2008-07-03, 20:54
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Visst är det så, även om både AFA och Info14 förmodligen har ett syfte med dessa artiklar, dvs att försvåra för personerna.

Om inte AFA hade koll, skulle jag bli mörkrädd, då vi inte har någon maskering och tom är öppna med vår identitet.

/micke

Det finns många som inte är särskilt öppna, även om SMR är det!
Citera
2008-07-03, 20:58
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Genom att gå riktigt riktigt mycket off topic? Sedan så tror ni väl inte att det som visas utåt är vad som finns? Det är ju ingen hemlighet att polisen beslagtagit enorma listor med antagonister, men att gå ut med dessa är inte av intresse då det skulle underlätta för de registerförda att gömma sig. Snarare så att de som INTE blivit uthängda ska vara orolig. Dock är det bra att man väljer att visa vissa individer då det kan resultera i spontana attacker från icke organiserade eller andra.

Nu förstår jag ingenting. Syftet var ju att informera allmänheten. Och hemliga listor informerar ju ingen alls. Och ni agerar ju bara i självförsvar, så någon övrig offensiv användning finns ju inte ens på kartan.

De rödinglistorna är föresten grymt kul, eftersom alla är rödingar, Göran Person, Göran Skytte, Aschberg, Robyn, Ung vänster, och ännu mer kaos blir det när man för in judar och homosar. Till slut blir det bara mishmash.

Umberto Eco konstaterade en gång, i en text varför fascismen/nazismen alltid var dömd att misslyckas, att de inte kan skilja på propaganda och verklighet: å ena sidan är fienden överallt och superstark (frimurare, världsordning, judar, vänsterjournalister, sosseindoktringering) och å andra sidan är fienden sjukligt svag (30 rödingar springer för en nationell, träskfolk, perverterade, lågrasiga, genomindoktrinerad, systemknähund, korkad etc). Just oförmågan att kunna analysera sin fiende gjorde att fascismen inte klarar av att effektivt bekämpa dem: de förstår aldrig drivkrafter, de kan aldrig analysera styrkeförhållanden, aldrig se sammanhangen. En fascismanalys av vänster är bara att se dess "hemlighet" som vulgärgramscianism, en kulturell infiltration av opinionen. Det finns ju bara två kampformer: propaganda för att väcka folket, och som förutsättning, kamp om gatan (driva bort rödingar för att sprida egen propaganda).

Och det är fint så. För så är det ju egentligen. Fortsätt på det spåret, nationella grabbar.
Citera
2008-07-03, 21:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
Nu förstår jag ingenting. Syftet var ju att informera allmänheten. Och hemliga listor informerar ju ingen alls. Och ni agerar ju bara i självförsvar, så någon övrig offensiv användning finns ju inte ens på kartan.

De rödinglistorna är föresten grymt kul, eftersom alla är rödingar, Göran Person, Göran Skytte, Aschberg, Robyn, Ung vänster, och ännu mer kaos blir det när man för in judar och homosar. Till slut blir det bara mishmash.

Umberto Eco konstaterade en gång, i en text varför fascismen/nazismen alltid var dömd att misslyckas, att de inte kan skilja på propaganda och verklighet: å ena sidan är fienden överallt och superstark (frimurare, världsordning, judar, vänsterjournalister, sosseindoktringering) och å andra sidan är fienden sjukligt svag (30 rödingar springer för en nationell, träskfolk, perverterade, lågrasiga, genomindoktrinerad, systemknähund, korkad etc). Just oförmågan att kunna analysera sin fiende gjorde att fascismen inte klarar av att effektivt bekämpa dem: de förstår aldrig drivkrafter, de kan aldrig analysera styrkeförhållanden, aldrig se sammanhangen. En fascismanalys av vänster är bara att se dess "hemlighet" som vulgärgramscianism, en kulturell infiltration av opinionen. Det finns ju bara två kampformer: propaganda för att väcka folket, och som förutsättning, kamp om gatan (driva bort rödingar för att sprida egen propaganda).

Och det är fint så. För så är det ju egentligen. Fortsätt på det spåret, nationella grabbar.
Nu ska du inte klumpa ihop här. Det som presenterats i media är listor från ungdommar(?) som haft mycket tid och lite att göra. Och mer eller mindre skrivit en telefonkatalog. Sedan finns det de som valt att registrera och katogorisera, för information är livsviktigt.

