Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Är det inte så att man inte får vara över 18 år på Flashback?
Man får varken vara över eller under arton på FB. så det så
...hmm, mest värdelösa bump någonsin?! Nja, tycker att tråden är intressant och borde få leva lite till.
Själv testade jag ubuntu under sommaren 2007, måste ha varit feasty fawn då. Fanns en jättebra guide på FB om hur man får igång det mesta och den underlättade en hel del för mig. Kan faktiskt erkänna att jag skulle inte byta tillbaka till XP och så småningom Vista som jag har på min senaste laptop, om det inte vore för krångel med mobilt bredband. Använde på den tiden 3g bradband, huawei e220, som vill verkligen inte starta. Visst fanns det lösningar men när man var tillbaka i plugget och ville snabbt få igång datorn så var jag en aning lat.
Kan dock säga att jag fortfarande använder open office dagligen och om allt går som det ska tänkte jag testa Linux Mint för alldaglig bruk och kanske Archlinux/Slackware/FreeBSD på en annan dator för att få en lite djupare förståelse för hur allt hänger ihop och fungerar. Eftersom jag för det mesta spenderar tid på skriva, surfa och kommer förmodligen lära mig programmera lite så borde en linux duga gått och väl.
Gillade speciellt det enkla sättet att hitta all programm med Syntec, allt från spel till VLC utan att behöva surfa genom halva nätet (minns dock inte om flash och youtube krånglade, tror faktiskt inte det) och att det räckte med att pluga in bredbandet (icke trådlösa) så funkade det utan att behöva instalera massa annat.