• 1
  • 2
2008-06-13, 10:04
Medlem
qivs avatar
Jag har sökt utan framgång, så finns det redan en tråd ber jag om ursäkt.

Jag har nyligen införskaffat en Macbook och undrar lite över vilken MSN-klient som är bäst att köra. Jag har testat aMSN, men det krånglar för mycket. Det är ofta att meddelanden inte kommer fram.

Mercury föll mig inte heller i smaken, så nu testade jag Adium. Det verkade funka jäkligt bra, men sen upptäckte jag även där att meddelanden inte kom fram.

Min fråga är ju då självklart vilken som är den bästa klienten. Är det aMSN som är mest stabil, eller finns det något annat alternativ som jag inte har funnit att använda ännu?
Citera
2008-06-13, 10:06
Medlem
cammos avatar
Jag har testa flera, men Adium är den bästa.
Citera
2008-06-13, 10:37
Medlem
Varnims avatar
Kör också Adium och tycker det fungerar klockrent. Enda problemet är de låga hastigheterna när man vill skicka filer, så det får man använda Papaya till istället
Citera
2008-06-13, 10:42
Medlem
KeKeLimes avatar
Använder Adium, om jag inte måste skicka filer, då använder jag aMSN. Men för det mesta blir det Adium. Snyggt och pålitligt tycker jag.
Citera
2008-06-13, 10:49
Medlem
Noetlovskijs avatar
Adium duger fint det.
Citera
2008-06-13, 10:59
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alla möjliga
Adium är det bästa

Är det bara för mig som Adium inte funkar? Det var ett jävla gitter med meddelanden som aldrig kom fram. Någon som vet _varför_ meddelanden inte kommer fram? Är det klienten, är det att Mac inte är någon höjdare på just MSN eller är det BBB's jävla pissgateway?
Citera
2008-06-13, 11:19
Medlem
Det som är schysst med aMSN är att man kan ha videokonversationer, vilket inte adium stödjer. Just nu använder jag dock Microsofts originalklient, den är absolut den sämsta men jag orkar inte byta till aMSN som jag tidigare använt eftersom jag är den lataste och mest icke-engagerade människan på denna jord.
Citera
2008-06-13, 11:23
Medlem
Slår ett slag för Adium.
Citera
2008-06-13, 11:28
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvspecial
Slår ett slag för Adium.

Ligger på Adium nu igen. Det loggar ur titt som tätt och meddelanden kommer inte fram. Det är ju för fan total jävla misär. Någon som har en anledning om varför? Ligger på BBB's hundra-lina och alla downloads flyter på fint. Det är bara alla msn-klienter som kukar ur.

Citat:
Ursprungligen postat av scartkabel
Det som är schysst med aMSN är att man kan ha videokonversationer, vilket inte adium stödjer. Just nu använder jag dock Microsofts originalklient, den är absolut den sämsta men jag orkar inte byta till aMSN som jag tidigare använt eftersom jag är den lataste och mest icke-engagerade människan på denna jord.

Kör du windows originalklient på en Mac?
Citera
2008-06-13, 11:29
Medlem
jag kör orginal för jag har inte orkat men kan ni seja villka fördelar alla program har. Jag vill veta vad som är bättre med det program ni har.
Citera
2008-06-13, 11:40
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
jag kör orginal för jag har inte orkat men kan ni seja villka fördelar alla program har. Jag vill veta vad som är bättre med det program ni har.

Jag kör Adium för tillfället, och anledningen är att jag inte har hittat något original på mac.
Citera
2008-06-13, 11:46
Medlem
Snazzys avatar
Även jag kör Adium och förutom långsamma filöverföringar så har jag inte haft några andra problem med Adium.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in