• 1
  • 2
2008-06-19, 16:46
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaletAnonym
Med spillsnus menar du?

Nej det kan inte vara något annat än att man bettalar för namnet(möjligtvis att några sorter är lite billigare/dyrare än andra i tillvärkning). Anledning till att så många föredrar dyrt snus är nog psykologisk - dyrt är gott(även om gratis är godare).

Det snus som blir över av dom större märkena, det felgjorda snuset, och det som spills och ramlar ner på marken. Antar jag
Citera
2008-06-19, 22:59
Medlem
stelkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byyy
Det snus som blir över av dom större märkena, det felgjorda snuset, och det som spills och ramlar ner på marken. Antar jag

Haha det låter ju inte så värst mysigt. Typ återvinner begagnade prillor.

/stelkramp
Citera
2008-06-20, 07:32
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byyy

Då skulle det ju inte smaka lika varje gång antar jag, dessutom låter det ju inte så mysigt
Citera
2012-08-15, 00:07
Medlem
Bumpar

Varför är Knox 100 kr billigare och Phantom 150 kr billigare Grov för en stock? Och att det är 20 gram, alltså en halv dosa mindre per stock, men ändå.
Är det någon skillnad på tobaken?

Snusar aldrig någon annat än snus från Swedish Match men blir inte riktigt klok på detta. Finns det "fulsnus" som är jämförbart med sm eller är det sämre kvalite?
Citera
2012-08-15, 18:15
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Bråttom
Bumpar

Varför är Knox 100 kr billigare och Phantom 150 kr billigare Grov för en stock? Och att det är 20 gram, alltså en halv dosa mindre per stock, men ändå.
Är det någon skillnad på tobaken?

Snusar aldrig någon annat än snus från Swedish Match men blir inte riktigt klok på detta. Finns det "fulsnus" som är jämförbart med sm eller är det sämre kvalite?
Tobaken är av dålig kvalité och tillverknings processen kan inte vara så jävla bra eftersom snuset inte kommer i närheten av de Swedish Match tillverkar.

Allt som V2 lyckas spotta ut ser ut som skit och smakar som skit.
Citera
2012-08-15, 22:33
Medlem
Tobaksblandningarna antar jag.
General till exempel, innehåller en blandning utav flera tobakssorter. (Jag antar att de tobakssorterna är lite dyrare med)

..medan Kaliber osv innehåller en simpel blandning utav färre och billigare tobakssorter. (Men det är bara en gissning)

Smaken är som baken, så dyrare betyder inte godare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in