2008-07-03, 22:23
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
MUF är ju antikommunister, och SDU för nationalism. Förlåt, trodde ni också var det.

Och svar, nej. Jag tror inte SMR får några medlemmar från dem alls.

Tror aldrig jag träffat några AFA/RF-aktivister med bakgrund i UV (förutom specialfallet UV Västerås för en evighet med år sedan, men de uteslöts ju allihop...) UVare präglas ju från dag ett att de ska bli politiska broilers och hata den utomparlamentariska vänstern. Men med era nya superduperregister i SMR så har ni väl bättre koll, det är ju lätt att korsköra filer. Och i småhåler som Sundsvall kanske det stämmer. Så kör på, hindra nyrekrytering låter ju som en svinbra kampanj. Och Ung vänster finns ju överallt, ett tacksamt mål. De är ju pacifister och bara 16 också, så de fighterna kan ni nog vinna.
Sedan när nämner jag Motståndsrörelsen? Den linjen är det nog endast du som är inne på, i det här fallet väljer jag att tro på SÄPO framför en person som nyreggat sig här på FB. Och hur det ser ut här i Sundsvall, ska jag berätta för dig. AFA lyser med sin frånvaro!

/micke
Citera
2008-07-03, 23:15
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sedan när nämner jag Motståndsrörelsen? Den linjen är det nog endast du som är inne på, i det här fallet väljer jag att tro på SÄPO framför en person som nyreggat sig här på FB.

Hehe. Värst vad Säpo plötsligt står högt i kurs i extremhögern. Först statsvetaren och nu du. Har de kört en värvningskampanj och satt upp ett gäng personer på sitt avlöningskonto.

Citat:
Och hur det ser ut här i Sundsvall, ska jag berätta för dig. AFA lyser med sin frånvaro!

Fint. Grattis. Det låter som en winwin-situation. Förhoppningsvis ägnar sig vänsterfolket åt bättre och offensivare saker än reaktiv antifascism. Och så finns SMR som en garant mot nationalismen. Jag är hundraprocent seriös när jag hävdar att SMR har varit en viktigare antifascistisk kraft det senaste året än AFA och RF tillsammans.

Under hela 2000-talet har extremhögern marscherat under polisbeskydd, tillståndsgivet och utan provokationer, mot "svenskfientlighet" som enbart svenska ungdomar. Antalet tidningsartiklar skrivna om extremhögern rasade drastiskt, nazismen försvann som allmänt hot. Det blev bara en ordningsfråga för polisen. Istället har antifas utmålats som problemet och bråkmakarna, kanske med rätta, eftersom de stått för ordningsstörningarna. Nu har SMR vridit tillbaka klockan till 90-talet på bara ett år. Först startar de en kampanj mot den inre fienden, sedan kvaddar de Folkets marsch 2007, kvaddar Hess 2007, attackerar ett parlamentariskt ungdomsförbund (well, alla vet vilken organisation det var), åker för mordförsök, attackerar torgmöten på Medis mitt framför snuten, svarar med att trappa upp en konflikt med snuten, ställer till fler intriger runt Salem, torskar för vapenbeslag, får Nova på sig, ställer till bråk mot Kilo och sabbar Folkets marsch 2008. Tillbaka till hitlerhälsningar, "Adolf Hitler"-rop, enhetliga uniformer, Hitlermiddagar... allt som alienerar nationalismen från Svensson. (För att inte glömma Södermans nya skägg, huhu). Nu hatas SMR av snuten, av media, av lokalbefolkningen i varje småort de har sitt lördagstorgmöte.

I det läget behövs inte antifascistiska grupper. Vi kan koncenterara all vår verksamhet på vår egen agenda igen, på klasskampen, och låta etablisemanget ta hand om SMR, och glatt se på när repressionen spiller över på alla andra nationella grupper.

Hade inte SMR funnits hade vi behövt uppfinna dem.

Hell seger! Hell antifa! Hell SMR!
Citera
2008-07-03, 23:34
Medlem
saprofyt.s avatar
Som jag sa efter senaste Folkets Marsch; jag älskar SMR!
Citera
2008-07-04, 10:46
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
De är ju pacifister och bara 16 också, så de fighterna kan ni nog vinna.

De som greps i Göteborg på Nationaldagen var ju knappast mycket äldre. Så antingen skickar ni fram era yngsta som ska visa sig på styva linan, eller så är åldern däromkring.
Citera
2008-07-04, 10:59
Medlem
hoffies avatar
att det mest var yngre folk som blev gripna i götet handlar väl mer om att dem kanske inte har samma rutin och erfarenhet av gatukonfronationer som dem äldre som kom undan har...
Citera
2008-07-04, 12:21
Medlem
otukts avatar
Tråden är rätt OT. TimmyG äger sönder micke.
Citera
2008-07-04, 13:20
Bannlyst
Citat:
I det läget behövs inte antifascistiska grupper.