Sedan tar jag det nästan lite personligt när du hävdar att man har svårt att särskilja hoten och analysera samt tolka informationen. Den delen är förbi och hörde den glada skinheadkulturen till, idag ser jag en betydligt mer organiserad rörelse och modernare som har målet klart för sig, men som även ser hotet och kan prioritera.

/micke
Citera
2008-07-03, 21:09
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det finns många som inte är särskilt öppna, även om SMR är det!
Forumvärlden är unik, och framförallt FB är väldigt unikt. Och jag tror det finns få organisationer som skulle ställa krav på att aktivisterna är offentliga på just FB, orsakerna är många men framförallt så lär risken för att riktiga mentalfall får upp intresset för användaren vara den största orsaken, trots allt består inte rörelsen av självmordskandidater. Så utan att säga helt säkert och ta någon roll som talesman så misstänker jag att ingen rörelse har något krav mot sina aktivister angående FB men att det är uppskattat.

Och jag räknar kallt med AFA får en del information via FB, precis som rörelsen får sin via andra forum, och det är nyttigt då det kan rikta ögonen åt precis det håll man vill, eller så finns det andra orsaker.

/micke
Citera
2008-07-03, 21:17
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Sedan tar jag det nästan lite personligt när du hävdar att man har svårt att särskilja hoten och analysera samt tolka informationen. Den delen är förbi och hörde den glada skinheadkulturen till, idag ser jag en betydligt mer organiserad rörelse och modernare som har målet klart för sig, men som även ser hotet och kan prioritera.

Fint, då har herr Janryd lyckats organisera upp det lite hos er tillslut, det ska han ha cred för. Då kanske det är slut nu på attacker mot 16-åriga pacifistiska Ung vänstrares fester och sedan hävdande att det var ett slag mot AFA
Citera
2008-07-03, 21:21
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Fint, då har herr Janryd lyckats organisera upp det lite hos er tillslut, det ska han ha cred för. Då kanske det är slut nu på attacker mot 16-åriga pacifistiska Ung vänstrares fester och sedan hävdande att det var ett slag mot AFA
Har jag missat något? Har Motståndsrörelsen tagit på sig attacken mot UV spelning?

Men det finns enligt mig en logik i den attacken, och det är att strypa återväxten till AFA, då vi kan vara överens om det finns en rekryteringsbas bland ungdomsförbunden.

/micke
Citera
2008-07-03, 21:46
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Har jag missat något? Har Motståndsrörelsen tagit på sig attacken mot UV spelning?

Ånej, den hade givetvis ingenting med SMR att göra. Ni är korkade jävlar, men så smarta är ni i alla fall att ni vet att separera illegal och legal verksamhet.

Citat:
Men det finns enligt mig en logik i den attacken, och det är att strypa återväxten till AFA, då vi kan vara överens om det finns en rekryteringsbas bland ungdomsförbunden.

Hehe. Ok, ni hade börjat med analys av motståndarna och detta var vad ni kom fram till. Fortsätt på det spåret.

Jag ska ta och spöa lite fler SDUare och MUFare så SMR inte får så mkt nya medlemmar.
Citera
2008-07-03, 21:57
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ånej, den hade givetvis ingenting med SMR att göra. Ni är korkade jävlar, men så smarta är ni i alla fall att ni vet att separera illegal och legal verksamhet.

Hehe. Ok, ni hade börjat med analys av motståndarna och detta var vad ni kom fram till. Fortsätt på det spåret.

Jag ska ta och spöa lite fler SDUare och MUFare så SMR inte får så mkt nya medlemmar.
Sedan när har vi sett en enda MUF eller SDU-medlem gått ut och visat sitt stöd för Motståndsrörelsen? Du får gärna nyttja FB som referens. Medans UV öppet har deklarerat att man motarbetar främlingsfientlighet, rasism, nazism, etc etc... Det vore oerhört korkat att ens påstå att man inte rekryterar från en organisation som arbetar mot samma mål fast med olika metoder, det finns alltid de som vill påskynda resultatet och då är AFA och RF det mest naturliga. Medans SD och MUF inte ens är i närheten av att vilja sträva mot samma mål som Motståndsrörelsen.

Drack du något olämpligt i morse och dödade ett stort antal hjärnceller?

