Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qiv
Ligger på Adium nu igen. Det loggar ur titt som tätt och meddelanden kommer inte fram. Det är ju för fan total jävla misär. Någon som har en anledning om varför? Ligger på BBB's hundra-lina och alla downloads flyter på fint. Det är bara alla msn-klienter som kukar ur.

Kör du windows originalklient på en Mac?
Låter skumt. Testa att avinstallera Adium med AppZapper, ladda hem en färsk version och installera denna?
Citera
2008-06-13, 12:09
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvspecial
Låter skumt. Testa att avinstallera Adium med AppZapper, ladda hem en färsk version och installera denna?

Kör på en dagsfärsk version. Däremot loggas jag inte ut nu, men det är problem med att få fram meddelanden.
Citera
2008-06-13, 12:40
Medlem
MobileFreaks avatar
Jag kör med Windows Live Messenger i Windows XP genom VMware Fusion, funkar kanon
Bara och köra med Unity så blir det precis som vilket program som helst, fast i mac-miljön.
Citera
2008-06-13, 12:49
Medlem
shoffys avatar
jag kör den vanliga microsoft messenger for mac och det ända som är dåligt med det är att man inte kan ha webb
Citera
2008-06-13, 12:56
Medlem
Artygs avatar
Jag kör med microsoft msn, är inte i något behov av extra funktioner så den fungerar än så länge.
Senast redigerad av Artyg 2008-06-13 kl. 13:15.
Citera
2008-06-13, 20:35
Medlem
justsome1s avatar
jag tror att det inte är kilentens fel att meddelanden faller bort, jag använder Windows Live Messenger och det händer även för mig några gånger varje vecka att meddelanden under vissa perioder faller bort..
Citera
2008-06-13, 22:42
Medlem
-jOE!s avatar
+1 på Adium, fungerar bra som fan!
Citera
2008-06-14, 16:56
Medlem
Kör Mercury Messenger. Det krånglar lite då och då, men gillar det eftersom man kan typ få det att se ut precis hur man vill
Citera
2008-06-14, 16:57
Medlem
Olle24s avatar
adium är najs
Citera
2008-06-15, 00:23
Medlem
slrslrs avatar
Adium, har kört amsn, microsofot messenger for mac, mercury och alla suger jämfört med adium. Enda jag tycker är jobbigt med adium är när folk som är offline och skickar meddelande och om du inte svarar tillbaka snabbt går det inte att få fram meddelandet.
Citera
2008-06-15, 14:13
Medlem
Dtoxicateds avatar
Själv kör jag med aMSN men har modifierat rätt tungt med plugins och skins för att göra klienten så bra som möjligt. Rent utseendemässigt så har den ju inte en chans mot Adium, men Adium har t.ex inte stöd för webbkamera eller personliga meddelanden.

aMSN <3
Citera
2008-06-15, 15:33
Medlem
qivs avatar
Just nu ligger jag faktiskt på adium. Det funkar bra, och det är precis som jag vill ha det rent estetiskt. Däremot är jag sugen på att köra windows live genom xp. Känns lite överkurs för mig bara för tillfället då jag är ganska färsk på mac. Finns det någon guide någonstans för hur man går tillväga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in