Men AFA/RF:s egna analys är ju att de behövs mer än någonsin i det klimatet, samma sak kommer ju antidemokrater som RS fram till i minst en artikel varje vecka.
Citera
2008-07-04, 13:51
Medlem
Citat:
Sedan när nämner jag Motståndsrörelsen? Den linjen är det nog endast du som är inne på, i det här fallet väljer jag att tro på SÄPO framför en person som nyreggat sig här på FB. Och hur det ser ut här i Sundsvall, ska jag berätta för dig. AFA lyser med sin frånvaro!

/micke

Förvånnar mig inte. Dem finns knappt i Norrland. Deras starka fästen är väl Göteborg och Stockholm. I övriga landet verkar dem helt döda.
Senast redigerad av Peak. 2008-07-04 kl. 13:55.
Citera
2008-07-04, 14:05
Medlem
Både sidor hänger ut varandra tit som tätt.
Senast redigerad av Actum 2008-07-04 kl. 14:09.
Citera
2008-07-04, 14:10
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Och hur det ser ut här i Sundsvall, ska jag berätta för dig. AFA lyser med sin frånvaro!

/micke

Finns ju en SUF-klubb i Sundsvall i alla fall! (Rim!)

I övrigt förstår jag inte varför afa skulle finnas i någon större utsträckning norröver? Jag menar, det finns inte några direkta nazistiska problem om man till exempel blir så upprörd som RS (eller var det SP? trottesekter...) blev i samband med att det satt en Info-14is-sticker på deras dörr!
Citera
2008-07-04, 14:37
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Men AFA/RF:s egna analys är ju att de behövs mer än någonsin i det klimatet, samma sak kommer ju antidemokrater som RS fram till i minst en artikel varje vecka.

Får du en krona varje gång du använder ordet "antidemokrat"?
Citera
2008-07-04, 15:21
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Hehe. Värst vad Säpo plötsligt står högt i kurs i extremhögern. Först statsvetaren och nu du. Har de kört en värvningskampanj och satt upp ett gäng personer på sitt avlöningskonto.

Fint. Grattis. Det låter som en winwin-situation. Förhoppningsvis ägnar sig vänsterfolket åt bättre och offensivare saker än reaktiv antifascism. Och så finns SMR som en garant mot nationalismen. Jag är hundraprocent seriös när jag hävdar att SMR har varit en viktigare antifascistisk kraft det senaste året än AFA och RF tillsammans.

Under hela 2000-talet har extremhögern marscherat under polisbeskydd, tillståndsgivet och utan provokationer, mot "svenskfientlighet" som enbart svenska ungdomar. Antalet tidningsartiklar skrivna om extremhögern rasade drastiskt, nazismen försvann som allmänt hot. Det blev bara en ordningsfråga för polisen. Istället har antifas utmålats som problemet och bråkmakarna, kanske med rätta, eftersom de stått för ordningsstörningarna. Nu har SMR vridit tillbaka klockan till 90-talet på bara ett år. Först startar de en kampanj mot den inre fienden, sedan kvaddar de Folkets marsch 2007, kvaddar Hess 2007, attackerar ett parlamentariskt ungdomsförbund (well, alla vet vilken organisation det var), åker för mordförsök, attackerar torgmöten på Medis mitt framför snuten, svarar med att trappa upp en konflikt med snuten, ställer till fler intriger runt Salem, torskar för vapenbeslag, får Nova på sig, ställer till bråk mot Kilo och sabbar Folkets marsch 2008. Tillbaka till hitlerhälsningar, "Adolf Hitler"-rop, enhetliga uniformer, Hitlermiddagar... allt som alienerar nationalismen från Svensson. (För att inte glömma Södermans nya skägg, huhu). Nu hatas SMR av snuten, av media, av lokalbefolkningen i varje småort de har sitt lördagstorgmöte.

I det läget behövs inte antifascistiska grupper. Vi kan koncenterara all vår verksamhet på vår egen agenda igen, på klasskampen, och låta etablisemanget ta hand om SMR, och glatt se på när repressionen spiller över på alla andra nationella grupper.

Hade inte SMR funnits hade vi behövt uppfinna dem.

Hell seger! Hell antifa! Hell SMR!
Allt detta till trots så växer Motståndsrörelsen dagligen. Vad du inte förstår, är att det finns inget intresse i att få ansökningar från personer som inte är villiga att offra ALLT för kampen, och tydligen finns det gott om personer med den inställningen.

Vad gäller media så är deras rapportering ganska återhållsam just pga man vet att vid varje stor artikel så ökar ansökningarna.

Och får man fråga vad AFA har åstakommit i klasskampen?

ps. Du borde sluta med att läsa så mycket på internet och fråga underrättelseavdelningen på AFA(?), för du har missat en massa roligt i din analys.

/micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in