• 1
  • 2
2008-06-13, 23:37
Medlem
Ozmeisters avatar
Vad är det egentligen som fabrikörerna gör för att få snuset billigare.
Citera
2008-06-13, 23:55
Medlem
orfikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Vad är det egentligen som fabrikörerna gör för att få snuset billigare.

De tar ut en lägre förtjänst skulle jag tro. Säkert finns också färre mellanhänder för budgetsnuset, dvs mindre pålägg.
Citera
2008-06-14, 13:54
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orfiker
De tar ut en lägre förtjänst skulle jag tro. Säkert finns också färre mellanhänder för budgetsnuset, dvs mindre pålägg.
Mellanhänder?, Swedish Match importerar tobaken och sedan gör snus av det.
Kan det bero på att smaksättningsmedelen är dyra?
En annan sak som jag tänkte på. Varför är budget dosorna fulare (simplare design) än de vanliga?
Mycket frågor, jag vet. Men det vore kul att få svar på några av dem
Citera
2008-06-14, 14:03
Medlem
byyys avatar
Citat:
En annan sak som jag tänkte på. Varför är budget dosorna fulare (simplare design) än de vanliga?

Dom är väl fulare/simplare för att det ska vara budgetsnus, dvs billigare att tillverka...
Citera
2008-06-14, 15:46
Citat:

Saker som är dyrare ser exklusivare ut. Det behöver inte betyda att förpackningen är dyrare att tillverka, utan det skall helt enkelt underlätta för kunden.
Citera
2008-06-16, 00:51
Medlem
GaletAnonyms avatar
Förmodligen så är General, Grov, Rapé osv dyrare för att det är äldre märken som dem vet funkar och har många användare. Tror inte att det är 10 kr billigare att göra en dosa kronan än en dosa general.
Citera
2008-06-16, 00:58
Medlem
__carls avatar
Sämre tobak från sämre tillverkningsländer?
Citera
2008-06-17, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaletAnonym
Förmodligen så är General, Grov, Rapé osv dyrare för att det är äldre märken som dem vet funkar och har många användare. Tror inte att det är 10 kr billigare att göra en dosa kronan än en dosa general.

Skulle också gissa på något liknande.
Citera
2008-06-17, 17:09
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
SM lurar snusarna med andra ord.
Citera
2008-06-17, 18:01
Medlem
byyys avatar
Citat:

"Kronan är spillsnus". Sant eller falskt? Inte vet jag. Något är det iaf som gör det billigare... Har inte SM någon motivering varför det är billigare?
Citera
2008-06-17, 20:44
Medlem
knoxahs avatar
Tänk om SM skulle sätta samma pris på allt snus, då skulle bara General, Grov och Ettan överleva i princip och så kan vi ju inte ha det.
Citera
2008-06-19, 06:57
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byyy
"Kronan är spillsnus". Sant eller falskt? Inte vet jag. Något är det iaf som gör det billigare... Har inte SM någon motivering varför det är billigare?

Med spillsnus menar du?

Nej det kan inte vara något annat än att man bettalar för namnet(möjligtvis att några sorter är lite billigare/dyrare än andra i tillvärkning). Anledning till att så många föredrar dyrt snus är nog psykologisk - dyrt är gott(även om gratis är godare).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in