helt blåst i denna fråga, att du är 82a och inte vet hur kurirföretag fungerar är patetiskt...... Är du inte hemma? Skriv en fullmakt med kolli nr/Sändning nr och sätt på dörren. = Problem löst. Utlämningsställe?? Det är för fan inte posten vi snackar om..
Senast redigerad av Probelime 2008-08-16 kl. 13:13.
2008-08-16, 14:27
Medlem
StyleWarss avatar
FedEx tycker jag dyker upp snabbt som attan. Dom kommer t.o.m. till jobbet eller var du nu råkar vilja att de ska dyka upp.

FedEx är schysst!
2012-01-03, 08:27
Medlem
spleendids avatar
Jag sitter på lite samma oro, om än inte riktigt. Men rubriken passar åtminstone för att ge mig lov att plita ner min oro just här och ingen annanstans.

Beställde ett klädesplagg från, ja, det är nästan så att man skäms - Australien. Kan nu följa det förbannade paketet eftersom jag valde det dyrare FedEx-alternativet. Det är ganska intressant att följa faktiskt eftersom det redan uppdaterats ett tiotal gånger på två dagar. Det jag har svårare att förstå är vad fan mitt kolli har att göra i Kazakstan? Det har alltså vandrat från Sydney i Australien, via Guangzhou i Kina, till nuvarande destinationen Almaty i Kazakstan. Jag förväntade mig att ett företag som FedEx åtminstone hade direktflyg från Australien till Europa?

Å andra sidan är det hursomhelst jävligt spännande att följa paketets väg runt jorden. Jag blir överlycklig om så mycket som prislappen kommer fram helskinnad.
2012-01-03, 17:35
Medlem
Kan passa på och dela med mig av mina erfarenheter av FedEx. Beställde en vara från USA tidigare i höstas, jag betalade på onsdagsmorgonen och samma vecka på fredagen levererades det till mig. Dessutom hade de vett nog och ringa och kola ifall jag var hemma innan de körde ut paketet. Detta var med Economy Shipping. Så enbart positiva erfarenheter från min sida.
2012-01-04, 02:02
Medlem
prettygirls avatar
Ja hörni, detta hör ju inte direkt hemma i Mode och livsstil. Låser tråden i väntan på förslag om vart den kan flyttas.

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in