• 1
  • 2
2008-06-14, 14:15
Medlem
Håller på att kolla på en ny dator och hittade två nätagg som ser ut att vara identiska förutom priset och att det ena är bulk. Vad betyder det och varför kostar bulk 200kr mer?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340649
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339898

Corsairs hemsida var inte hjälpsam.
Citera
2008-06-14, 14:30
Bannlyst
Icke bulk är oftast bättre.
Citera
2008-06-14, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Icke bulk är oftast bättre.

får gärna nämna varför då bulk verisionen är dyrare, känns skumt om bulk verisionen är dyrare och sämre
Citera
2008-06-14, 14:35
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
får gärna nämna varför då bulk verisionen är dyrare, känns skumt om bulk verisionen är dyrare och sämre

E de inte typ som retail eller så?

/Mvh Klos
Citera
2008-06-14, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
E de inte typ som retail eller så?

/Mvh Klos

kan vara men varför är bulk dyrare då? fattar inget
Citera
2008-06-14, 14:58
Medlem
Gravity2s avatar
Bulk betyder att du får nätagget i en kartonglåda utan tillbehör. Eventuellt att du får en strömkabel.
Icke-bulk (Retail) betyder att du får med en massa (Eller lite, beror på tillverkare) småkrafs, på ett nätagg borde det innebära att du får med ett gäng extrakablar och lite sådant.

Finns även Lite-Retail, men det är nog vanligast på grafikkort, då får man oftast med en skiva med drivrutiner och en "vanlig" kartong.
Citera
2008-06-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Bulk betyder att du får nätagget i en kartonglåda utan tillbehör. Eventuellt att du får en strömkabel.
Icke-bulk (Retail) betyder att du får med en massa (Eller lite, beror på tillverkare) småkrafs, på ett nätagg borde det innebära att du får med ett gäng extrakablar och lite sådant.

Finns även Lite-Retail, men det är nog vanligast på grafikkort, då får man oftast med en skiva med drivrutiner och en "vanlig" kartong.
Så de där extra 200kr är helt omotiverade?
Citera
2008-06-14, 16:00
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2

Man får även med en handbok samt några klips som är bra att ha för att "sätta ihop" alla kablar man inte använder, så de inte ligger och skräpar i lådan.
Citera
2008-06-14, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Så de där extra 200kr är helt omotiverade?

Som sagt, retail är bättre än bulk.

Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare

Det får du fråga affären, jag jobbar inte hos komplett så jag vet inget om deras prisval.
Citera
2008-06-14, 17:52
Medlem
Får ringa komplett på måndag och fråga vad de håller på med.
Citera
2008-06-14, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Får ringa komplett på måndag och fråga vad de håller på med.

Eller så beställer du retail, jag vet vad jag pratar om och retail är bättre.

Slösa inte tid på att bry dig om deras "bulk" varor, det finns ingen skillnad på produkterna kvalitémässigt.
Citera
2010-01-29, 20:43
Medlem
Hej,

Har också börjat undra det här med bulk nu, pga skall köpa nytt nätagg.. Är ingen haj på hårdvara så vill vara säker på att jag har rätt koll på det här innan jag köper..

"Bulk betyder att du får nätagget i en kartonglåda utan tillbehör. Eventuellt att du får en strömkabel."

Alltså, nätagget kommer i typ en plastpåse, färdig att tas ut för koppling och användas direkt? Har jag förstått rätt att enda skillnaden är liksom manualerna och det där, häfterna? Om jag inte får en strömkabel med min, går det att använda vilken som helst, tex den från mitt gamla nätagg, eller är det speciella strömkablar för varje nätagg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in