/micke
Citera
2008-07-03, 22:11
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
AFA ledaren Mario Leiva Leiva, dömd för en rad attacker mot meningsmotståndare satt i UV Västerås styrelse som kassör. Leiva uteslöts efter det att han och en annan UV:are gripits med brandbomber på väg till ett Ja till EU kontor.

Citat:
1994 inträffade den våldsamma ockupationen av mejeriet i Västerås, gruppen som kallade sig "Kommando Gudrun Schyman" kastade brandbomber och gatsten på polisen i några timmar och var nära att döda en polisman.

Samtliga var medlemmar i Ung Vänster och dubbelorganiserade i AFA. Historien går igen, 1990 greps två Ung Vänstrare sedan de anlagt en mordbrand i en McDonalds restaurang och i Linköpings- ockupationen 2000 där det också kastades brandbomber på polisen var minst två av ockupanterna medlemmar i Ung Vänster.

Citat:
Mia Halvarsdotter, känd som de autonomas talesman och proffsrevolutionär, är fd heltidsbetald ombudsman för Ung Vänster.

Citat:
950327 dömdes dåvarande ordföranden i UV, Jöran Fagerlund, i Falu Tingsrätt för att ha stört ett SD möte i Falun 940617. Fagerlund erkände gärningen.

Citat:
Efter programmet blev Orback, enligt kvällstidningarna, "angripen" av Vera Zavalas man.... Mannen ifråga - Magnus Hörnqvist - var intill nyligen en ledarfigur inom AFA...
America Vera-Zavala själv, ledande inom Ung Vänster

Citat:
På söndagen hölls en debatt med representanter från olika ungdomsförbund. Ung Vänsters medlemmar börjar efter debatten att spotta och sparka på unga moderater. Ordföranden för Ung Vänster Ali Esbati, som i sitt installationstal sade att ”Vi kommer att behöva vara råbarkade och stundtals direkt otrevliga.”

Tom SÄPO anser att det finns ett tätt band mellan Ung Vänster och AFA, jag antar att du inte brukar läsa deras rapporter, stort misstag när du ska diskutera.

/micke
Citera
2008-07-03, 22:13
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Tom SÄPO anser att det finns ett tätt band mellan Ung Vänster och AFA, jag antar att du inte brukar läsa deras rapporter, stort misstag när du ska diskutera.

/micke

Ung Vänster körde ju en större utrensning för ett gäng år sedan för att bli av med dubbelorganiserade, och dina exempel är från tiden innan det, Micke.. :/
Citera
2008-07-03, 22:16
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ung Vänster körde ju en större utrensning för ett gäng år sedan för att bli av med dubbelorganiserade, och dina exempel är från tiden innan det, Micke.. :/
Det är gamla exempel, men jag är oxå gammal så jag orkade inte leta mer. Men problemet med en utrensning är endast att de med "fel" åsikter håller tyst och organiserar sig med de sina inom organisationen (UV).

/micke
Citera
2008-07-03, 22:20
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Sedan när har vi sett en enda MUF eller SDU-medlem gått ut och visat sitt stöd för Motståndsrörelsen? Du får gärna nyttja FB som referens. Medans UV öppet har deklarerat att man motarbetar främlingsfientlighet, rasism, nazism, etc etc... Det vore oerhört korkat att ens påstå att man inte rekryterar från en organisation som arbetar mot samma mål fast med olika metoder, det finns alltid de som vill påskynda resultatet och då är AFA och RF det mest naturliga. Medans SD och MUF inte ens är i närheten av att vilja sträva mot samma mål som Motståndsrörelsen.

MUF är ju antikommunister, och SDU för nationalism. Förlåt, trodde ni också var det.

Och svar, nej. Jag tror inte SMR får några medlemmar från dem alls.

Tror aldrig jag träffat några AFA/RF-aktivister med bakgrund i UV (förutom specialfallet UV Västerås för en evighet med år sedan, men de uteslöts ju allihop...) UVare präglas ju från dag ett att de ska bli politiska broilers och hata den utomparlamentariska vänstern. Men med era nya superduperregister i SMR så har ni väl bättre koll, det är ju lätt att korsköra filer. Och i småhåler som Sundsvall kanske det stämmer. Så kör på, hindra nyrekrytering låter ju som en svinbra kampanj. Och Ung vänster finns ju överallt, ett tacksamt mål. De är ju pacifister och bara 16 också, så de fighterna kan ni nog vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in