Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sedan när nämner jag Motståndsrörelsen? Den linjen är det nog endast du som är inne på, i det här fallet väljer jag att tro på SÄPO framför en person som nyreggat sig här på FB.
Hehe. Värst vad Säpo plötsligt står högt i kurs i extremhögern. Först statsvetaren och nu du. Har de kört en värvningskampanj och satt upp ett gäng personer på sitt avlöningskonto.
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Och hur det ser ut här i Sundsvall, ska jag berätta för dig. AFA lyser med sin frånvaro!
Fint. Grattis. Det låter som en winwin-situation. Förhoppningsvis ägnar sig vänsterfolket åt bättre och offensivare saker än reaktiv antifascism. Och så finns SMR som en garant mot nationalismen. Jag är hundraprocent seriös när jag hävdar att SMR har varit en viktigare antifascistisk kraft det senaste året än AFA och RF tillsammans.
Under hela 2000-talet har extremhögern marscherat under polisbeskydd, tillståndsgivet och utan provokationer, mot "svenskfientlighet" som enbart svenska ungdomar. Antalet tidningsartiklar skrivna om extremhögern rasade drastiskt, nazismen försvann som allmänt hot. Det blev bara en ordningsfråga för polisen. Istället har antifas utmålats som problemet och bråkmakarna, kanske med rätta, eftersom de stått för ordningsstörningarna. Nu har SMR vridit tillbaka klockan till 90-talet på bara ett år. Först startar de en kampanj mot den inre fienden, sedan kvaddar de Folkets marsch 2007, kvaddar Hess 2007, attackerar ett parlamentariskt ungdomsförbund (well, alla vet vilken organisation det var), åker för mordförsök, attackerar torgmöten på Medis mitt framför snuten, svarar med att trappa upp en konflikt med snuten, ställer till fler intriger runt Salem, torskar för vapenbeslag, får Nova på sig, ställer till bråk mot Kilo och sabbar Folkets marsch 2008. Tillbaka till hitlerhälsningar, "Adolf Hitler"-rop, enhetliga uniformer, Hitlermiddagar... allt som alienerar nationalismen från Svensson. (För att inte glömma Södermans nya skägg, huhu). Nu hatas SMR av snuten, av media, av lokalbefolkningen i varje småort de har sitt lördagstorgmöte.
I det läget behövs inte antifascistiska grupper. Vi kan koncenterara all vår verksamhet på vår egen agenda igen, på klasskampen, och låta etablisemanget ta hand om SMR, och glatt se på när repressionen spiller över på alla andra nationella grupper.
Hade inte SMR funnits hade vi behövt uppfinna dem.
Hell seger! Hell antifa! Hell SMR!